Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Idee Maastricht 2025: de High Line

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Antonius
    replied
    Breur, ik denk dat je Rijkswaterstaat moet vragen inzake corrosie bescherming. Die brug is enkele jaren geleden weer eens in de nieuwe verf gezet en dat zal toch bij regelmaat moeten gebeuren. Dus met bomen en boomgrond aggregaat en ook nog een voetpad/fietspad niet echt een haalbaar prentje wat ze ons voorschotelen.

    Het Landbouwbelang is met die nieuwbouw plannen veel interessanter. Zijn er links te vinden naar die plannen van die nieuwbouw?

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Ik zie de trompetbloem al de bruggen kleuren. Wat ik mij afvraag is, hoe je nog de corrosie van de brugdelen kunt voorkomen, indien vergroend. En dan zitten we nog met de plannen nieuwbouw (200 appartementen, inclusief verticale tuinen) Landbouwbelang. Enfin, water is er genoeg in de buurt.

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Ik meen dat G. Kleuren al gezegd heeft; Gut geklaut ist halb gebaut. Het is iets saaier dan verwacht. Kijk eens op de website vanbureauVerbeek > https://www.bureauverbeek.nl/projecten/spoor-20-2/



    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    ik kan als "niet de Limburger abonnee" overigens helemaal niets zien van en over de gepresenteerde plannen beste El Loco.
    Ik ben ook geen abonnee (meer), Antonius, maar als je op deze link

    Leave a comment:


  • Antonius
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
    Op excursie bij Sappi

    Het is een tijdje stil geweest rondom de High Line, maar door een slimme combinatie van een werk-gerelateerde excursie met een fun-gerelateerd MO-project, konden burgemeester en ik een kijkje nemen bij Sappi in Maastricht.


    Spoorbrug en toekomstig Hilton (door een niet geheel schoon wc-raam in de directievleugel)[/CENTER]
    De PLEM directievleugel toiletvensters van het huidige AZC

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Twee architecten staan met een soortgelijk idee in de krant:

    https://www.limburger.nl/cnt/dmf2020...euwe-attractie

    Leave a comment:


  • Breur
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Annefine Bekijk bericht
    The High Line is Nederlandser dan je op het eerste gezicht zou denken, want de beplanting is ontworpen door de Nederlander: Piet Oudolf.
    (waarin een klein land groot kan zijn)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Piet_Oudolf
    Onderschat niet B+B&B, het bekende Maastrichtse beplantingsdeskundigen adviesbureau. Hun plan voor de Hoeg Striep, of zo je wil Mestreech Online ligt al klaar .

    Leave a comment:


  • Annefine
    replied
    The High Line is Nederlandser dan je op het eerste gezicht zou denken, want de beplanting is ontworpen door de Nederlander: Piet Oudolf.
    (waarin een klein land groot kan zijn)
    http://en.wikipedia.org/wiki/Piet_Oudolf

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    De alternatieve Hoeg Lijn: de Noorderbrug

    Afgelopen vrijdag een tamelijk krankzinnig idee ten uitvoer gebracht: ik ben gaan lopen van de Geusselt over de Viaductweg en de Noorderbrug naar het Bosscherveld. Tot mijn verbazing was ik niet eens de enige wandelaar op de brug. En ik moet zeggen, het was een mooie oversteek. Geen beter zicht op industrieel Maastricht dan vanaf de Noorderbrug. Ik zag hier toch wel duidelijk de potentie van een Maastrichtse versie van de High Line. Liever over de spoorbrug natuurlijk, maar dit is de budgetvariant, deze ligt er al. Voor de liefhebbers van een wat ruwere stedelijkheid een aanrader, al zou ik het niet meteen in VVV-folders gaan promoten. En voor de fijngevoeligen: neem wel maar een stofmaskertje mee!





























    Voor het vervolg van deze alternatieve Hoeg Lijn wandeling in Bosscherveld, klik hier.

    Leave a comment:


  • burgemeester
    replied
    En, niet te vergeten, de Cassélaan, naar het afvalpapier wat hergerbruikt wordt.

    Leave a comment:


  • Clio
    replied
    Burgemeester heeft gelijk, zie het onderstaande stukje tekst over Sappi Nijmegen:

    'De papierbaan wordt nu opgerold op een tamboer. De rollen worden tijdelijk opgeslagen waarna een nabewerking plaats vindt.'
    Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
    Dat suggereert meteen al een aantal toepasselijke straatnamen, voor als ze dat terrein ooit gaan herontwikkelen: de Tamboerstraat, de Kalandersteeg (de kalander is een machine die het papier glanzender maakt) en het Moederrolplein natuurlijk.
    Dat wordt dan wel opletten geblazen, want Oud Caberg heeft ook al een reeks straten die aan de papierindustrie zijn gerelateerd.

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
    Geweldig interessant en mooie foto's. Kan dat allemaal met een mobieltje, of is dat toch met een echt (digitaal) fototoestel gedaan?
    Dat is met een echt digitaal fototoestel gedaan, Clio. Te koop voor relatief weinig geld bij elke fotohandel. Helaas had die camera er halverwege de rondleiding geen zin meer in (batterij leeg), maar dat kwam doordat ik in de Schatkamer van de Sint-Servaas al ruim 100 foto's had geschoten. En da's weer een ander onderwerp.

    Leave a comment:


  • El Loco
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
    De tamboer, als ik me niet vergis.
    Precies! En dat suggereert meteen al een aantal toepasselijke straatnamen, voor als ze dat terrein ooit gaan herontwikkelen: de Tamboerstraat, de Kalandersteeg (de kalander is een machine die het papier glanzender maakt) en het Moederrolplein natuurlijk.
    Last edited by El Loco; 23 februari 2011, 22:08.

    Leave a comment:


  • Clio
    replied
    Geweldig interessant en mooie foto's. Kan dat allemaal met een mobieltje, of is dat toch met een echt (digitaal) fototoestel gedaan?

    Leave a comment:


  • burgemeester
    replied
    Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
    Sappi Maastricht heeft nog maar één papiermachine in produktie (de PM6, zeg ik het goed, burgemeester?).
    Dat zeg je heel goed, Loco!

    Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
    Het wisselen van rollen bij de coatingmachine.(die lege rollen hebben een mooie naam, maar die ben ik nu even kwijt )
    De tamboer, als ik me niet vergis.

    Binnenkort ook van mij een persoonlijk verslagje van dit 'bedrijfsbezoek'.

    (later toegevoegd: zie hier)
    Last edited by burgemeester; 26 februari 2011, 11:58.

    Leave a comment:

Bezig...
X