Oorspronkelijk geplaatst door Breur
Bekijk bericht
Aankondiging
Sluiten
No announcement yet.
Boe is dit?
Sluiten
This topic has been answered.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk berichtsorry licht dement...huisarts van Well, het was gelijk oversteken; de familie Creemers (ook met zoon) woonde aan de overkant
Het zou wel handig zijn als je een datum voor dat krantenbericht had, Antonius. En hoezo 'licht dement'? Ik snap de allusie niet.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Scheele Bekijk bericht
Uit het geheugen: de Apostelengang.
01-07-1955
Dodelijk ongeval in groenteveiling
In de hal van de groenteveiling te Maastricht is Donderdagmiddag tegen vijf uur de 72-jarige groentehandelaar Vernaus, wonende aan de Capucijnenstraat te Maastricht, gedood. De man raakte bekneld tussen een vrachtauto en een geparkeerde bestelwagen, toen de bestuurder van de vrachtauto bij vergissing vol gas gaf, waarna hij de macht over het stuur kwijtraakte. Het slachtoffer was vrijwel onmiddellijk dood. Het stoffelijk overschot werd per ambulance van de brandweer naar het ziekenhuis Sint Annadal overgebracht. De politie stelt een onderzoek in.
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk berichtKlein Grachtje
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Scheele Bekijk bericht
En dan blijkt het de Herbenusstraat te zijn, net om de hoek met de Capucijnenstraat. De les: laat je nooit de verkeerde kant op sturen
Opmerking
-
We hebben natuurlijk de paardendrinkbak aan de Boschstraat. Op vrijdag heet dat de Vismarkt.
Maar ja.... zelfs met een beetje fantasie zie ik in de foto van Peter deze drinkbak niet terug op de Boschstraat.
Dus waar zit die tweede paardendrinkbak?
Ik ben er ongetwijfeld honderd keer langs gelopen, maar heb er kennelijk te weinig aandacht aan besteed.....
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk berichtWe hebben natuurlijk de paardendrinkbak aan de Boschstraat. Op vrijdag heet dat de Vismarkt.
Maar ja.... zelfs met een beetje fantasie zie ik in de foto van Peter deze drinkbak niet terug op de Boschstraat.
Dus waar zit die tweede paardendrinkbak?
Ik ben er ongetwijfeld honderd keer langs gelopen, maar heb er kennelijk te weinig aandacht aan besteed.....
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
Bij een voormalige politiepost wellicht.Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
Opmerking
-
Bij een voormalige politiepost wellicht.
Maar ja, vaak ook verhuld door een bloemenzee.....
Voor wie het nog niet weet: het is de paardendrenkplaats bij de bloemenstal aan het begin van de Stationsstraat. Op de Boschstraat, die op vrijdag Vismarkt heet, staat er ook een.Last edited by Peter Scheele; 16 maart 2021, 19:33.
Opmerking
-
Bron: "Familiebericht". "Limburger koerier". Heerlen, 1902/10/01 00:00:00, Geraadpleegd op Delpher op 17-03-2021, http://resolver.kb.nl/resolve?urn=MM...:mpeg21:p00003
Opmerking
Opmerking