Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

De stadsbus.

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    Bushalte Begijnenstraat.

    Bushalte Begijnenstraat. Ik denk lijn 1. Het oude hekwerk van de St. Servaasbrug is nog niet geplaatst.

    Opmerking


    • #32
      En het merkwaardige gebouwtje uit de jaren 70?
      I am not a complete idiot. Some parts are missing

      Opmerking


      • #33
        Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
        En het merkwaardige gebouwtje uit de jaren 70?
        Geen idee Haas. Ik ken alleen de Entre-Deux.

        Opmerking


        • #34
          Niemand een foto van dat gekke gebouwtje dat de voorloper is van de huidige overkapping? Er is heel kort nog een ander gebouwtje geweest, overigens. Maar ergens moet er van de stationsomgeving aan die zijde toch fotomateriaal zijn? Het werd soms de doeveslaag, maar ook wel het aquarium genoemd.
          I am not a complete idiot. Some parts are missing

          Opmerking


          • #35
            Ah dat ding. Heb ik slechte herinneringen aan Haas. Had een keer hulp nodig bij een vechtpartij en de dienstdoende wachter wilde mij niet binnenlaten (had geen mobieltje bij mij) om de politie te bellen voor assistentie c.q. signalement. Vond het niet eerlijk dat vijf gasten een jongen in elkaar sloegen en bemoeide mij ermee. De gasten zijn allemaal opgepakt.

            Opmerking


            • #36
              Breur, wat een mooie foto. Dus de bus ging onder de boog door. Overigens wat bevond zich achter die poort?

              Opmerking


              • #37
                Oorspronkelijk geplaatst door Hollender Bekijk bericht
                Breur, wat een mooie foto. Dus de bus ging onder de boog door. Overigens wat bevond zich achter die poort?
                Achter de poort is een basisschool en achter de poort de speelplaats. Toch Breur
                Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                Opmerking


                • #38
                  Parel , wat die school betreft. Klopt. Ik heb wel eens aan de oever van de Jeker, tussen de brandnetels, (dus aan de overzijde van de poort aan de voet van die stenen ruïne) visjes proberen te vangen en, hoor nu weer het geluid van de spelende kinderen van destijds. Overigens was het in een tijd dat niet zelden de vissen massaal aan de oppervlakte van de Jeker dreven, omdat het water zo enorm vervuilt was. De tijd waar ik aan refereer waren de werkzaamheden bezig om het verderop gelegen kanaal droog te leggen. En nu ik er zo over schrijf kan ik me ook vaag herinneren dat de stadsbus inderdaad onder de boog doorging.

                  Opmerking


                  • #39
                    Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
                    Achter de poort is een basisschool en achter de poort de speelplaats. Toch Breur
                    Inderdaad voorheen de St. Jozefschool. Achter de poort was de speelplaats; buitentoiletten en een los woonhuis. Het grote lokaal aan de straatzijde begane grond was het handenarbeidlokaal. Bij de driewieler een kleine achterom, de gemeenschapsruimte en gymnastiekzaal. Het oude schoolgebouw is gesloopt, evenals de losse woning. De school die er nu staat is de Openbare Basisschool Binnenstad.

                    Mijn vader heeft nog op de indertijd katholieke (broeders)school gezeten en zelf heb ik er lesgegeven van 1973-1982.

                    Opmerking


                    • #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                      Inderdaad voorheen de St. Jozefschool. Achter de poort was de speelplaats; buitentoiletten en een los woonhuis. Het grote lokaal aan de straatzijde begane grond was het handenarbeidlokaal. Bij de driewieler een kleine achterom, de gemeenschapsruimte en gymnastiekzaal. Het oude schoolgebouw is gesloopt, evenals de losse woning. De school die er nu staat is de Openbare Basisschool Binnenstad.

                      Mijn vader heeft nog op de indertijd katholieke (broeders)school gezeten en zelf heb ik er lesgegeven van 1973-1982.
                      Dat is toevallig, ook mijn vader!
                      Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                      Opmerking


                      • #41
                        Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
                        Dat is toevallig, ook mijn vader!
                        En die heeft indirect weer gezorgd voor het vullen van de klaslokalen

                        Opmerking


                        • #42
                          bus

                          waarschijnlijk bus 47

                          Opmerking


                          • #43
                            Malbergsingel 1969



                            Bron: Nettie van Facebook.

                            Opmerking


                            • #44
                              Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                              Niemand een foto van dat gekke gebouwtje dat de voorloper is van de huidige overkapping? Er is heel kort nog een ander gebouwtje geweest, overigens. Maar ergens moet er van de stationsomgeving aan die zijde toch fotomateriaal zijn? Het werd soms de doeveslaag, maar ook wel het aquarium genoemd.
                              Is dat misschien dit ding? Lijkt een tunnel rechts, maar denk tocht dat het het stations plein is met een geparkeerde auto..



                              Komt van de site van Bert Haupts: Heel veel oude foto's van stadsbussen in Maastricht.
                              http://www.openbaarvervoerinmaastric...astricht/geel/
                              Last edited by Frits Fluweel; 27 mei 2014, 23:49.

                              Opmerking


                              • #45
                                Dat is inderdaad de "doeveslaag", die ik bedoel. Zijn er nog meer foto's van het ding zonder bus ervoor?
                                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X