Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Boe is dit?

Sluiten
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Ik begrijp dat ik nu een foto mag plaatsen. Het plaatje is in 1987 gemaakt en ik liet er dagelijks mijn hond uit. Nu ziet het er iets anders uit.

    Opmerking


    • Het lijkt op rimboe
      Maar is het voor de Hazendans? Aan de grens.
      Iets te oud voor re-educatie
      iets te jong voor afdanking
      m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

      Opmerking


      • Het is aan de oostkant van de Maas dus Hazendans is niet goed. Achter de boom en de verkeersspiegel staat een monumentale schuur. Deze schuur is enkele jaren later afgebroken om plaats te maken voor woningen. Een voormalig wedhouder heeft zijn woning "opgeofferd" om de situatie op te lossen.

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door gied Bekijk bericht
          Het is aan de oostkant van de Maas dus Hazendans is niet goed. Achter de boom en de verkeersspiegel staat een monumentale schuur. Deze schuur is enkele jaren later afgebroken om plaats te maken voor woningen. Een voormalig wedhouder heeft zijn woning "opgeofferd" om de situatie op te lossen.
          Piet Keijmis of Jan Hoen?

          Opmerking


          • Piet Keijmis of Jan Hoen?
            Even uit het geheugen: Hoen was van Heugem en Keijmis van Amby. Ik vermoed dat de locatie in Amby ligt.

            Opmerking


            • Amby klopt niet. Hoewel, op oude kaarten (19e eeuw) behoorde dit plekje wel tot de gemeente Amby.

              Opmerking


              • Maar wel aan de Molenweg waar die vrijstaande huizen zijn gebouwd?
                Iets te oud voor re-educatie
                iets te jong voor afdanking
                m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                Opmerking


                • Molenweg is niet goed. Het komt wel in de buurt. De eerder genoemde wethouder die zijn woning "opofferde" heeft in ruil, o.a. een kavel gekregen waarvan de tuin aan de Molenweg grenst. Het is hemelsbreed op nog geen km afstand.
                  Ook een bekende ingenieur die zich bezig hield met gangen en kaarten heeft op 50 meter van de foto gewoond. Deze ingenieur is in 1972 overleden. Er is een stichting naar hem genoem.

                  Opmerking


                  • Bergerstraat.

                    De nieuwe woonwijk is Scharn-Noord.
                    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                    Opmerking


                    • De Bergerstraat en Scharn-Noord is helaas ook niet goed.

                      Opmerking


                      • Meidoorn? Bemelerweg?

                        Opmerking


                        • Ik zal de Bemelerweg maar goedkeuren. Het is (was) de aansluiting van de Vijverdalseweg op de Bemelerweg. De wethouder was Frits Corten en de ingenieur was Willem van Schaik. Hij heeft de grotten van St. Pieter in kaart gebracht. Ten tijde van de foto liep de Vijverdalseweg tot aan de Bemelerweg. Daarna is de weg doorgetrokken met een viaduct over de Bemelerweg en het Keerderstraatje tot aan de Akersteenweg. De bijgaande foto is ongeveer op de zelfde plek genomen.

                          Opmerking


                          • Correctie op bovenstaand. Het was niet Willem maar zijn vader Ing. D.C. van Schaik.

                            Opmerking


                            • Frits Corten, fijne man om mee samen te werken. De volgende:

                              Click image for larger version

Name:	DSCF3608.JPG
Views:	131
Size:	624,6 KB
ID:	103196

                              Opmerking


                              • het wit gevoegde metselwerk op de achtergrond
                                het geornamenteerde raamfries en latei
                                het pas droog zilverkleurig hekwerk voor het dak terras
                                de net droog geschilderde geornamenteerde boei
                                het extreem slordige metselwerk met muizentandjes en hergebruikte bakstenen daaronder
                                dat moet heel recent zijn verbouwd c.q. opgeknapt zijn?
                                Iets te oud voor re-educatie
                                iets te jong voor afdanking
                                m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X