Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Mestreech kort&klein in 't nuijts

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Geen bericht uit Maastricht, maar toch....

Geen bericht uit Maastricht, maar toch.....

Een 95-jarige man uit Antwerpen die met zijn auto de wekelijkse boodschappen wilde gaan doen, is door de politie in Leeuwarden van de weg gehaald.
    Hij vertrok donderdag 8 augustus rond 09:30 uur en miste een afslag.
    Even na middernacht (van 8 op 9 augustus 2009) hield de Friese politie hem aan, omdat hij 30 Km/u reed.
    De bejaarde Belg heeft geen overtredingen gemaakt; toch is zijn rijbewijs ingenomen.
    De man is door zijn dochter opgehaald.
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

Opmerking

• Er bestaat al jaren een fabeltje, dat er ook een minimum snelheid is op autowegen, en dat je daar minimaal 70 moet rijden, om mee te kunnen komen met de stroom, daaronder is het een overtreding. Bij mijn weten is er geen wettelijke minimumsnelheid, het gaat namelijk om een adviessnelheid. Ja, als iedereen met een slakkegang over de autosnelweg zou tuffen, zou het geen snelweg meer zijn, immers.
      I am not a complete idiot. Some parts are missing

Opmerking

• Maastricht "beste binnenstad"?

Maastricht genomineerd voor 'beste binnenstad'.

Maastricht is met Breda en Den Haag genomineerd voor de titel 'beste binnenstad 2009-2011', een verkiezing van Detailhandel Nederland.
        De Maastrichtse kandidatuur geldt voor de grote steden.
        Roermond en Weert dingen mee naar de titel voor middelgrote steden.
        Een jury beoordeelt de centra op bereikbaarheid, veiligheid, verblijfsklimaat, winkelaanbod, horeca-aanbod en de samenwerking tussen detailhandel en gemeente.
        Op 8 oktober 2009 worden de winnaars bekendgemaakt.

Bron: dagblad de Limburger
        16 augustus 2009
        Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
        Thomas More

Opmerking

• Een mens maakt wat mee, allewijl.

Vandaag ging ik in de lunchroom van Teikyo een broodje eten. Vast adres, altijd wat leuks te kijken, en te horen.

Dit keer was er een man aan de balie van de universiteit, die opgehaald wenste te worden aan de Brouwersweg 100-A.

Hij was woedend op Veolia, want het was niet de eerste keer dat ie zo lang hadden moeten wachten, en hij vond het kolder dat Veolia er een ´loos-bericht´ van had gemaakt. Men was naar het opgegeven adres gereden, had op het bord gekeken met de bedrijven, maar daarbij geen nummer 100-A aangetroffen. Vervolgens zijn ze weggereden, en haalden de rit uit het systeem. Die man zei dat ie al anderhalf uur wachtte (vanaf 11.10, het was 11.40 op dat moment) en dat ie belangrijke afspraken had, die hij nu moest afzeggen.

Vervolgens schold ie de mevrouw van Veolia verrot, en gooide de hoorn neer.

De dame aan de balie zei heel kalm: meneer: waar was dat nou voor nodig? Als u had gezegd dat u opgehaald wilde worden aan Brouwersweg 100, dan was het in orde gekomen.

Witheet van woede liep ie weg.

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
            Het is de bedoeling om de kerk-speeltuin elke woensdag tot en met zondag van11.00 tot 19.00 uur en in de vakantie elke dag open te hebben. Het pand krijgt een horecahoek en voor ouders komt er een‘oppasservice’ van enkele uren. „Dan kunnen de kinderen spleen en de ouders winkelen”, licht Van der Marel toe.

door John Hoofs DDL 12-02-10
            Fijn! Nu nog een hangplek voor bejaarden en ik kan weer fijn doortaffelen in de stad.
            Being unstable & bitchy is all part of my mystique.

Opmerking

• Heeft iemand enig idee wie die onverlaat is die ertussenuit is met de spaarkas van Het Haantje op de markt?

Ik ken daar een (voormalige) barkeeper van, en het zou me niet verbazen dat die ermee te maken heeft.

Opmerking

• oh, ik dacht dat de dader ondergedoken was? Wie is dat eigenlijk?

Opmerking

• De penningmeester heeft het gedaan...

'Vrijdagmiddag laat kreeg de hospes van Het Haantje en de voorzitter van de spaarclub een brief waarin de penningmeester zijn spijt betuigde van zijn daad en duidelijk werd wat met het geld is gebeurd. De penningmeester blijkt gokverslaafd te zijn. Met het spaargeld heeft hij waarschijnlijk getracht zijn al opgebouwde schulden goed te maken. Met alle fatale gevolgen voor de spaarders van dien.

Over de grootte van het bedrag wil Eric Crijns [= eigenaar van 't Haantje]geen mededeling doen. Dat het om een aanzienlijk bedrag gaat laat zich evenwel raden. En nu? De even simpele als pijnlijke vraag laat de doodongelukkige kroegbaas verdwaasd in het luchtledige kijken. “Ik weet het echt niet. We zijn bij de politie geweest. Volgende week moeten we bekijken op welke manier we hier verder mee moeten gaan. Zaterdag heeft hij - de penningmeester – gebeld dat hij verschrikkelijk veel spijt heeft van zijn daad en beloofd het geld terug te gaan betalen.'

Bron: website Maastricht Aktueel (http://www.maastrichtaktueel.nl/?s=Haantje&x=19&y=13).

Opmerking

• Jee Clio, was je laat naar bed of heel vroeg op?
                    Don't PRESS me....

Opmerking

• Laat in bed natuurlijk, met die verdraaide winterspelen!

Opmerking

• De politie heeft een zwaargewonde vrouw gevonden in een woning aan de dr. Van Kleefstraat. De politie sluit een misdrijf niet uit.

Gelezen op de twittersite van de MGL

Opmerking

• Hopelijk was de dokterspraktijk in die straat nog open?

Opmerking

• zit die daar dan nog? Nee, de bejaarde vrouw is inmiddels in het AZM opgenomen.

Een kennis die geen contact met har kon krijgen, vond haar in haar woning, rond een uur of vijf vanmiddag.

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                              De politie heeft een zwaargewonde vrouw gevonden in een woning aan de dr. Van Kleefstraat. De politie sluit een misdrijf niet uit.
                              Dat vind ik nogal shockerend, gezien ik daar familie in de buurt heb zitten.

Opmerking

• Dat is nu nog eens een mooi resultaat! Goed werk!

Opmerking

Bezig...
                                X