Indien dit uw eerste bezoek is, vergeet dan niet de FAQ te lezen door op de bovenstaande verwijzing te klikken. U dient zich te registreren voordat u kunt gaan posten. Klik op de registreer verwijzing hierboven om te vervolgen. Om te beginnen met het tonen van de berichten selecteert u het forumdeel welke u wil gaan bezoeken middels gebruikmaking van de onderstaande selectie.
Ter info:
Mocht er zich onverhoopt een probleem en/of fout voordoen tijdens uw aanmelding, meldt deze dan aub. aan ons (door op de onderstaande gekleurde tekst te klikken).
Wij zullen u dan via email contacteren en zorg dragen voor uw aanmelding zodat u gebruik kunt maken van het forum! Registreren lukt niet, ik kan mij niet aanmelden!
Kunnen we svp op het onderwerp blijven, de sneltram.
Voor fietsstroken kunnen we een nieuw topic aanmaken nietwaar..
Lenfite akelig? Vertel waarom.
Ik vond jouw betoog zeer helder, informatief en overtuigend.. Mede omdat je het niet zozeer vanuit Maastricht bekijkt (en de afwegingen die deze stad moet maken) maar vanuit de hele regio en m.n. Belgisch-Limburg. Zelf ben ik er niet helemaal uit, of ik de tram zou willen of niet. Ik weet niet goed waaraan dit ligt.
Helaas is het beleid van de gemeenten hier in de buurt om op brede wegen zo veel mogelijk vooral smalle fietsstroken aan te leggen.
Dat de afdaling van de Bemelerberg en de afdaling naar Slenaken daar erg gevaarlijk door zijn geworden maakt niet uit want de fietsvriendelijkheid van een gemeente wordt gemeten in kilometers rood asfalt, niet in veiligheid.
Denk eens eens een deur verder dan vanuit je fiets, denk eens vanuit iets anders dan vanuit je eigen ik.
De wegen zijn er niet in eerste instantie voor de fietser, of betaal jij wegenbelasting?? De automobilist betaalt wegenbelasting en wie betaalt, bepaald, klaar! Ja ik word hier boos over want de automobilist betaalt heel veel geld en de fietser klaagt!
Als ik een fietser aanrijdt ben ik schuld ondanks dat deze een aso is op de weg.
Nu graag weer back on topic en hier over de tram, voor fietsers graag een nieuw topic.
Ik vond jouw betoog zeer helder, informatief en overtuigend.. Mede omdat je het niet zozeer vanuit Maastricht bekijkt (en de afwegingen die deze stad moet maken) maar vanuit de hele regio en m.n. Belgisch-Limburg.
Helaas is het beleid van de gemeenten hier in de buurt om op brede wegen zo veel mogelijk vooral smalle fietsstroken aan te leggen.
Dat de afdaling van de Bemelerberg en de afdaling naar Slenaken daar erg gevaarlijk door zijn geworden maakt niet uit want de fietsvriendelijkheid van een gemeente wordt gemeten in kilometers rood asfalt, niet in veiligheid.
Als je je zo irriteert aan postings van anderen dan reageer er niet op. Jouw reactie roept weer een nieuwe van de andere partij op en voor we het weten zijn we weer aan het bannen.
Ik irriteeer me toch niet aan anderen? Ik irriteer me aan de kortzichtheid in deze.
Dit topic gaat over de snel tram niet over fietspaden., toch? Laten we daar een nieuw topic voor openen, zoals gevraagd..
Een andere methode zou zomaar kunnen zijn dat je de desbetreffende leden een P-berichtje stuurt en daar aangeeft wat volgens jouw de bedoeling is met zijn of haar posting. En kan hij of zij de posting niet verplaatsen, dan vraag je het aan de moderatoren. Maar ik hoop dat je inziet dat de wijze waarop je reageert (de bal kaatst) een antwoord kan terug verwachten.
Inderdaad, dat klopt, dat kunnen leden onderling doen, maar het moge toch duidelijk zijn dat dit topic niet over fietspaden gaat. Moet daar een mod voor ingeroepen worden? Na 3 hints moet dat toch duidelijk zijn
Ik heb echter ook geen pm van andere leden mogen ontvangen om de reden van hun post uit te leggen of te vragen over de mijne dus waarom zou ik er een moeten versturen om die van mij uit te leggen ?
Over wegenbelasting gaat dit topic ook niet. Wat wel relevant is in deze discussie of over het traject van de sneltram het andere verkeer in de problemen kan komen (bijv. op de Wilhelminabrug) en of de huidige maatregelen die daarvoor getroffen worden nog wel relevant zijn (de fietsstrook op de Wilhelminabrug). Langs het AZM heb je gelijk, dat valt niet onder dit topic.
Langs het AZM heb je gelijk, dat valt niet onder dit topic.
Nou, dat valt te bezien.
Markie heeft
(op de onwaarheden over dat vliegtuigen op/van Bierset net zoveel herrie in Maastricht maken als vliegtuigen op/naar Beek en de suggestie dat fietsers en hun levensveiligheid over de Wilhelminabrug niet belangrijk zijn na)
wel een punt als het gaat over de te verwachten bevolking van de tram.
Als studenten en alles rondom Randwyck belangrijker voor de tram is dan winkelend publiek dan hebben we hier een heel goed argument om de tram zo snel mogelijk te laten rijden: over de bestaande spoorbrug rechtstreeks naar centraal en niet wurmend door de binnenstad. Geen enkele student of forens vind het leuk om vlak voor aankomst nog even een bochtig toeristisch ommetje te moeten maken.
Prima. Wel weer een voorbeeld dat de volksvertegenwoordiging blijkbaar niet iedereen vertegenwoordigt of bij onmacht is tijdig punten onder de aandacht te brengen. Ik realiseer mij wel dat je niet iedereen tevreden kunt stellen.
Is 't überhaupt wel meugelik um gebruuk te make vaan 't bestaond spoor?
Dit is eigendom vaan NS / Prorail, dus neet vaan de gemeinte!
Es d'r al gebruuk gemaak maag weurde daan zal heur betaold mote weurde veur eederen tram en wat is de pries daorvaan?
Weurt d'n tram neet ooninteressant veur de luij oet belsj es zie neet in 't centrum kinne koume mèt d'n tram?
Dat zien vraoge die beij miech opkoume es iech dit allemaol zoe lees, wee wèt daor 'n antwoord op?
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke PotloedBekijk bericht
Is 't überhaupt wel meugelik um gebruuk te make vaan 't bestaond spoor?
Dit is eigendom vaan NS / Prorail, dus neet vaan de gemeinte!
Es d'r al gebruuk gemaak maag weurde daan zal heur betaold mote weurde veur eederen tram en wat is de pries daorvaan?
Weurt d'n tram neet ooninteressant veur de luij oet belsj es zie neet in 't centrum kinne koume mèt d'n tram?
Dat zien vraoge die beij miech opkoume es iech dit allemaol zoe lees, wee wèt daor 'n antwoord op?
Opmerking