Aankondiging

Sluiten

Financiële situatie van ons forum (april 2025)


Beste lezers, volgers en leden van MestreechOnline,

Tijdens de vergadering van 9 april 2025 hebben wij als stichtingsbestuur van MestreechOnline helaas weer moeten vaststellen dat de financiële situatie van ons forum verre van rooskleurig is.
We hebben eerder, in september 2021, een soortgelijk bericht de wereld ingestuurd.

In 2021 konden wij een crisis afwenden door ruimhartige donaties van leden en sympathisanten.
Voor de exploitatie en het online houden van ons forum was rond de € 300,- per jaar nodig.
Inmiddels - en dat zal niemand verbazen - zijn alle prijzen en rekeningen drastisch gestegen.
Om ons forum anno 2025 in de lucht te houden hebben we minstens € 650,- per jaar nodig en dan is het nog passen en meten.
In de komende jaren zullen de exploitatiekosten waarschijnlijk alleen maar oplopen.

Gelet op onze huidige financiële positie kunnen wij t/m september 2025 aan onze betalingsverplichtingen voldoen.
Tot nu toe hebben wij als stichting sponsoring en/of reclame van ons forum afgewezen.
Dit is overigens altijd in overleg geweest met de leden.
In 2024 zijn we wel een samenwerkingsverband aangegaan met De Nieuwe Ster.
Dit heeft ons enige financiële ruimte gegeven, maar dit samenwerkingsverband is inmiddels weer beëindigd.

Concreet betekent dit, dat onze data vanaf september 2025 niet meer online opvraagbaar zijn en dat feitelijk het forum MestreechOnline moet stoppen.
Uiteraard is dit niet wat wij willen!

Om ons forum voort te zetten zullen wij, vier jaar later, helaas weer een beroep moeten doen op donaties van leden, lezers en volgers.
Iedere donatie is uiteraard welkom, dit kan eenmalig, jaarlijks of maandelijks.
Enkele leden doneren tot op de dag van vandaag maandelijks (automatisch) een klein bedrag, laten we zeggen een kopje koffie per maand, dit waarderen wij enorm.

In de tussentijd gaan we als bestuur uiteraard ook op zoek naar wellicht een oplossing, zodat we hopelijk niet jaarlijks deze boodschap moeten verkondigen.

Uiteraard staan we ook open voor andere ideeën.
Los daarvan zijn wij als bestuur, dat nu uit 4 leden bestaat, op zoek naar uitbreiding en frisse impulsen.
Dus als u interesse heeft horen wij dit graag.

Als u wilt doneren kan dat via bankrekening (IBAN): NL73 ABNA 0615 0242 54 o.n.v. Stichting MestreechOnline Maastricht.

Als u een donatie wenst te doen en reeds een geregistreerd lid bent van MestreechOnline, kunt u uw gebruikersnaam, indien u dat wenst, vermelden bij de overschrijving.
U krijgt dan bij uw avatar de toevoeging “Vriend van M.O.” vermeld.

Het stichtingsbestuur MestreechOnline

Klik hier om naar het artikel (posting) te gaan

Meer lezen
Minder zien

Idee Maastricht 2025: de High Line

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
    Op excursie bij Sappi

    Het is een tijdje stil geweest rondom de High Line, maar door een slimme combinatie van een werk-gerelateerde excursie met een fun-gerelateerd MO-project, konden burgemeester en ik een kijkje nemen bij Sappi in Maastricht.


    Spoorbrug en toekomstig Hilton (door een niet geheel schoon wc-raam in de directievleugel)[/CENTER]
    De PLEM directievleugel toiletvensters van het huidige AZC
    Iets te oud voor re-educatie
    iets te jong voor afdanking
    m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

    Opmerking


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
      ik kan als "niet de Limburger abonnee" overigens helemaal niets zien van en over de gepresenteerde plannen beste El Loco.
      Ik ben ook geen abonnee (meer), Antonius, maar als je op deze link

      Opmerking


      • #63
        Ik meen dat G. Kleuren al gezegd heeft; Gut geklaut ist halb gebaut. Het is iets saaier dan verwacht. Kijk eens op de website vanbureauVerbeek > https://www.bureauverbeek.nl/projecten/spoor-20-2/



        Iets te oud voor re-educatie
        iets te jong voor afdanking
        m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

        Opmerking


        • #64
          Ik zie de trompetbloem al de bruggen kleuren. Wat ik mij afvraag is, hoe je nog de corrosie van de brugdelen kunt voorkomen, indien vergroend. En dan zitten we nog met de plannen nieuwbouw (200 appartementen, inclusief verticale tuinen) Landbouwbelang. Enfin, water is er genoeg in de buurt.

          Opmerking


          • #65
            Breur, ik denk dat je Rijkswaterstaat moet vragen inzake corrosie bescherming. Die brug is enkele jaren geleden weer eens in de nieuwe verf gezet en dat zal toch bij regelmaat moeten gebeuren. Dus met bomen en boomgrond aggregaat en ook nog een voetpad/fietspad niet echt een haalbaar prentje wat ze ons voorschotelen.

            Het Landbouwbelang is met die nieuwbouw plannen veel interessanter. Zijn er links te vinden naar die plannen van die nieuwbouw?
            Iets te oud voor re-educatie
            iets te jong voor afdanking
            m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

            Opmerking


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
              Breur, ik denk dat je Rijkswaterstaat moet vragen inzake corrosie bescherming. Die brug is enkele jaren geleden weer eens in de nieuwe verf gezet en dat zal toch bij regelmaat moeten gebeuren. Dus met bomen en boomgrond aggregaat en ook nog een voetpad/fietspad niet echt een haalbaar prentje wat ze ons voorschotelen.

              Het Landbouwbelang is met die nieuwbouw plannen veel interessanter. Zijn er links te vinden naar die plannen van die nieuwbouw?
              Antonius: https://maastricht.pvda.nl/nieuws/la...-raadsbesluit/

              Deze "folder" is ook wel aardig:
              https://www.mijngroeneloper.nl/appli...MBITIENOTA.pdf

              Opmerking


              • #67
                Bedankt Breur voor de extra informatie.
                Iets te oud voor re-educatie
                iets te jong voor afdanking
                m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                Opmerking


                • #68
                  Bestanden bijvoegen
                  Iets te oud voor re-educatie
                  iets te jong voor afdanking
                  m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                  Opmerking


                  • #69
                    Ik zou daaraan nog willen toevoegen dat dit weghalen van dit stuk staal het stadsaanzicht zeer zeker te goede zal komen.
                    Iets te oud voor re-educatie
                    iets te jong voor afdanking
                    m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                    Opmerking


                    • #70
                      Dat zou ik toch wel jammer vinden. Het is een fotogeniek object.

                      Opmerking


                      • #71
                        Vrijwel exact 11 jaar geleden (2 januari 2011) kwam El Loco met zijn High-line idee terug uit New York en schreef hij hierover op MestreechOnline.
                        (Zie de start van deze topic)

                        Nu lijkt het erop dat de spoorbrug over de Maas op (korte) termijn gesloopt gaat worden.
                        Alleen de D66-fractie in onze gemeenteraad, zo maak ik op uit het krantenartikel van vandaag in DDL, spartelt (terecht!) nog wat tegen.

                        Het idee van een Maastrichtse High-line, met de High-line van New York als voorbeeld, is op een prachtige manier door El Loco verwoord cq gefotografeerd (zie o.a. posting # 3, https://forum.mestreechonline.nl/for...6658#post26658).

                        Zou dit idee ooit gezien zijn door de D66-fractie?
                        Ik ben zo vrij om deze topic maar eens onder de aandacht te brengen van D66.

                        Ik vrees dat het uiteindelijk niet veel zal uitmaken, maar niet geschoten is altijd mis, toch??

                        Los van het High-line concept - wat ik overigens prachtig vind - betekent het slopen van de spoorbrug ook dat alle ambities om ooit een fatsoenlijke goederen/personen-spoorlijn tussen Maastricht en Vlaanderen te realiseren definitief in de ijskast kunnen.
                        Persoonlijk zie ik dat als de belangrijkste optie, al wil ik dit ook wel inruilen voor de High-line.

                        Hebben we niet toevallig een bekende Maastrichtse staatssecretaris in Den Haag die over infrastructuur en Waterstaat gaat?
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                          Hebben we niet toevallig een bekende Maastrichtse staatssecretaris in Den Haag die over infrastructuur en Waterstaat gaat?
                          Ja, die hebben we. Volgens De Limburger heeft ze al vragen hierover gehad:

                          PvdA-Tweede Kamerleden Lilianne Ploumen en Habtamu de Hoop willen opheldering van staatssecretaris Vivianne Heijnen van Infrastructuur en Waterstaat.
                          Bron: https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220126_94398374
                          Punt is dat Rijkswaterstaat oppermachtig is. Die zouden het liefst alle bruggen in Maastricht afbreken.

                          Opmerking


                          • #73
                            Dan maar een kabelbaan vanaf de Griend aanlandend bij de Lage Fronten en vise versa. Geef ook weinig schaduw begane grond en doorzicht. Kunnen de pijlers nog gebruikt worden voorzien van slanke torens.

                            Opmerking


                            • #74
                              In de gemeenteraad hebben zich voorlopig al 3 partijen geroerd.
                              Naast D66, zoals reeds eerder gemeld, hebben vandaag, 26 januari 2022, ook de PVM en de PvdA vragen ex. art. 47 RvO (Reglement van Orde) gesteld over de sloopaanvraag van de Spoorwegbrug over de Maas.
                              Ik ben benieuwd naar het antwoord van de portefeuillehouder in deze, Gert-Jan Krabbendam (GL).
                              Ik vrees dat dit wel even op zich zal laten wachten.

                              Helaas lukt het niet om een directe link te kopieeren naar deze vragen afzonderlijk.
                              Dus helaas moet ik verwijzen naar de algemene link met alle schriftelijke vragen: https://www.gemeentemaastricht.nl/fo...lijke%20Vragen

                              De dossiersnummers van deze vragen zijn:
                              D66: no. 2022.02058 d.d. 24 jan. 2022
                              PvdA: no. 2022.02307 d.d. 26 jan. 2022 en
                              PVM: no. 2022.02305 d.d. 26 jan. 2022

                              Ik wil nog even een stuk publiceren uit de brief van de PvdA zoals hierboven vermeld:
                              " "

                              Ik denk dat dit nog een vervolg krijgt
                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking


                              • #75
                                Ja dat zal zeker nog wat Maaswater verdragen dat voorbij moet stromen.
                                Je ziet echter dat men heel snel verkeerde aannames doet en/of maakt.

                                Wie is de eigenaar van die brug? De Gemeente die het als Monument confisqueert?
                                De plannenmakers die zomaar een groene brug ervan maken? (Bruls en Verbeek)
                                De Politieke fracties?

                                Prorail zou zo maar de Gemeente kunnen uitlokken dat stuk staal te kopen.
                                Het is echt niet zo fotogeniek als de Eifeltoren El Loco
                                Iets te oud voor re-educatie
                                iets te jong voor afdanking
                                m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X