Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Mestreech kort&klein in 't nuijts

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #61
    Vandaag in de krant, een minder prettig bericht, maar wel een staaltje van onnavolgbare journalistiek:

    ¨Verpakt lijk aangetroffen in de Maas bij Maastricht´.


    En dan het commentaar: de politie sluit een misdrijf NIET uiit.............


    Ja, eh, dat lijk is zelf in die verpakking gekropen...........
    I am not a complete idiot. Some parts are missing

    Opmerking


    • #62
      Ik moest wel erg lachen om de column in De Limburger waarin ze voorspellen dat Sien zal worden ontmaskerd als drugstoerist, die de tere zieltjes van Tommie en Ieniemienie beschadigt. Hahaha.
      Don't PRESS me....

      Opmerking


      • #63
        Leers in Omroepland

        Roger van Boxtel was minister van Spek en Bonen in het laatste paarse kabinet.
        Een krullenjongen die niet de geschiedenis in zal gaan vanwege zijn grootse beleidsdaden.
        De D66’er werd onsterfelijk door in de pauze van een ministerraad op zijn kop te gaan staan op het gazon van het Catshuis.
        Tegenwoordig maakt Van Boxtel furore als de vertrouwenwekkende reclamestem van verzekeraar Menzis, waar hij ook topman is.
        Van zijn voorzitterschap van de NPS heeft de wereld nooit veel meegekregen.
        Dat zal veranderen onder zijn opvolger, Gerd Leers.
        De Maastrichtse burgemeester is niet het type dat rustig op de winkel past, ook niet als het gaat om zijn schnabbels.
        Leers pakt vrijstaten aan.
        Dat de NPS als enige vrouwen met snor als presentatrice accepteert, zal tegen zijn zere been zijn.
        Exit Tante Es bij Raymann is laat.
        Exit Meiden van Halal.
        Sien uit Sesamstraat zal worden ontmaskerd als Belgische drugstoerist en worden opgevangen aan het begin van de straat, waar ze geen overlast bezorgt aan de tere zieltjes van Tommie, Ieniemienie en Pino.
        Nee, zal Leers zich verweren, als NPS-voorzitter heb ik geen directe bemoeienis met de programma-inhoud.
        Toch is het een beetje een rare figuur, een actieve en zo in het oog springende bestuurder uit den lande in deze functie.
        Interviews met de Maastrichtse burgemeester in Nova, Buitenhof of Pauw & Witteman zullen nooit meer hetzelfde zijn.
        Alle spijkerharde garanties voor onafhankelijke journalistiek ten spijt: Leers en de ondervragende werknemers van zijn stichting hebben de schijn tegen.

        © De Limburger 160708
        Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
        Thomas More

        Opmerking


        • #64
          Sun Travel failliet.

          Tweeduizend mensen die een reis naar turkije geboekt hadden, kunnen nu niet weg, omdat Sun Travel niet aan haar financiele verplichtingen kon voldoen.

          Men verwijst de gedupeerden naar de SGR.

          Ik meen me te herinneren dat dat het reisbureau was, dat naast Wim Otten aan de Stationsstraat gevestigd was. Maar dat pand staat al maanden leeg, ik kom er regelmatig langs. Toen ik ging kijken via Belles, werd er een adres ´Grote Staat 37´ aangegeven.

          Maar bij mijn weten zat daar helemaal geen reisbureau. De enige reisbureaus in de Grote Staat, die ik me kan herinneren, zaten op andere plekken. Van Hulst, het latere Thomas Cook, zat eerst in het smalste pandje aan de Grote Staat, waar nu een telefoonwinkel zit (of daar vlakbij), en de andere, daar zit nu meen ik de schoenwinkel van Sacha, dat was tot in de tachtiger jaren Nicolai reizen, het latere Jules Verne.

          Weet iemand waar dan Sun Travel zat op de Grote Staat?
          I am not a complete idiot. Some parts are missing

          Opmerking


          • #65
            Sun Travel is of was gevestigd in het pand:
            Grote Gracht 37
            6211 ST Maastricht
            043 3253578


            Sun Travel Maastricht BV: financieel onvermogen.

            Op 16 juli 2008 heeft Sun Travel Maastricht BV te Maastricht financieel onvermogen bij SGR aangemeld.
            Sun Travel Maastricht BV handelt ook onder de namen Sun Travel, Toursa Touristic en Turkije Last Minute.
            Sun Travel kan de geboekte reizen niet meer uitvoeren.

            Consumenten die rechtstreeks bij Sun Travel een reis onder de SGR-garantieregeling hebben geboekt en niet meer op reis gaan ontvangen een dezer dagen een brief met instructies hoe zij reeds vooruitbetaalde reissommen van SGR terugbetaald kunnen krijgen.
            Zij kunnen ook vooruitlopend op deze brief op de pagina'Schade claimen' op deze site een schadeformulier downloaden en uitprinten.
            Het schadeformulier kan in de plaats van onze brief worden ingevuld en ondertekend, en samen met de boekingsbevestiging en betaalbewijzen aan SGR worden gezonden.
            De adresgegevens staan op het schadeformulier vermeld.
            Na ontvangst van een complete claim betaalt SGR binnen 2 werkdagen het reisgeld terug.
            Consumenten die via een reisbureau hebben geboekt kunnen bij dat reisbureau terecht voor meer informatie en hulp bij het indienen van een claim.

            Wij verzoeken alle consumenten die nog niet op reis waren geen betalingen meer aan Sun Travel te doen, ook niet op uitdrukkelijk verzoek van een eventueel aangestelde bewindvoerder/curator.
            Betalingen gedaan na 16 juli 2008 worden niet meer door SGR gegarandeerd
            Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
            Thomas More

            Opmerking


            • #66
              Zeer vreemd. Dat is pal naast maison Louis. Op die plek zat helemaal geen reisbureau naar mijn weten.


              ik weet 't niet, maar het doet me weer sterk denken aan dat Turkse Reisbureau aan de Josef Hollmanstraat waardoor toen ook 'n hoop mensen gedupeerd waren
              Met dit verschil: de reizigers krijgen in dit geval hun geld terug (maar zitten wel met een kater, omdat ze hun geplande vakantie niet kunnen maken).

              De 250 mensen ter plaatse kunnen hun vakantie naar verwachting gewoon afmaken. Hieruit blijkt maar weer eens hoe belangrijk het is om slechts bij een SGR-aangesloten touroperator/reisbureau te boeken.

              Ik zei dat ik alleen boekte bij SGR-leden, en die man zei dat die sticker nog door de vorige eigenaar op de ruit was geplakt.

              Ik ben toen maar naar een ander gegaan, die wel SGR-lid was. Stom genoeg ging ook Yo´r op de Wyckerbrugstraat op de fles, maar doordat zij wel aangesloten waren, kon ik mijn reis naar Berlijn gewoon maken.
              I am not a complete idiot. Some parts are missing

              Opmerking


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                Zeer vreemd.
                Dat is pal naast maison Louis.
                Op die plek zat helemaal geen reisbureau naar mijn weten.
                Wat is dan zeer vreemd?
                Maison Louis is gevestigd op het adres Grote Staat 39.
                Inderdaad, op het adres Grote Staat 37 of Grote Staat 41 is ook geen reisbureau.
                Maar Reisbureau Sun Travel is of was gevestigd in het pand:
                Grote Gracht 37.
                Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                Thomas More

                Opmerking


                • #68
                  Dat zou inderdaad kunnen. Kom er vanmiddag vvoor mijn werk langs, is vlak bij de sleutelcentrale.

                  Maar dan staat het fout in het online telefoonboek van Belles.


                  Sun Travel

                  Grote Staat 37 6211CT Maastricht
                  Telefoon Zoek in de Buurt
                  I am not a complete idiot. Some parts are missing

                  Opmerking


                  • #69
                    Overigens had het reisbureau naast Wim Otten de naam Star Travel, als ik me niet vergis.

                    Bij mijn weten heeft Sun Travel, war het hier om gaat, eerst op de plek gezeten waar in een grijs verleden ook een reisbureau zat, aan de Maastrichter Brugstraat. Was ooit Holland International, en in een nog verder verleden Lisone Lindeman.

                    En voor de echte oudjes onder ons: dat laatste reisbureau had ooit een vestiging op het Vrijthof. Kan iemand zich dat nog herinneren? Moet op oude ansichtkaarten van het Vrijthof terug te vinden zijn.
                    I am not a complete idiot. Some parts are missing

                    Opmerking


                    • #70
                      Vertrouw nooit die vreemde, commerciële telefoonboeken.
                      De webpagina van Sun Travel is inmiddels off-line, maar heb toch nog een screendump kunnen maken, met de juiste adresgegevens.

                      Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                      Thomas More

                      Opmerking


                      • #71
                        Belles heb ik wel vaak in gebruik, ik kwam vanmiddag voor mijn werk over de Grote Gracht, en daar stonden een paar mensen vertwijfeld aan de deur. maar zoals de mediaberichten aangeven, ze hoeven zich financieel geen zorgen te maken. SGR heeft al aangegeven dat iedereen schadeloos gesteld wordt.

                        Maar klik voor de aardigheid eens op de link in mijn quote. Dat de GoudenGids, die je dan krijgt, en die info is toch doorgaans wel betrouwbaar.
                        I am not a complete idiot. Some parts are missing

                        Opmerking


                        • #72
                          Slecht nieuws voor vrijbuiter Bo Tilly:


                          De Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) gaat gericht optreden tegen horeca-ondernemers die het rookverbod ontduiken. De komende dagen worden kroegen gecontroleerd die zich bijvoorbeeld rokerskerk noemen.

                          Diverse horeca-ondernemers hebben sinds 1 juli, toen het rookverbod in de horeca werd ingevoerd, hun kroeg omgedoopt tot kerk of sociëteit. Zo is in Amsterdam de Universele Rokerskerk van God gesticht.

                          De eigenaren denken dat ze als kerk of sociëteit niet gebonden zijn aan het rookverbod.


                          Bron: Nos-teletekst
                          I am not a complete idiot. Some parts are missing

                          Opmerking


                          • #73
                            Parkmuziek 2008


                            © foto Johannes Timmermans

                            De eerste editie van het nieuwe Maastrichtse evenement Parkmuziek 2008 is gistermiddag (20 juli) deels verregend.
                            De programma’s klassieke muziek - gisteren door twee violisten van het conservatorium in de stad - moeten een traditie worden in de
                            qua evenementen stille maand juli.
                            Mede-initiatiefnemer Maurice Oude Wansink zei vooraf tevreden te zijn met 150 toeschouwers.
                            Uitgesmeerd over de anderhalf uur die het concert duurde, kwamen die zeker naar de kiosk in het stadspark in de buurt van de Onze Lieve Vrouwewal.
                            Zondag 27 juli 2008 is er een herkansing, met mogelijk weer dat beter past bij de groene entourage.
                            Op dezelfde plek, van 15.00 tot 16.30 uur.
                            Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                            Thomas More

                            Opmerking


                            • #74
                              Méér hotelovernachtingen

                              Hotels Maastricht: meer gasten én overnachtingen.

                              Als het eerste kwartaal van 2008 maatgevend wordt voor de rest van het jaar, stevent Maastricht af op een nieuw record hotelovernachtingen.
                              In januari, februari en maart schreven zich 120.800 mensen in bij een van de hotels in de stad: 79.200 Nederlanders en 41.600 gasten uit het buitenland.
                              Ze waren goed voor 191.600 hotelovernachtingen, 18.800 meer dan in 2007 in de eerste drie maanden van het jaar.
                              Toen kwamen er 9700 minder hotelgasten.
                              Het is nog te vroeg voor drieste conclusies, maar heel langzaam lijkt het beleid om bezoekers langer in Maastricht te ‘houden’ vruchten af te werpen.

                              De cijfers zijn afkomstig van het Centraal Bureau voor de Statistiek.
                              De groei geldt als opmerkelijk omdat Maastricht de vaste groeitrend in 2007 ineens zag gekeerd.
                              Er kwamen 6 procent minder hotelgasten, al werd wel een nieuwe piek bereikt voor het aantal overnachtingen: 765.700.
                              Gasten bleven gemiddeld 1,6 nachten in de stad.

                              © gazet De Limburger; 290708.
                              Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                              Thomas More

                              Opmerking


                              • #75
                                Lees net dat De Vereniging van Binnenstadsondernemers de vaste koopavond in Maastricht wil verplaatsen van de donderdag naar de vrijdag.

                                Er zou de laatste tijd een omzetdaling waargenomen zijn, die een halt toegeroepen zou kunnen wordeen door de koopavond op te schuiven.

                                Ik heb daar zo mijn twijfels over. Mensen zijn het ritme gewend, en de vrijdag zal in mijn ogen eerder uitgaanspubliek dan koperspubliek trekken.

                                Wat mij betreft: laat het maar fijn zoals het is. Het is bovendien nog maar de vraag of Brusselsepoort hier zo blij mee is, want zij zullen dan mee moet verschuiven. Lijkt me sterk dat Brusselsepoort haar wekelijkse koopavond op donderdag kan handhaven, terwijl de binnenstad gaat verschuiven naar de vrijdag.
                                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X