Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Verdwenen zaken in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Ik denk dat mijnerzijds een spraakverwarring niet is uitgesloten en dat ik inderdaad de NBBS-winkel bedoel.
    Maar de oplossing ligt natuurlijk bij "Hollander in Limburg". Hij gaf de term "(wegen-)kaartenwinkel" aan.

    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • Dank voor het welkom ;-)
      ik denk dat ik inderdaad Wycker Brugstraat 35 bedoel. Google Maps geeft daarvoor een plek vlak bij de Maas aan. Het was aan de rechterkant als je van het station kwam. Nooit beseft dat dat een NBBS-winkel geweest zou kunnen zijn.

      Opmerking


      • En eh...niemand weet zeker een recept dat de krentenbollen van St Pierre zou kunnen benaderen? Zie boven, vorige pagina.

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door Hollander in Limburg Bekijk bericht
          En eh...niemand weet zeker een recept dat de krentenbollen van St Pierre zou kunnen benaderen? Zie boven, vorige pagina.
          Ik kan je niet helpen Hollander.
          In de topic Mestreechter kookhook (https://forum.mestreechonline.nl/for...chter-kookhook) worden ook geen krentenbollen gebakken.

          Maar ons gewaardeerd lid Antonius is wel heel bedreven op culinair gebied.
          Wellicht kan Antonius je helpen.
          Wijk dan wel even uit naar de topic Mestreechter Kookhook, anders gaat het recept in deze topic gewoon verloren.
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • Fijn, bedankt!

            Opmerking


            • Opmerking


              • File:Maastricht, Scharnerweg 137.JPG op Wikimedia Commons. Voorheen zat hier Garage Fisette, die eerder (of tegelijkertijd?) gevestigd was op nr. 165, waar nu Garage Jan Jacob zit. Zie GAM 734 op Beeldbank RHCL. Als je op de Beeldbank 'Fissette' intikt krijg je de andere, bekendere garage te zien. Beide panden zijn veel groter dan je zou denken (op Google Maps goed te zien).

                Opmerking


                • Is daar in de jaren tachtig van de vorige eeuw ook niet garage Vleugels geweest?
                  Als ik mij goed herinner was het een Alfa Romeo-dealer.

                  Ik weet het niet voor 100% zeker, maar deze familie Vleugels, althans Ward Vleugels, is ook de oprichter van de bekende Q-Park garages.
                  https://nl.wikipedia.org/wiki/Q-Park

                  Of gooi ik nu twee familie Vleugels door elkaar?
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • Op het adres Scharnerweg 137 in Maastricht was, zoals uit onderstaande Delpher-link blijkt, garage Vleugels gevestigd.
                    https://resolver.kb.nl/resolve?urn=d...7:mpeg21:a0034

                    Blijft de vraag of Ward Vleugels, de grondlegger van Q-park, familie is van deze tak van de familie Vleugels.
                    Volgens mij wel, maar ik kan het nog niet met 100% bevestigen.
                    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                    Opmerking


                    • Dank, El Loco, ik ga eens naar de situatie van het glas kijken.

                      Opmerking


                      • Inderdaad schuin gemonteerd recht glas.

                        Opmerking


                        • #443 @ Pier Ward Vleugels is de schoonzoon van Drs Ruyters vastgoed en Ward heeft Q-Park ( met hulp van Ruyters vastgoed, gemaakt tot wat het nu is
                          Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
                            #443 @ Pier Ward Vleugels is de schoonzoon van Drs Ruyters vastgoed en Ward heeft Q-Park ( met hulp van Ruyters vastgoed, gemaakt tot wat het nu is
                            Maar is hij ook familie van de familie Vleugels van verdwenen Alfa Romeo garage Vleugels aan de Scharnerweg?
                            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                            Opmerking


                            • Ik denk dat Hollander in Limburg een ander pand bedoeld als ik zo vrij mag zijn om de zoektocht waar het een verkeerde richting opgaat effe een kick te geven.
                              Gebruik ipv google maps de Openstreetmap (die toont ook de huisnummers)
                              de kompleminte
                              Iets te oud voor re-educatie
                              iets te jong voor afdanking
                              m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                                Ik denk dat Hollander in Limburg een ander pand bedoeld als ik zo vrij mag zijn om de zoektocht waar het een verkeerde richting opgaat effe een kick te geven.
                                Gebruik ipv google maps de Openstreetmap (die toont ook de huisnummers)
                                de kompleminte
                                Ja, klopt, maar we zijn bij dit pand uitgekomen omdat Garage Fisette blijkbaar zowel op nr. 137 als op nr. 165 gevestigd is geweest.

                                Iets anders, maar ook over garages: aan de Griend / Franciscus Romanusweg was sinds 1953 garagebedrijf Jos Janssen gevestigd. Later werd dat Jean Stegen. Weet iemand wanneer dat was en sinds wanneer het pand leeg staat?

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X