Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Mestreech kort&klein in 't nuijts

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Die geeft wat hoop:

    De winkels van Selexyz Boekhandels vallen vooralsnog buiten de surséance van betaling die de rechtbank Utrecht eerder deze week heeft verleend. Bewindvoerder Jan Dingemans probeert dat zo te houden, zo liet zijn advocatenkantoor vrijdag weten.
    De verleende surséance betreft volgens Dingemans alleen de houdstermaatschappij en nog niet de winkels van Selexyz. De bewindvoerder overlegt nu met alle belanghebbenden, zoals aandeelhouders en financiers, om te bezien of uitstel van betaling van de dochterondernemingen waar de winkels onder vallen, kan worden voorkomen. Daarvoor is wel aanvullende financiering nodig, zei hij.
    Selexyz is eigenaar van een keten van 42 boekwinkels in 17 steden en heeft ook een internetwinkel. Tot de keten behoren bekende boekhandels als Scheltema in Amsterdam en Broese in Utrecht. Donderdag werd bekend dat het bedrijf uitstel van betaling heeft gekregen. Het heeft te weinig geld in kas om onder meer de salarissen en winkelhuren te betalen.
    ©ANP

    Opmerking


    • 23 maart 2012:


      Geachte klant,

      Ongetwijfeld heeft u intussen gehoord dat Selexyz uitstel van betaling heeft aangevraagd. Een dergelijke situatie is nieuw voor ons. Na decennia van groei, bleken de laatste jaren moeilijker dan gehoopt. De komende weken zullen alle medewerkers van Selexyz en onze professionele leveranciers er alles aan doen om het tij te keren!

      We zijn er altijd trots op geweest de beste boekwinkel van Nederland te zijn, een winkel met het grootste assortiment boeken. En meer nog zijn we altijd trots geweest op onze goede relatie met onze klanten. Ook nu, in moeilijke tijden is dat nog steeds ons streven. Ons doel is dan ook om u als klant zoveel mogelijk directe informatie te verschaffen.

      De berichtgeving omtrent onze financiële situatie heeft voor u als klant geen negatieve gevolgen. Wij zullen ook nu uw boeken blijven leveren met de service die u van ons gewend bent.

      Tot nader bericht, verandert er voor u niets. U kunt nog steeds met een gerust hart terecht bij de Selexyz winkels en selexyz.nl voor al uw boeken.
      Met vriendelijke groet,

      de directie van Selexyz boekhandels

      Opmerking


      • 23 maart 2912?
        Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

        Opmerking


        • - 900 dus.

          Opmerking


          • Noodlijdend Selexyz heeft snel 2 miljoen nodig



            Boekhandel Selexyz in Maastricht. Foto ANP

            MAASTRICHT/UTRECHT - De bewindvoerder van de in surseance verkerende boekwinkelketen Selexyz is in gesprek met een niet nader genoemde investeringsmaatschappij over een overname. De tijd dringt want voor het einde van de maand moeten de winkelhuren en de lonen worden betaald. Dat heeft het betrokken advocatenkantoor vandaag bekendgemaakt. Bij de Selexyz -boekwinkel in de Maastrichtse Dominicanenkerk werken 33 mensen.
            Om een overname mogelijk te maken zal de bank eerst met financiering over de brug moeten komen. Er is nu geen geld in kas om lopende kosten te dekken. Het gaat om een bedrag van 2 miljoen euro. Verder hangt de redding van Selexyz af van de bereidheid van de investeringsmaatschappij om de schuld van 15 tot 18 miljoen euro over te nemen. (Maastricht.dichtbij/ANP)

            Opmerking


            • De toekomst van de Dominicanerkerk?

              Regeren, besturen, ja zelfs voorspellen is vooruitzien. Stel dat Selexyz het niet redt (wat ik overigens voor de Maastrichtse vestiging zou betreuren) welk scenario staat ons dan te wachten?

              Transformatie naar poptempel, religieus museum, een echt Maastrichts aardewerk museum (kunnen ze de rekken laten staan), een overdekte winkelgalerij met speciaal zaken, de mislukte formule van de winkels onder Mosae Forum ondergronds? Hoe denken jullie hierover?

              Opmerking


              • Voor een soort Magna Plaza (Amsterdam) is de kerk wat aan de kleine kant, maar van mij mag het. Anderzijds: nóg meer winkels met een identiek aanbod?

                Als poptempel lijkt hij me minder geschikt; zonde van de restauratie, te ver van het station, te ver van goedkope parkeergelegenheid, onvoldoende geluidgeïsoleerd, problemen met Monumentenzorg.

                Een pasklaar idee heb ik niet. Het liefst zag ik daar graag opnieuw een boekhandel, maar dan minder een supermarktkermis / paletschuiver. Ik mis daar gewoon wat rust en sfeer.

                Opmerking


                • Volgens de laatste berichten is Selexyz aan het onderhandelen met de Slegte.
                  Om samen te gaan in de Dominicanenkerk, zo wordt op de huur en personeel bezuinigd
                  Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                  Opmerking


                  • Vasteloavendstempel in de Domicanerkerk dan maar?

                    Opmerking


                    • Ik wil er wel gaan wonen, als men er niet uitkomt. Kan ik mijn treinenbaan eens opzetten.

                      Opmerking


                      • Terug naar de Pieringebak! Helaas is dat maar 3 dagen per jaar, beetje duur!
                        Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                        Opmerking

                        Bezig...
                        X