Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Sneltram Maastricht - Hasselt

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
    (...) Zo'n onzalig plan, die tram. Hasselt is geen aantrekkelijke bestemming (ja, voor een keertje misschien) en het tussenliggend gebied is te dun bevolkt. Veel te langzaam ook. Een treinverbinding is wat Maastricht nodig heeft. En niet zozeer om in Hasselt te komen, maar om via Hasselt in Brussel en Antwerpen te geraken. Ach ja, ze luisteren ook helemaal niet naar ons
    Beste El Loco,

    Hier verschillen wij toch enigszins van mening.
    Ik ben het helemaal met je eens wat betreft het feit dat een treinverbinding absoluut het beste zou zijn geweest.
    Waarom die er niet komt is mij een raadsel, al ligt de oplossing van dit raadsel wellicht in de landelijke politiek.
    Maar goed.
    Nu die treinverbinding er niet komt, ben en blijf ik een groot voorstander van die tramverbinding.
    Ik kan niet zeggen dat het gebied tussen Hasselt richting Maastricht dunbevolkt is.
    Integendeel.
    Bovendien kun je met deze tram, vanaf het Sphinxkwartier of Mosae Forum, naar Hasselt reizen en dan overstappen op de trein richting Antwerpen of Brussel.
    https://www.trammaastrichthasselt.eu/

    En wie gaat er met de bus vanaf Maastricht naar Heerlen??
    (Bijna) niemand. Iedereen pakt de trein. Dat gaat ook gebeuren - na de komst van de tram - tussen Maastricht en Hasselt v.v.

    Het enige wat ik niet begrijp is dat Maastricht niet meer vaart zet achter pogingen om de tram z.s.m. door te laten rijden tot het Centraal Station (en liefst tot de UM en de campus in Randwijck).
    Maar dat zal vroeg of laat, als de Wilhelminabrug moet worden aangepakt (vlgs. mij uiterlijk in 2040), wel gerealiseerd worden (hoop ik).
    Last edited by Pier; 19 december 2020, 14:44.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • De afgelopen dagen meldden o.a. De Limburger en RTV Maastricht dat de steun voor de tram in België zienderogen afneemt, met name in Hasselt. Volgens Het Belang van Limburg staat "geen enkele Hasseltse bestuurspartij nog achter de komst van een sneltram in het stadscentrum" (zie bericht RTV Maastricht, 13 januari 2021). In Maastricht hebben de LPM en PvdA naar aanleiding hiervan al vragen gesteld aan het college.

      Ik zeg: beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald...

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
        De afgelopen dagen meldden o.a. De Limburger en RTV Maastricht dat de steun voor de tram in België zienderogen afneemt (...)

        Ik zeg: beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald...
        Op dit punt verschillen we enorm van mening
        Maar dat is prima!

        Ik vind dat bovenstaande post van El Loco wat genuanceerder moet worden gelezen.
        Mn. het stadsbestuur van Hasselt is van mening dat de tram NIET moet worden doorgetrokken tot in het centrum.
        Ik lees niet dat het stadsbestuur tegen de tram en het (verdere) tracé is.
        Oorspronkelijk geplaatst door DDL 11 januari 2021
        "(..) maar als het aan de Hasseltse coalitiepartijen afhangt, komt er helemaal geen tramtracé in de binnenstad. Eerder al opperden de liberalen om de tram niet verder te laten rijden dan het Dusartplein en geen sporen aan te leggen op de kleine ring. Dat plan krijgt nu ook de steun van de twee andere coalitiepartijen.(..)


        Voor de rest wil ik er op wijzen dat bijvoorbeeld het stadsbestuur van Lanaken al plannen heeft om rond het station van de tram een nieuw gebied te ontwikkelen.
        Kortom, het Vlaamse achterland staat te springen om de tram.
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • Als ze dan toch al verder gaan betreffende de Tram dan wens ik me een Waterstof (Hydrogen) / Brandstofcel in die tram en een ander railsysteem waardoor fietsers er niet in vast geraken en allemaal heupen breken.
          Ja als het nog iets langer duurt, dan is die Hydrogen / Brandstofcel al de meest normale zaak van de wereld. Lokaal Treinverkeer loopt al op deze energie voorziening.
          Je hebt dan ook minder koperdieven die het stuk bovenleiding van Bosscherveld naar 't Centraal station stelen.

          Met wat jaren wachten worden we ouder en is een tram een goede vervanging van die eigen auto.
          Behalve in tijden van een pandemie natuurlijk.
          iets te oud voor re-educatie
          iets te jong voor afschrijving
          m.a.w. stoere Maastrichtenaar in buitendienst

          Opmerking

          Bezig...
          X