Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Mestreech kort&klein in 't nuijts

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #91
    Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
    Een tip over het Openbaar Vervoer.
    Ze verkopen dus niet graag kaartjes voor het Veolia-traject. Die zijn dus veel goedkoper. Naar Meerssen met de bus is goedkoper als je dat met een streekbus doet, maar alle verdere bestemmingen: neem een dagkaart van 4.20 euro, als je tenminste na 9.00 uur kunt reizen.

    Het is maar een tip. Achterop de kaartjes staat dat dit ook in de trein een geldig vervoersbewijs is. Weten veel mensen niet.
    Misschien handig: de webpagina van Veolia Transport.
    Voor de tarieven en het laatste nieuws.
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

    Opmerking


    • #92
      Dat is een goede site, ja.

      Ik zei al: IK wist het toevallig, maar die reiziger die net voor me in de rij stond, werd een veel te duur kaartje aangesmeerd.
      I am not a complete idiot. Some parts are missing

      Opmerking


      • #93
        Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
        De vijver van Kasteel Vaeshartelt is dichtgevroren.
        De directie van het hotel nodigt alle Maastrichtenaren uit om vanaf morgen te komen schaatsen.
        Hopelijk blijven dan die zes overijverige, hyperactieve bonnetjesschrijvers achterwege om aan drie mensen bij de Geusseltvijver te gaan vertellen dat 300 meter verderop betaald parkeren is, terwijl de drie auto's totaal niet in de weg stonden.
        Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
        Thomas More

        Opmerking


        • #94
          Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
          Wat voor excuus zou hij hebben..?
          Het zou verboden moeten worden dat minderjarige scholieren een zulk soort apparatuur (GSM met fotografie functie) in bezit heeft, dan wel er gebruik van maakt.
          Door het maken van een dergelijke foto, heeft de betreffende scholier de privacy van een ambtenaar in functie overschreden, en kan derhalve strafbaar worden gesteld.
          Gelukkig voor het OM hoeft deze niet verder te zoeken naar de dader van dit misdrijf: de bewuste scholier heeft zich zelf al gemeld met naam en toenaam bij de lokale pers.
          Zijn naam?
          Ralff Olislagers!
          Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
          Thomas More

          Opmerking


          • #95
            Oorspronkelijk geplaatst door SJEF Bekijk bericht
            Het zou verboden moeten worden dat minderjarige scholieren een zulk soort apparatuur (GSM met fotografie functie) in bezit heeft, dan wel er gebruik van maakt.
            Door het maken van een dergelijke foto, heeft de betreffende scholier de privacy van een ambtenaar in functie overschreden, en kan derhalve strafbaar worden gesteld.
            Gelukkig voor het OM hoeft deze niet verder te zoeken naar de dader van dit misdrijf: de bewuste scholier heeft zich zelf al gemeld met naam en toenaam bij de lokale pers.
            Zijn naam?
            Ralff Olislagers!
            Nu Sjef ik zie het totaal anders, een mobieltje is nu eenmaal niet weg te denken, ook bij de jeugd niet, en de foto functie zit er bijna altijd standaard op.
            Het is hilariteit van de bovenste plank, tot dat jochie op het juiste moment op de juiste plek was, tenslotte heeft de politie een voorbeeldfunctie, tja ook al staat zijn blaas op springen.
            Het politiebureau was nĂłg geen 3 minuten van de plaatst "van het delict af".
            En dan nog tegen een zeer oude kerk op, waar urinezuur altijd schade aanbrengt.

            Daarbij trekt een gemotoriseerde politie altijd de aandacht vooral bij de jongeren, nu nog extra.

            De politiemensen die motordienst hadden op deze dag, hebben in het politiebureau de schoenen moeten uitdoen, om bewijslast van urinesporen te vinden.
            Die zijn gevonden, en de agent is zonder schoenen, huiswaarts gekeerd, bron AID
            Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

            Opmerking


            • #96
              Wie beweert nu dat die agent aan het 'wildplassen' is?
              Dus iedereen die met het gezicht gekeerd naar een muur staart, is a-priori een 'wildplasser'!
              Misschien gebruikte de motoragent de muur van de kerk als klaagmuur en beklaagde hij zich over de slechte primaire en secundaire arbeidsomstandigheden en -voorwaarden.
              Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
              Thomas More

              Opmerking


              • #97
                En Ralf Olislager is vanaf nu opgejaagd wild voor de collega´s van die agent. Ralf heeft nu even de ´blitz´ gemaakt bij zijn schoolgenootjes, maar ik vrees voor hem dat er nu overal op hem gelet wordt.

                ´Oh, ben jij die fotograaf? Je weet toch dat je niet met een kapot achterlicht mag rijden, en ook nog eens door rood licht? Dat is dan 150 euro boete.....´


                Stond er nou echt ´een 14-jarige leerling van de basisschool´? Of heb ik dat nou verkeerd gelezen.
                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                Opmerking


                • #98
                  Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                  Stond er nou echt ´een 14-jarige leerling van de basisschool´? Of heb ik dat nou verkeerd gelezen.
                  In eerste instantie stond er: een 14 jarige leerling van de Theresiaschool.
                  En de Theresiaschool was vroeger de lagere school in WitteVrouwenVeld.
                  Dat is naderhand gecorrigeerd in 'dependance Sint Maartenscollege' Maastricht.
                  Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                  Thomas More

                  Opmerking


                  • #99
                    Wie van jullie heeft vrijdag die reclame-dvd in de bus ontvangen, en ook bekeken?

                    Ik heb hem niet in zijn geheel gezien, dus ik weet niet van wie hij uitgaat, en of het een voorproefje is op de 18-delige serie op dvd die ons volgend jaar te wachten staat (en waar uiteraard wel voor moet worden betaald).

                    Uit toeristisch oogpunt is de dvd best aardig te noemen, al bartst ie uit zijn voegen van de reclame. Neemt niet weg dat de beelden helemaal niet gek zijn, en sommige me gedateerd overkomen (andere zijn dan weer super-actueel).
                    I am not a complete idiot. Some parts are missing

                    Opmerking


                    • @ Haas: wat is het voor een DVD?
                      Is het een serie over Maastricht?
                      Zuid-Limburg?
                      Vertel, vertel,......
                      Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                      Thomas More

                      Opmerking


                      • Vooropgesteld, ik moet nog zien te ontdekken of dit inderdaad een voorproefje van die serie is.

                        In de krant stond vorige week een artikel over een dvd-serie, waarbij 1 deel een complete postcodegebied beslaat. Maastricht telt er 18, dus danzou je verwachten dat het ook echt een 18-delige serie is. Als het nou iets wordt voor 4,95 per deel, dan teken ik vandaag nog in. Maar de prijs zal vermoedelijk een veelvoud daarvan zijn, en dan wordt het een kostbaar grapje als je het compleet wil hebben.

                        Gewoon echt de geschiedenis van een wijk, waarbij wijk voor het gemak voor postcodegebied staat. Ja, het klopt dat Maastricht 18 postcodegebieden heeft. Ik weet nog altijd niet wat er ten grondslag ligt aan het niet gebruiken van 6210 en 6220. Maar die codes kunnen met Belvedere wel goed van pas komen.

                        Los daarvan, ik ga hier en daar kijken of ik die dvd´s nog ergens kan vinden, vaak leggen ze reclamemateriaal gewoon op de brievenkasten, maar ik denk dat er in dit geval wat teveel verzamelaars ervan zijn......
                        I am not a complete idiot. Some parts are missing

                        Opmerking


                        • Kaasjeskruiddikkopje in omgeving Maastricht

                          Kaasjeskruiddikkopje terug in Nederland

                          Voor het eerst in 56 jaar is het kaasjeskruiddikkopje weer in ons land gezien.

                          Het gevlekte vlindertje is vrijdag 1 mei 2009 waargenomen in de omgeving van Maastricht, zo liet Arnold van Vliet van Natuurbericht.nl, dat verbonden is aan de Wageningen Universiteit, maandag weten.

                          De soort was voor het laatst in 1953 in Nederland gezien.
                          Een kaasjeskruiddikkopje profiteert van de opwarming en was de afgelopen jaren al aan het oprukken in België en Duitsland, aldus de site van Natuurbericht.nl, waarop meerdere natuurorganisaties samenwerken.
                          Een daarvan is de Vlinderstichting.
                          Een vrijwilliger van die stichting nam het kaasjeskruiddikkopje waar.

                          Bloemrijke ruigten.
                          De soort hoort thuis in bloemrijke ruigten, braakliggende plekken en spoorbermen en breidde de afgelopen jaren zijn verspreidingsgebied uit.
                          "In Zuid-Limburg zag een vrijwilliger tijdens een vlindertelling een prachtig vers mannetje.
                          De eerste helft van mei is de top van de vliegtijd van de eerste generatie, dus wellicht dat er nog meer kunnen worden gezien," aldus Van Vliet.

                          De vlinder was prachtig gaaf en totaal nog niet gesleten.
                          Dat kan betekenen dat het dier ter plekke uit de pop is gekomen.


                          Het kaasjeskruiddikkopje (Carcharodus alceae).
                          Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                          Thomas More

                          Opmerking


                          • Congresstad Maastricht

                            Forse stijging congresstad Maastricht

                            Maastricht is fors gestegen op de de wereldranglijst van internationale non-corporate congressen: van de 150ste plek in 2007 naar de 81ste in 2008.
                            Maastricht is hiermee, na Amsterdam en Rotterdam, derde Nederlandse stad op de ranglijst.
                            Dat blijkt uit het jaarlijkse rapport van de International Congress and Convention Association (ICCA).
                            Het gaat hierbij om congressen met minstens vijftig deelnemers, georganiseerd op een reguliere basis (dus Ă©Ă©nmalige bijeenkomsten worden niet meegeteld) en er moeten deelnemers uit minstens drie landen meedoen.

                            Het Maastricht Congres Bureau = MCB is trots op deze stijging.
                            Marcel Knols, directeur van het MCB: "Natuurlijk danken we een groot gedeelte aan de unieke kenmerken van Maastricht & regio, het natuurlijke landschap in combinatie met de kwaliteit van de accommodaties en onze levensstijl.
                            Maar evenzo belangrijk is de samenwerking binnen het MCB, MECC Maastricht en andere partijen die betrokken zijn bij het zakelijk toerisme.
                            Je verkoopt Maastricht.
                            Dat doen we samen en dat blijkt nu ook dankzij deze cijfers succesvol te zijn!"
                            Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                            Thomas More

                            Opmerking


                            • Gemeente Maastricht: geen toename van graffiti.
                              Wethouder Hazeu wil beleid rond bekladdingen in Maastricht niet aanscherpen.

                              Volgens de gemeente Maastricht is er geen sprake van een toename van graffiti in de stad.
                              Maastricht ziet geen aanleiding het graffiti-beleid aan te scherpen.
                              Wethouder Wim Hazeu (Groenlinks, Stadsbeheer) laat dat weten in antwoord op vragen van de PvdA- fractie.
                              Bij het klantenmeldpunt van de gemeente zijn dit jaar tot en met half juni 170 klachten over graffiti binnengekomen.
                              Vorig jaar (in 2008 dus) waren dat in totaal 383 klachten.
                              Ook in 2005 kwamen bijvoorbeeld 351 klachten binnen.
                              Het jaar 2007 was met 251 klachten relatief rustig.



                              Hazeu concludeert dat het aantal klachtenmeldingen schommelt, maar dat geen sprake van een structurele stijging is.
                              Opvragen van cijfers bij de politie heeft daarbij volgens de wethouder niet tot resultaat geleid omdat graffiti daar onder de bredere noemer vernieling wordt geregistreerd.
                              De wethouder verwijst nog wel naar de in het afgelopen najaar in Maastricht gehouden buurtmonitor, waarbij in 97 van de 737 bekeken straten op meestal beperkte schaal bekladding was te vinden.
                              Dat resultaat is volgens hem gelijk aan 2006.



                              Maastricht telt nu Ă©Ă©n vrijplaats voor graffiti, dat is kraakpand het Landbouwbelang.
                              De gemeente is niet van plan het aantal vrije plekken uit te breiden, stelt Hazeu.
                              De PvdA had de gemeente gevraagd ook naar initiatieven te kijken in steden waar soms gratis schoonmaakacties aan particuliere panden worden gehouden.
                              Ook hier blijft Maastricht bij het oude beleid, waarbij een uurtarief van 55 euro geldt bij verwijdering.
                              Grievende en racistische teksten worden wel gratis verwijderd.

                              Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                              Thomas More

                              Opmerking


                              • Ik heb geen hekel aan alle graffiti, maar historische panden bekladden vind ik schandelijk. 0,0 idee van wat kapot gemaakt wordt. Zeer irritant.

                                Dat moest er effe uit.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X