Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Sneltram Maastricht - Hasselt

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Kunnen we svp op het onderwerp blijven, de sneltram.
    Voor fietsstroken kunnen we een nieuw topic aanmaken nietwaar...?

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door Lenfite Bekijk bericht
      Wat een akelig eenzijdig verhaal.
      Ik zal hier niet hetzelfde uithalen van de andere kant, maar dat zou eigenlijk wel eens mogen.
      Kom met tegen argumenten zou ik zeggen.

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door Markie Bekijk bericht
        Kunnen we svp op het onderwerp blijven, de sneltram.
        Voor fietsstroken kunnen we een nieuw topic aanmaken nietwaar..

        Lenfite akelig? Vertel waarom.
        Ik vond jouw betoog zeer helder, informatief en overtuigend.. Mede omdat je het niet zozeer vanuit Maastricht bekijkt (en de afwegingen die deze stad moet maken) maar vanuit de hele regio en m.n. Belgisch-Limburg. Zelf ben ik er niet helemaal uit, of ik de tram zou willen of niet. Ik weet niet goed waaraan dit ligt.
        Last edited by ; 13 oktober 2013, 20:46.

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door Lenfite Bekijk bericht
          Helaas is het beleid van de gemeenten hier in de buurt om op brede wegen zo veel mogelijk vooral smalle fietsstroken aan te leggen.
          Dat de afdaling van de Bemelerberg en de afdaling naar Slenaken daar erg gevaarlijk door zijn geworden maakt niet uit want de fietsvriendelijkheid van een gemeente wordt gemeten in kilometers rood asfalt, niet in veiligheid.
          Denk eens eens een deur verder dan vanuit je fiets, denk eens vanuit iets anders dan vanuit je eigen ik.

          De wegen zijn er niet in eerste instantie voor de fietser, of betaal jij wegenbelasting?? De automobilist betaalt wegenbelasting en wie betaalt, bepaald, klaar! Ja ik word hier boos over want de automobilist betaalt heel veel geld en de fietser klaagt!

          Als ik een fietser aanrijdt ben ik schuld ondanks dat deze een aso is op de weg.

          Nu graag weer back on topic en hier over de tram, voor fietsers graag een nieuw topic.

          Opmerking


          • Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
            Ik vond jouw betoog zeer helder, informatief en overtuigend.. Mede omdat je het niet zozeer vanuit Maastricht bekijkt (en de afwegingen die deze stad moet maken) maar vanuit de hele regio en m.n. Belgisch-Limburg.
            Dank Kermit

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door Lenfite Bekijk bericht
              Helaas is het beleid van de gemeenten hier in de buurt om op brede wegen zo veel mogelijk vooral smalle fietsstroken aan te leggen.
              Dat de afdaling van de Bemelerberg en de afdaling naar Slenaken daar erg gevaarlijk door zijn geworden maakt niet uit want de fietsvriendelijkheid van een gemeente wordt gemeten in kilometers rood asfalt, niet in veiligheid.
              Hou svp op over die fietsstroken.

              Opmerking


              • Beste Markie,

                Als je je zo irriteert aan postings van anderen dan reageer er niet op. Jouw reactie roept weer een nieuwe van de andere partij op en voor we het weten zijn we weer aan het bannen.
                Kompleminte

                Toller

                Opmerking


                • Ik irriteeer me toch niet aan anderen? Ik irriteer me aan de kortzichtheid in deze.
                  Dit topic gaat over de snel tram niet over fietspaden., toch? Laten we daar een nieuw topic voor openen, zoals gevraagd..
                  Last edited by Markie; 13 oktober 2013, 21:36.

                  Opmerking


                  • Een andere methode zou zomaar kunnen zijn dat je de desbetreffende leden een P-berichtje stuurt en daar aangeeft wat volgens jouw de bedoeling is met zijn of haar posting. En kan hij of zij de posting niet verplaatsen, dan vraag je het aan de moderatoren. Maar ik hoop dat je inziet dat de wijze waarop je reageert (de bal kaatst) een antwoord kan terug verwachten.
                    Kompleminte

                    Toller

                    Opmerking


                    • Inderdaad, dat klopt, dat kunnen leden onderling doen, maar het moge toch duidelijk zijn dat dit topic niet over fietspaden gaat. Moet daar een mod voor ingeroepen worden? Na 3 hints moet dat toch duidelijk zijn

                      Ik heb echter ook geen pm van andere leden mogen ontvangen om de reden van hun post uit te leggen of te vragen over de mijne dus waarom zou ik er een moeten versturen om die van mij uit te leggen ?

                      Back on topic svp.

                      De sneltram dus.
                      Last edited by Markie; 13 oktober 2013, 22:29.

                      Opmerking


                      • Over wegenbelasting gaat dit topic ook niet. Wat wel relevant is in deze discussie of over het traject van de sneltram het andere verkeer in de problemen kan komen (bijv. op de Wilhelminabrug) en of de huidige maatregelen die daarvoor getroffen worden nog wel relevant zijn (de fietsstrook op de Wilhelminabrug). Langs het AZM heb je gelijk, dat valt niet onder dit topic.

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ivo M Bekijk bericht
                          Langs het AZM heb je gelijk, dat valt niet onder dit topic.
                          Nou, dat valt te bezien.
                          Markie heeft
                          (op de onwaarheden over dat vliegtuigen op/van Bierset net zoveel herrie in Maastricht maken als vliegtuigen op/naar Beek en de suggestie dat fietsers en hun levensveiligheid over de Wilhelminabrug niet belangrijk zijn na)

                          wel een punt als het gaat over de te verwachten bevolking van de tram.
                          Als studenten en alles rondom Randwyck belangrijker voor de tram is dan winkelend publiek dan hebben we hier een heel goed argument om de tram zo snel mogelijk te laten rijden: over de bestaande spoorbrug rechtstreeks naar centraal en niet wurmend door de binnenstad. Geen enkele student of forens vind het leuk om vlak voor aankomst nog even een bochtig toeristisch ommetje te moeten maken.

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                            Het comité Op het Goede Spoor gaat op vrijdag 5 december naar het Maastrichtse gemeentehuis om enkele honderden handtekeningen van tegenstanders van het tracé voor de tramverbinding Maastricht-Hasselt aan te bieden aan de gemeenteraad.

                            wordt vervolgt.
                            Prima. Wel weer een voorbeeld dat de volksvertegenwoordiging blijkbaar niet iedereen vertegenwoordigt of bij onmacht is tijdig punten onder de aandacht te brengen. Ik realiseer mij wel dat je niet iedereen tevreden kunt stellen.

                            Opmerking


                            • Is 't überhaupt wel meugelik um gebruuk te make vaan 't bestaond spoor?
                              Dit is eigendom vaan NS / Prorail, dus neet vaan de gemeinte!
                              Es d'r al gebruuk gemaak maag weurde daan zal heur betaold mote weurde veur eederen tram en wat is de pries daorvaan?
                              Weurt d'n tram neet ooninteressant veur de luij oet belsj es zie neet in 't centrum kinne koume mèt d'n tram?

                              Dat zien vraoge die beij miech opkoume es iech dit allemaol zoe lees, wee wèt daor 'n antwoord op?
                              Kompleminte, Pieke

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Potloed Bekijk bericht
                                Is 't überhaupt wel meugelik um gebruuk te make vaan 't bestaond spoor?
                                Dit is eigendom vaan NS / Prorail, dus neet vaan de gemeinte!
                                Es d'r al gebruuk gemaak maag weurde daan zal heur betaold mote weurde veur eederen tram en wat is de pries daorvaan?
                                Weurt d'n tram neet ooninteressant veur de luij oet belsj es zie neet in 't centrum kinne koume mèt d'n tram?

                                Dat zien vraoge die beij miech opkoume es iech dit allemaol zoe lees, wee wèt daor 'n antwoord op?
                                De tram komt via bestaand spoor de stad binnen, vanaf de Boschstraat komt er een tramroute of de tram rijdt over de spoorbrug naar het station. Wat ProRail hiervoor vraagt weegt niet op tegen de enorme investering bij een tracé door de stad. Toch?
                                Wat hier speelt, zou het voortschrijdende inzicht en opkomende twijfel zijn?.
                                De tegenstanders zijn op dit moment zich goed aan het organiseren en proberen de besluitvorming alsnog tegen te houden. Dit zie je wel vaker bij infrastructurele projecten op een gegeven moment als de consequenties en kosten zichtbaar worden, denken mensen, hè wacht even.
                                Gisteren ging Andere Tijden (televisie) over de aanleg van de Oosterscheldedam. Het plan was al aangenomen, de Oosterschelde zou dicht gaan. Ineens kwam een deel van de bevolking in actie en werd uiteindelijk na enige strijd en gesoebat het bestaande plan omgebogen. De Oosterschelde bleef open, wel met een dure stormvloedkering. Jan Terlouw (D66) noemde het een mooie zege van de democratie. 'Beter ten halve gekeerd', was het motto van de uitzending. Zo kijk ik er ook tegenaan.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X