Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Verdwenen zaken in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Die Garage aan de Fransiscus Romanusweg met het aangrenzende woonhuis, destijds de Opel dealer Garage voor de regio staat echt niet leeg hoor.
    Of het moet de laatste maand gebeurd zijn.
    Jean Stegen had eerst in de binnenstad ergens een garage voor Amerikaanse merken dacht ik. Maar daar wil ik van af zijn.

    Ik vergeet de naam van de club die dat nu verhuurt aan de Fransiscus Romanusweg maar die beheren heel veel vastgoed in Maastricht zogenaamd als antikraak optie voor startups en expats.
    Iets te oud voor re-educatie
    iets te jong voor afdanking
    m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

    Opmerking


    • Zeet zuinig met water; drink miejer beer!

      Opmerking


      • waar nu Kruidvat winkel gevestigd is aan de Muntstraat was destijds een audio - video speciaal zaak naast de keuken speciaal zaak van Dohmen.
        ik heb er m'n eerste Panasonic Videorecorder gekocht en ook de zelfde dag terug gebracht omdat die niet goed werkte
        kreeg wel gelijk een andere mee

        daar ik de aankoop bonnen van voor 2000 allemaal heb weggedaan kan ik niet meer achterhalen hoe die zaak heette!

        Iets te oud voor re-educatie
        iets te jong voor afdanking
        m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

        Opmerking


        • Ik ben er inmiddels weer achter gekomen: het was de zaak Van Erp!
          Zeet zuinig met water; drink miejer beer!

          Opmerking


          • Opmerking


            • Staat bij mij bekend als "bij Ubachs".

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                Staat bij mij bekend als "bij Ubachs".
                Klopt; werd gedreven door de twee jongste broers van de historicus Pierre Ubachs (1925-2010), waarvan er meen ik een gehuwd was.

                Opmerking


                • Verdwenen zaken.
                  De Miro ( nu Brusselse Poort )

                  We gingen er eens kijken en waren perplex van al die koopwaren in de kilometers wandelgangen en het aanbod. Natuurlijk was het niet onze buurt winkel, maar dat werd het al gauw voor diverse mensen die er makkelijk met de stadsbus en de fiets heen konden. Een extra fenomeen werd het weekend inkopen gaan doen in de Miro. Dan had je als familie / gezin alles met je nagelnieuwe auto in een klap binnen voor de rest van de week.

                  Ik mocht er geloof ik eenmaal mijn eigen schoen uitkiezen bij de schoenenreus.

                  Die aanvang heb ik niet echt heel helder op het netvlies maar we kwamen er wel eens 4 keer per jaar. Dat werd anders toen ik op de Middelbare School kwam om mijn verdere opleiding te volgen.
                  Stedelijk Lyceum aan de Eenhoorn singel.

                  Eerst de bus een weekje gebruiken opdat je zeker was tijdig aan te komen en dan daarna de fiets nadat je de weg kende uit het diepe dal van het centrum naar die buitenwijk.
                  Ja je kende natuurlijk ook nog niemand in de buitenwijken maar dat veranderde snel. School kameraden namen in aantal toe en buitenschoolse sport activiteiten ook.

                  Maar er is een leemte inzake de Miro geschiedenis. Als scholier let je niet al teveel op de omgeving en omstandigheden, destijds. Het oog voor zo iets was nog niet ontwikkeld.
                  Die tijd na de Middelbare School en aansluitend op de Voortgezette Opleidingen waren als een tijd dat je de locatie van de Miro uit het oog verloren had. Je kwam er niet meer met uitzondering van de paar keer dat we naar de Bowling baan gingen met de stadsbus. Ik kon er niet meer veel van terug vinden. Hoe zat het destijds? Toen je nog met de stadsbus kon vertrekken vanuit het laagste winkelniveau terug richting centrum. En aankwam met de stadsbus op het hogere niveau van het winkelcentrum. Wanneer is de Miro omgedoopt in winkelcentrum Brusselse Poort? Hoeveel kenmerkende verbouwingen heeft het ondergaan?

                  De laatste verbouwing net voor corona aangevangen en nog steeds niet 100% klaar ken ik wel.
                  De locatie ben ik niet kwijt maar er is wel wat verdwenen.
                  Heeft iemand een beter beeld van de situatie en omstandigheden?


                  Iets te oud voor re-educatie
                  iets te jong voor afdanking
                  m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                  Opmerking

                  Bezig...
                  X