Haas ik lees dat je het in een ouder draadje - Stadsfiguren Maastricht - zelf al aangeeft. Het is/was de 'Willy' met inderdaad een verstandelijk handicap.
Aankondiging
Sluiten
No announcement yet.
De stadsbus.
Sluiten
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk berichtAfkomstig uit een gered archief
Opmerking
-
@Hollender. Die groene bussen waar jij het over had zijn waarschijnlijk de EBAD-bussen geweest. Die waren namelijk wel groen en stonden opgesteld op de Spoorweglaan, want daar was het busstation voor de bussen die verdere bestemmingen hadden.'t Sjoenste wat Slivvenier aon 'ne mins kin geve
is es Mestreechteneer te mage leve ...
Opmerking
-
Er was ook nog zoiets als de IAD, de grensoverschrijdende lijnen van de Internationale autobusdienst. LTM, EBAD en IAD fuseerden later tot VSL, opgevolgd door Hermes, dat vervolgens werd opgevolgd door Veolia.
Overigens ging de Stadsbus aanvankelijk niet door de tunnel, maar via de overweg. Ik kan me haltes herinneren nabij het pand waar ooit de Gruyter zat, en pal voor de kortgeleden gesloten tijdschriftenwinkel van Purnot. Daarna ging de bus via de Heerderweg en het Oranjeplein verder naar onder meer Heer, Oostermaas en Amby.
De dienstregeling van de bus liep meerdere keren per dag in het honderd, vanwege de oversteek van de overweg.I am not a complete idiot. Some parts are missing
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Toller Bekijk berichtDeze foto is genomen in 1961 tussen 15.00 en 16.00 uur, ik dacht 3 juni, maar dat weet ik niet zeker en de straat laat zich raden
-ook het verbodsbord dat op de foto te zien is, er was zelfs tegen-verkeer tot aan T-splitsing de munt
eerste foto uit de start van dit topic moet men echt los zien van de titel stadsbusLast edited by Antonius; 22 januari 2014, 17:56.Iets te oud voor re-educatie
iets te jong voor afdanking
m.a.w. een stoer Mestreechter joonk
Opmerking
-
stadsbus
Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk berichtDit type?
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk berichtBreur, este daan toch bezig bis, hupste daan aoch een fotooke vaan den doeveslaag?
Opmerking
Opmerking