Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

A2 tunnel Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten
    Gast
    Gast

  • Equinox
    Gast antwoordde
    Na de wegverlegging van de N2tussen Lourdeskerk en Oranjeplein is Avenue2 begonnen met de inrichting van een werkterrein parallel aan de Gemeenteflat. Het werkterrein naast de Gemeenteflat is nodig voor de aanleg van de tweede fase van de wanden-dakconstructie.
    Het werkterrein bestaat uit twee delen: het ketenpark en de bentonietsilo's blijven op het werkterrein achter de ANWB-flat staan, bij de Gemeenteflat staat de benodigde apparatuur voor de aanleg van de tweede fase van de wanden-dakconstructie. Bentoniet - dat nodig is voor het vullen van de verticale sleuven - wordt via mantelbuizen ondergronds aangevoerd vanaf het werkterrein bij de ANWB-flat.


    Waarom?
    Omdat de ruimte bij de ANWB- en Gemeenteflat erg krap is, moet de bouwkuip voor de A2-tunnel hier in twee fases worden aangelegd. Een tijdelijke bouwkuip is hier - door de krappe ruimte - niet mogelijk. Daarom legt Avenue2 hier een permanente, betonnen bouwkuip aan, een zogenaamde 'wanden-dakconstructie'. Nu het eerste deel van de bouwkuip - bij de ANWB-flat - gereed is, is de tijdelijke N2 over het dak van deze bouwkuip gelegd. De N2 ligt daardoor verder van de Gemeenteflat af. De vrijgekomen ruimte vóór de Gemeenteflat wordt nu gebruikt voor de aanleg van het tweede deel van de ‘wanden-dakconstructie’

    ==

    Bij Europaplein-Zuid werden afgelopen week de voorbereidingen voor het eerste stukje tunneldak getroffen. Dit wordt het dak van de onderste tunnelbuis. Vóórdat het storten van beton kan beginnen, bouwt Avenue2 een houten ondersteuning waar bekisting op komt. Op die bekisting komen brandwerende platen te liggen. Dan volgt het vlechtwerk (wapening) voor het betonnen dak. Uiteindelijk wordt het dak van de tunnelbuis 0,8 meter dik.a2maastricht.nl

    Leave a comment:

  • Gast
    Gast

  • Equinox
    Gast antwoordde
    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=XmhJHjnA2PY[/ame]

    Leave a comment:

  • Gast
    Gast

  • Equinox
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
    Mercie elletje

    En de meeste stemmen zullen gelden Equinox wat de
    naam van tunnel gaat krijgen
    Helaas gaat die waaier -gelukkig- niet op.

    Leave a comment:


  • wim54
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
    Volgens mij schrijf je dat als Maos! Dus Maostunnel!
    Mercie elletje

    En de meeste stemmen zullen gelden Equinox wat de
    naam van tunnel gaat krijgen

    Leave a comment:

  • Gast
    Gast

  • Equinox
    Gast antwoordde
    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=mqtUsyL3Spg&feature=player_embedded[/ame]

    Leave a comment:

  • Gast
    Gast

  • Equinox
    Gast antwoordde
    De Maastunnel bestaat al in Rotterdam, en Maostunnel gaat hem niet worden.

    Leave a comment:


  • elletje
    replied
    Volgens mij schrijf je dat als Maos! Dus Maostunnel!

    Leave a comment:


  • wim54
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    Beste MO'ers,

    Het overleg kan gestaakt worden!

    Welke dier en welke MO'er wroet zich nu altijd dor de ondergrond heen....?

    Dus ze zijn het er over eens?

    De Piertunnel
    Eigenlijk vind als je gaat kijken naar het verleden zou het gewoon de
    "De Moas tunnel" kunnen gaan heten daar waar de tunnel komt was vroeger "de Moas" .

    Leave a comment:

  • Gast
    Gast

  • Equinox
    Gast antwoordde
    Tot begin augustus 2012 richt Avenue2 het werkterrein bij de Gemeenteflat in. Dan worden ook de eerste horizontale sleuven gegraven. Deze zogenaamde geleidebalken houden de grijper die de sleuven voor de diepwanden graaft op z’n plek.

    De eerste verticale sleuven worden – naar verwachting – gegraven vanaf eind augustus 2012. Werktijden zijn van 07.00-19.00 uur. Omdat het graven van een sleuf echter niet tussentijds stopgezet kan worden, is uitloop mogelijk.



    Omdat machines worden ingezet, kunt u last hebben van geluid- en of stofhinder. Als er ’s avonds doorgewerkt wordt, is hinder door bouwlampen mogelijk. Tijdens het graven van de sleuven kunt u trillingshinder ervaren. Incidenteel zal bouwverkeer via Koningsplein-Oost rijden.a2maastricht.nl

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Off topic

    Als die twee elkaar ontmoeten wordt het heftig. Maar ik druip ook af voordat de moderator een off topic verwijt krijgt.

    Leave a comment:


  • hermanw
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    Oké Breur,

    We gaan voor chique!

    Ik stel dan De Lumbricidae Trajectum voor!!!
    Ik voel hierbij enige twijfel, trajectum kan ook het ppp zijn van traiecto en betekent dan 'weggeworpen' En dat in combinatie met de alom bekende diersoort Lumbricidae?

    Ben al weg, ben al w

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
    Ik ga eens voor chique en niet politiek: De Talpa Europaea .
    Oké Breur,

    We gaan voor chique!

    Ik stel dan De Lumbricidae Trajectum voor!!!

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Naamgeving tunnel

    Ik ga eens voor chique en niet politiek: De Talpa Europaea .

    Leave a comment:

  • Gast
    Gast

  • Equinox
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door klaas
    Wacht even met die motie,
    Tot/Dat eerst de tunnel klaar is anders missen we al die mooie foto,s
    @klaas, merci voor de steun

    @Pier, troost je, er komt nog regen genoeg in Maastricht om in te badderen

    Leave a comment:

  • Gast
    Gast

  • Equinox
    Gast antwoordde
    Begin augustus start Avenue2 met de eerste voorbereidingen voor de fiets- en voetgangerstunnel Geusselt, als toekomstige verbinding tussen de wijken Nazareth en Wyckerpoort-Noord.

    Wat gaat gebeuren?

    Voorbereidende werkzaamheden Ongeveer op de plek van de oude tunnel onder de Viaductweg komt in de definitieve situatie ook een fiets- en voetgangerstunnel. De bouw daarvan start in augustus dit jaar. Maar daarvoor moet eerst het werkterrein (zie foto aan bovenkant van deze pagina) vrij worden gemaakt. Dat gebeurt vanaf begin augustus 2012. Een gedeelte van het asfalt van de ‘oude Viaductweg’ – dat er nu nog ligt – wordt dan opgebroken. Ook vindt grondwerk plaats. Binnen het werkterrein worden keten geplaatst en twee in-/uitritten voor werkverkeer aangelegd.

    Start bouw noordelijk deel fietstunnel Geusselt De daadwerkelijke bouw van de fiets- en voetgangerstunnel Geusselt start medio augustus 2012. Dat bouwen gebeurt in twee fasen: eerst wordt gewerkt aan het noordelijke deel van de tunnel. Pas later – in de loop van 2013 - is het zuidelijke deel aan de beurt. Op die manier kan het verkeer op de Viaductweg gewoon doorgaan en ervaren weggebruikers zo min mogelijk overlast.

    Aan de noordkant van de huidige Viaductweg brengt Avenue2 een stukje damwand aan, net zoals dat eerder is gedaan voor de bouwkuip van de A2-tunnel bij Geuselt-Noord. Die damwand ontstaat door losse planken van staal één voor éen de grond in te trillen. Samen zorgen ze voor een stevige en veilige afscherming. Het werkterrein van het noordelijke gedeelte van de fiets- en voetgangerstunnel Geusselt grenst namelijk direct aan de bestaande Viaductweg, waarover verkeer rijdt.

    Zodra de damwand staat, wordt begonnen met het graafwerk. Voor de tunnel Geusselt moet ongeveer 4,5 meter diep worden gegraven. Is de bouwkuip eenmaal op diepte, dan start het betonwerk voor de vloer, de wanden en uiteindelijk het dak.

    Waar en wanneer? Het vrijmaken en inrichten van het noordelijke werkterrein gebeurt na de bouwvak -vanaf 6 augustus 2012. Het intrillen van de damwandplanken gebeurt overdag in de week van 13 augustus. Aansluitend start het graafwerk voor de tunnel. Het eerste betonwerk speelt naar verwachting in het najaar van 2012. Werktijden zijn van 07.00-18.00 uur. Als dat nodig is, wordt ’s avonds doorgewerkt.

    Hoe? Voor het intrillen van de damwandplanken en het ontgraven van de bouwkuip, worden grote kranen en graafmachines ingezet. Daarnaast zijn vrachtauto’s en dumpers nodig voor de aan- en afvoer van grond en materialen.

    Wat zijn gevolgen?

    Hinder voor omwonenden Omdat wordt gewerkt met machines, ondervinden omwonenden geluidsoverlast. Bijvoorbeeld tijdens het opbreken van asfalt of het aanbrengen van de damwand. Het intrillen van de damwandplanken kan ook trillingshinder met zich meebrengen. Avenue2 houdt de hoeveelheid trillingen in de gaten via zogenaamde trillingsmeters. Tot slot kunnen omwonenden last hebben van bouwverkeer. A2maastricht.nl

    Hinder voor verkeer Tijdens het aanbrengen van de damwand voor het noordelijk deel van de fietstunnel medio augustus 2012, gelden verkeersmaatregelen. Verkeer vanaf de A2 (komende vanuit Eindhoven), N2 (komende vanuit Luik) of Terblijterweg richting Viaductweg moet op maandag 13 en dinsdag 14 augustus (reservedag) tussen 9.30 uur en 15.30 uur rekening houden met rijstrookafzettingen, maar kan wel gewoon door. Ook verkeer vanuit de Viaductweg blijft mogelijk.

    Vooruitblik De bouw van het noordelijke deel van de fietstunnel Geusselt duurt naar verwachting tot april 2013. Op dat moment kan de Viaductweg over dit stuk fietstunnel heen worden gelegd. Precies zoals dat eerder gebeurde met de Terblijterweg over de Paardentunnel. Zo ontstaat ruimte om te kunnen werken aan het zuidelijke deel van de fietstunnel, tot ongeveer eind 2013. Daarna kan kruispunt Geusselt opnieuw worden aangepast en kan de fiets- en voetgangerstunnel Geusselt in gebruik worden gesteld.

    Leave a comment:

Bezig...
X