Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Verdwenen zaken in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door Hollender Bekijk bericht
    Misschien is het al genoemd, maar toch - Meubel en stoffeerzaak Pans hoek Vrijthof - Bredestraat.
    ook Pans bestaat nog.

    Zit nu bij de Hoge Fronten.
    I am not a complete idiot. Some parts are missing

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
      ook Pans bestaat nog. Zit nu bij de Hoge Fronten.
      'Zit nu ALLEEN bij de Hoge Fronten'.

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
        Die frituur zit er nog steeds hoor.
        Dan heb ik die zaak kennelijk over het hoofd gezien, de keren dat ik nog in Maastricht ben geweest.

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
          Sportzaak Van Huet op het Vrijthof of.... heel recent... de Mevri in de Grote Staat!
          Daarvoor heette die sportzaak Telgenkamp.

          Opmerking


          • Oorspronkelijk geplaatst door Harrie Boom Bekijk bericht
            Hallo allemaal,
            Ik heb mij deze week ingeschreven bij Metreechonline.
            Een geweldige site en zal er zelf ook de nodige tijd insteken om te lezen, maar ook om eventuele vragen te beantwoorden. Natuurlijk als ik de antwoorden weet.
            Allereerst ben ik een trots dat ik in Maastricht geboren en getogen ben en best veel over Maastricht weet, maar natuurlijk niet alles, Gelukkig wat ik niet weet kan ik via deze site lezen of vragen.
            Deze site is in een woord:"Geweldig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

            Beste allemaal,
            Ik heb diverse berichtjes gelezen, waar in staat vermeld van winkels die verloren zijn gegaan in Maastricht. Toch mis ik er nog een (of ik heb deze over het hoofd gezien) namelijk:
            herenmodezaak Fashion House op de muntstraat 33. Hier heb ik namelijk zelf ook gewerkt in de jaren 1972 tot 1974. Deze zaak is later is later verkocht aan de eigenaar van Elmo (Kledingmagazijn Utrecht) langs het kanaal, maar heeft niet lang meer bestaan. Het was een herenmodezaak met in de kelder de mode voor de jongeren (toen nog vooral de broeken met brede pijpen, dat was de mode toen).
            Dan heb je er net voor mij gewerkt! Ben er einde 1974 begonnen; mijn "leermeester" was de veel te vroeg gestorven Fred Sleebe,

            Opmerking


            • Winkels

              Ik heb me net aangemeld omdat ik deze rubriek zo leuk vind. Ik mis er nog wel een paar hoewel ht natuurlijk ook kan dat ik er overheen heb gekeken.

              Bakkerij Bollen -Retrae op de Bosstraat
              Apotheek Geuskens op de Muntstraat
              Bakkerij Devens op de mergelweg
              De woninginrichtingzaak op de Luikerweg
              De electronicazaak op de Luikerweg
              Modehuis Otten in de wijcker brugstraat
              Fietsenwinkel Jans op de tongersestraat
              Drogist Immekeppel op het Emmaplein
              De babyzaak in de grote staat war altijd een clown in de etalage hing.

              Opmerking


              • Frituur Hoss Mergelweg 8



                Sint Pieter (rond 1960) - Hoss met vrouw en 2 dochters (Ria en Kitty). Aan de bar Opa Tum (Thomas Aardening) e.a.

                Locatie: Friture Hoss, Mergelweg 8, Sint Pieter, Maastricht

                Nu 't Hepke.

                Bron: Facebook. De bis vaan St. Pieter es ste ...

                Opmerking


                • "de Regenboog"

                  Heel vroeger, in de jaren 1935-1940, misschien nog wel langer lag op de hoek van de Markt en de Grote Gracht de behangzaak "de Regenboog" . De ingang lag op de Markt. Wat er nou in zit is mij onbekend.

                  Opmerking


                  • Welke hoek bedoel je? Er heeft op 1 van de hoeken jarenlang een meubelzaak gezeten, later Megapool, nog later Albert Heijn, en nu zit daar een vestiging van Zeeman. Op de andere hoek zit al vele jaren lang een Turks restaurant, Capadokia geheten.
                    I am not a complete idiot. Some parts are missing

                    Opmerking


                    • Verdwenen zaken

                      Beste Haas,

                      Ik bedoel de kant rechts als je van de Markt de Grote Gracht opgaat.

                      Opmerking


                      • Daar zit nu textielsuper Zeeman.
                        I am not a complete idiot. Some parts are missing

                        Opmerking


                        • Verdwenen zaken.

                          Tijdens de oorlog en ik weet niet hoe lang daarna nog lag op de Francicus Romanusweg ( Haarderweeg) de fietsenzaak van Harry Dreesens.

                          Opmerking


                          • Middag beste Harry,

                            lag die niet naast / of bij de Hoek van de Antoniuslaan?

                            met groet
                            Iets te oud voor re-educatie
                            iets te jong voor afdanking
                            m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                            Opmerking


                            • Verdwenen Zaken

                              Die fietsenzaak lag aan de kant van de Brands cafe die op de hoek St.Antoniuslaan/Franciscus Romanusweg lag en misschien nog wel ligt.
                              De fietsenzaak lag ongeveer 50 meter verder de Haarderweeg op.

                              Opmerking


                              • Autorijschool Vossen 1949 (driving School Europe 1949 in historical Maastricht)

                                Gepubliceerd op 6 nov. 2013.
                                Reclame resp. Instructiefilm van Autorijschool Vossen in 1949. Historisch Maastrichts document waar heel veel veranderd is. Deze Autorijschool bestaat al lang niet meer.
                                This is a kind of advertiseing-movie out of 1949 from a driving-school in Maastricht-Europe; non excisting anymore for a long time.

                                Last edited by Breur; 3 augustus 2015, 17:18.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X