Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

A2 tunnel Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Clio
    replied
    De Groene Loper

    [ame="http://www.youtube.com/watch?v=RhZmbyz0O10"]http://www.youtube.com/watch?v=RhZmbyz0O10[/ame] : Kenden we dit filmpje al? Dit is waar het allemaal om gaat, waarvoor de aanwonenden in zo'n ellende zitten. Het gaat lang duren, maar net als in Luik zal het uiteindelijk wel iets bijzonders opleveren. Ik hoop dat het er van komt, maar of ik het nog mee maak?

    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    In de laatste week van december en de tweede week van januari zijn er twee heiterpen (grondophogingen) aangebracht aan beide kanten van de brug over de A79 aan de Ambyerweg. Parallel aan deze brug komt namelijk de nieuwe fietsbrug Ambyerweg te liggen. Met een boorstelling op deze heiterpen, worden in februari 2012 palen geboord die dienen als fundatie voor de landhoofden. Met behulp van de boorstelling wordt er een gat in beide heiterpen geboord. Vervolgens wordt in dit gat een stalen korf aangebracht die wordt opgevuld met beton. Op deze manier worden er zes pilaren aangebracht.

    Voor het uitvoeren van deze werkzaamheden zal de brug 6, 7 en 8 februari worden afgesloten tussen 19.00u en 06.00u voor autoverkeer. Vanaf 9 februari 06.00u kan het verkeer weer de brug oversteken.

    --

    Vanaf maandagavond 6 februari wordt de brug aan de Ambyerweg drie nachten afgesloten van 19.00 uur tot 06.00 uur vanwege werkzaamheden voor A2 Maastricht.

    Vanwege werkzaamheden wordt de brug bij de Ambyerweg voor autoverkeer afgesloten op 6, 7 en 8 februari van 19.00u - 06.00u. De nachtelijke afsluitingen zijn nodig omdat palen geboord worden die dienen als fundatie voor de nieuwe fietsbrug die parallel aan deze brug komt te liggen.

    De volgende omleidingsroutes worden ingesteld:

    Verkeer komende uit de richting Heerlen A79 naar Amby, wordt omgeleid via de Geusselt. Verkeer komende uit de richting Eindhoven A2 naar Heerlen, wordt omgeleid via Kruisdonk, Mariënwaard, Meerssenerweg, Viaductweg, A2 Verkeer vanuit Amby richting Rothem kan via de A79 en moet keren bij aansluiting 2 Meerssen. Fietsverkeer en voetgangers ondervinden geen hinder.

    Of de werkzaamheden daadwerkelijk doorgaan, hangt af van de weersomstandigheden. Gezien de strenge vorst komende periode kan het zijn dat de werkzaamheden uitgesteld worden.a2maastricht.nl

    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    De Stadionweg is de afgelopen periode afgesloten geweest ten behoeve van de aanleg van een duiker. Avenue2 heeft de duiker aangelegd om het stuk nieuwe vijver in verbinding te stellen met de bestaande Geusseltvijver. Deze buis zorgt ervoor dat vissen van de ene naar de andere kant kunnen zwemmen.

    De aanleg van de duiker is uitgelopen door een vertraging van het droogmalen van de bouwput. De werkzaamheden aan de duiker zijn nu afgerond. In principe zou de Stadionweg nu terug opengesteld kunnen worden.

    Echter de wegbeheerder heeft niet de gelegenheid gehad om volgens contract de gladheidbestrijding te doen. Om de weg ijsvrij te maken moet de wegbeheerder een onevenredig grote inspanning doen. Bij deze lage temperaturen is de werking van zout nihil en de ijslaag is er alleen met zeer hoge kosten af te schrapen. In overleg met de wegbeheerder is daarom besloten de veiligheid van de weggebruikers te handhaven en de weg afgesloten te houden totdat de temperaturen zodanig zijn dat het zout weer werkt. Dan zal de weg ijsvrij gemaakt worden op de gebruikelijke manier.a2maastricht.nl

    --

    In het kader van natuurcompensatie wordt op zaterdag 11 februari de Mariënwaard opengebroken voor het aanleggen van een amfibietunnel. Deze amfibietunnel verbindt de Mariënwaard met de salamanderpoelen die eind 2011 zijn aangelegd. De tunnel is een 32 meter lange buis van beton, speciaal voor de kamsalamander. Naast de in- en uitgang van de amfibietunnel worden amfibieschermen van kunststof geplaatst. Deze schermen voorkomen dat de salamanders de weg kunnen oplopen.

    Leave a comment:


  • Harrie
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    Ik bedoelde meer dat er geen datum te zien is wanneer een opname is gemaakt... .
    Het zou een mooi chronologisch overzicht geven.
    effe de plaatser van het filmpje op youtube een mailtje sturen, toch...?

    Leave a comment:


  • burgemeester
    replied
    Mijn god, wat een ellende.

    Leave a comment:


  • elletje
    replied
    Aha, duidelijk!

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Ik bedoelde meer dat er geen datum te zien is wanneer een opname is gemaakt... .
    Het zou een mooi chronologisch overzicht geven.

    Leave a comment:


  • elletje
    replied
    Pier, ik kwam de datum 25 januari 2012 tegen met een upload van 31 januari 2012.

    Leave a comment:


  • Pier
    replied
    Wel een prachtige mini-documentaire!!!

    Jammer dat er meestal geen datum bij de verschillende opnamen staan.

    Leave a comment:


  • Sterre
    replied
    Deze video vond ik al zoekend op A2 op youtube:



    http://youtu.be/dPkQRTCvkj4




    Is van een bewoner.......je zult er maar wonen.......arme mensen!

    Leave a comment:


  • Roserije
    replied
    Dat verklaart een hoop.

    Terug naar de liftersplaats. Met de verlegging van de kruising N2xViaductweg/Terblijterweg van 12 dagen geleden is er geen liftplek meer langs de stroken voor het doorgaande verkeer. Het verkeer echter dat vanuit de Terblijterweg de A2 op rijdt richting het noorden wordt langs de voormalige liftersplaats gestuurd.

    Vanavond ben ik maar eens gaan kijken naar de situatie, want ik had zo'n vermoeden dat de lifter ter plekke toch nog wel weg komt.

    Dat is inderdaad het geval.

    De voormalige liftersplaats ligt nu langs de aftakking vanuit de Terblijterweg. Er komt dus een pak minder verkeer langs, maar nog altijd voldoende (een lifter heeft in de regel behoefte aan exact 1 chauffeur per verplaatsing!).

    Maastricht heeft nu met betrekking tot verkeersborden wel weer een unicum, namelijk het bord 'liftersplaats vervallen' langs de verbinding van de Terblijterweg met de A2 richting het noorden. Er is echter nog altijd plek om de duim te strekken.

    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door Roserije Bekijk bericht
    Begrijpelijke vraag van Olijfje, ik vroeg het me ook al af. Was er laatst onderdoor gereden, maar de tijdelijke omleiding van een paar weken terug lieten chauffeurs tussen Viaductweg en Terblijterweg lekker via Europaplein rijden. Dat is toch tien keer zo lang als via het tunneltje tussen Nazareth en Amby...
    Hoi, de toenmalige omleiding was dan ook van toepassing vanwege werkzaamheden een paar weken terug aan het tunneltje tussen Nazereth en Amby

    Leave a comment:


  • Roserije
    replied
    Begrijpelijke vraag van Olijfje, ik vroeg het me ook al af. Was er laatst onderdoor gereden, maar de tijdelijke omleiding van een paar weken terug lieten chauffeurs tussen Viaductweg en Terblijterweg lekker via Europaplein rijden. Dat is toch tien keer zo lang als via het tunneltje tussen Nazareth en Amby...

    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
    Ik ben zelden aan die kant, maar morgen moet ik vanaf de Meerssenerweg - Kemenadeplein onder 't tunneltje door richting Amby, kom ik daar obstakels tegen of kan ik gewoon door?
    Je kunt gewoon door via de Severenstraat.
    De Stadionweg ligt tussen Severenstraat en De Geusselt/Mc donalds, daar kom je niet als je naar Amby wilt.

    Gewoon onder het tunneltje door en rechtdoor de Severenstraat volgen (langs 7 bronnen).

    Extra:

    Volg de rode pijl

    Last edited by ; 30 januari 2012, 10:37.

    Leave a comment:


  • Equinox
    Gast antwoordde
    A2-tunnel: Stadionweg langer dicht



    De Stadionweg blijft langer dicht. Sinds 17 januari 2012 is het gedeelte van de Stadionweg tussen de P. de Coubertinweg en de Severenstraat afgesloten. Dat is nodig voor het aanbrengen van een duiker tussen de oude en nieuwe Geusseltvijver: deze buis zorgt ervoor dat vissen van de ene naar de andere kant kunnen zwemmen. Omdat de bemaling - die ervoor zorgt dat de duiker droog kan worden aangelegd - moeizaam is verlopen, blijft de Stadionweg langer dichter dicht, naar verwachting tot eind volgende week.

    Morgen wordt bij de Kennedysingel het beton gestort voor de middenpijler van de tijdelijke viaducten aan de zuidzijde.
    Tijdens de werkzaamheden zijn er in de namiddagen en avonden rijstrookafzettingen ter hoogte van de Kennedysingel in Hotel Van der Valk.maastrichtdichtbij.nl

    Leave a comment:

Bezig...
X