Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Verdwenen zaken in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Ach, ene bekinde op MO.


    Vooruitlopend op verplaatsing van dit topic: Disco de Man lag schuin tegenover Disco Danser van Theo Hentzepeter. Als ik me niet vergis is in het bewuste pand later de eerste vestiging van de Free Record Shops gekomen. De Muntstraat was trouwens goed voorzien van platenwinkels, cq afdelingen.

    Aan beide zijden van de Muntstraat lagen er in de jaren 70 van e vorige eeuw twee.

    Goossens en Disco Danser (waar je vaak voor 5 gulden 3 singels kon kopen die buiten de hitlijsten terecht waren gekomen) aan de ene kant, en Disco de Man en Disco-King, waar de platenafdeling deel uitmaakte van een kledingzaak, aan de overkant.
    I am not a complete idiot. Some parts are missing

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
      Harry, de Aloyisiusschool heeft toch altijd op de Brusselsestraat gezeten of vergis ik mij.?

      In de Lage Barakken lag ook een Aloyisiusschool

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door Harry Veenhof Bekijk bericht
        In de Lage Barakken lag ook een Aloyisiusschool
        De Broeders OOM gaven de opdracht voor de Aloysiusschool in het oude stadsdeel Wijck. De bakstenen gevel langs de straat vertoonde een breed, vierkant front. Op beheerste en sobere wijze is door geringe accenten in het metselwerk, verspringingen en richels, plasticiteit bereikt. Een 'open' reeks gekoppelde ramen bekroonde het front. De klaslokalen lagen schuin achter de gevel en vormden met de muur langs de straat een afgesloten schoolplein. Het gebouw is omstreeks 1970 afgebroken ten gunste van woningbouw.



        Bron: http://zoeken.nai.nl/CIS/project/4364

        Opmerking


        • Dus die 75 parkeerplaatsen zijn het schuld dat de bedrijven stoppen of zijn gestopt? Lijkt mij niet bewijsbaar
          Kompleminte

          Toller

          Opmerking


          • De Mabro - op het Onze Lieve Vrouweplein
            Limonadehandelaar Beiten - die de flessen frisfrank met paard (2 stuks) en wagen aan huis bezorgde en zijn groothandel aan de Brusselsestraat had.
            Sexboutique - hoek Kommel - Brusselsestraat.
            Ijssalon Milano - Tongersestraat. Met een buitengewoon 'neije' (ik bedoel gierige) Rika Cesarin als uitbaatster.
            Sigarettenwinkel - hoek Grote Gracht - Statenstraat
            En daar weer schuin tegenover een lederzaak aan de Grote Gracht, hoek Capucijnenstraat met een soort opgezet paard in de etalage.
            En ietwat verderop Grote gracht 71 een piepklein snoepwinkeltje.
            Zaadhandel - Volksplein
            Last edited by Hollender; 28 december 2013, 04:41.

            Opmerking


            • Is het dan niet beter om deze stelling dan niet aan te halen. Je krijgt volgens mij een vertekend beeld van de werkelijke reden waarom deze bedrijven stoppen of zijn gestopt?
              Kompleminte

              Toller

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door Anastasia Bekijk bericht
                En wat dach g'r vaan 't hoedefebrikske Parema in de Capucijnestraot.

                (mieljaar, bin toch al aajd) haha
                Dit is zo grappig. 45 jaar geleden zat ik op de Sint. Bernardusschool (Capucijnegang) en nu ik dit lees ruik ik als het ware weer de specifieke geur die rond dit fabriekje hing. Over oud worden/zijn gesproken.

                Opmerking


                • Hotel Rosier

                  Hotel Rosier herinner ik me lag op de hoek van de Stationstraat aan de andere kant ligt de L' Ëmpereur. Volgens mij hebben daar tegen het einde van de 2e wereldoorlog de duitsers in gezeten en met de bevrijding een onderdeel van het amerikaans leger.
                  Wat er nu in zit weet ik niet.

                  Opmerking


                  • Verdwenen zaken in Maastricht

                    Misschien al genoemd: de Fruitwinkel en Chocolaterie van Wim en Marie van der Linden, Kersenmarkt 6.

                    Opmerking


                    • Op de hoek van de Kersenmarkt en Maastrichterbrugstraat lag ook iets "eetbaars", een delicatessenwinkel. Parel moet dat denk ik wel weten.
                      I am not a complete idiot. Some parts are missing

                      Opmerking


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                        Op de hoek van de Kersenmarkt en Maastrichterbrugstraat lag ook iets "eetbaars", een delicatessenwinkel. Parel moet dat denk ik wel weten.
                        Bedoel je de zaak van de gezusters Schreurs en nadien de fam. Schins?

                        Opmerking


                        • Schins is de naam die ik me in dit verband kan herinneren. Er waren meer van dit soort speciaalzaken vlak bij elkaar.
                          I am not a complete idiot. Some parts are missing

                          Opmerking


                          • Misschien is het al genoemd, maar toch - Meubel en stoffeerzaak Pans hoek Vrijthof - Bredestraat.

                            Opmerking


                            • Weet de naam niet meer, maar hoek Stationsstraat - Alexander Battalaan frituur

                              en iets verderop een platenzaakje waar ik de naam ook niet meer van weet, maar waarvan ik me wel herinner daar een LP met accordeonmuziek te hebben gekocht. .

                              Opmerking


                              • Die frituur zit er nog steeds hoor.
                                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X