Indien dit uw eerste bezoek is, vergeet dan niet de FAQ te lezen door op de bovenstaande verwijzing te klikken. U dient zich te registreren voordat u kunt gaan posten. Klik op de registreer verwijzing hierboven om te vervolgen. Om te beginnen met het tonen van de berichten selecteert u het forumdeel welke u wil gaan bezoeken middels gebruikmaking van de onderstaande selectie.
Ter info:
Mocht er zich onverhoopt een probleem en/of fout voordoen tijdens uw aanmelding, meldt deze dan aub. aan ons (door op de onderstaande gekleurde tekst te klikken).
Wij zullen u dan via email contacteren en zorg dragen voor uw aanmelding zodat u gebruik kunt maken van het forum! Registreren lukt niet, ik kan mij niet aanmelden!
Niemand een foto van dat gekke gebouwtje dat de voorloper is van de huidige overkapping? Er is heel kort nog een ander gebouwtje geweest, overigens. Maar ergens moet er van de stationsomgeving aan die zijde toch fotomateriaal zijn? Het werd soms de doeveslaag, maar ook wel het aquarium genoemd.
Ah dat ding. Heb ik slechte herinneringen aan Haas. Had een keer hulp nodig bij een vechtpartij en de dienstdoende wachter wilde mij niet binnenlaten (had geen mobieltje bij mij) om de politie te bellen voor assistentie c.q. signalement. Vond het niet eerlijk dat vijf gasten een jongen in elkaar sloegen en bemoeide mij ermee. De gasten zijn allemaal opgepakt.
Parel , wat die school betreft. Klopt. Ik heb wel eens aan de oever van de Jeker, tussen de brandnetels, (dus aan de overzijde van de poort aan de voet van die stenen ruïne) visjes proberen te vangen en, hoor nu weer het geluid van de spelende kinderen van destijds. Overigens was het in een tijd dat niet zelden de vissen massaal aan de oppervlakte van de Jeker dreven, omdat het water zo enorm vervuilt was. De tijd waar ik aan refereer waren de werkzaamheden bezig om het verderop gelegen kanaal droog te leggen. En nu ik er zo over schrijf kan ik me ook vaag herinneren dat de stadsbus inderdaad onder de boog doorging.
Achter de poort is een basisschool en achter de poort de speelplaats. Toch Breur
Inderdaad voorheen de St. Jozefschool. Achter de poort was de speelplaats; buitentoiletten en een los woonhuis. Het grote lokaal aan de straatzijde begane grond was het handenarbeidlokaal. Bij de driewieler een kleine achterom, de gemeenschapsruimte en gymnastiekzaal. Het oude schoolgebouw is gesloopt, evenals de losse woning. De school die er nu staat is de Openbare Basisschool Binnenstad.
Mijn vader heeft nog op de indertijd katholieke (broeders)school gezeten en zelf heb ik er lesgegeven van 1973-1982.
Inderdaad voorheen de St. Jozefschool. Achter de poort was de speelplaats; buitentoiletten en een los woonhuis. Het grote lokaal aan de straatzijde begane grond was het handenarbeidlokaal. Bij de driewieler een kleine achterom, de gemeenschapsruimte en gymnastiekzaal. Het oude schoolgebouw is gesloopt, evenals de losse woning. De school die er nu staat is de Openbare Basisschool Binnenstad.
Mijn vader heeft nog op de indertijd katholieke (broeders)school gezeten en zelf heb ik er lesgegeven van 1973-1982.
Niemand een foto van dat gekke gebouwtje dat de voorloper is van de huidige overkapping? Er is heel kort nog een ander gebouwtje geweest, overigens. Maar ergens moet er van de stationsomgeving aan die zijde toch fotomateriaal zijn? Het werd soms de doeveslaag, maar ook wel het aquarium genoemd.
Is dat misschien dit ding? Lijkt een tunnel rechts, maar denk tocht dat het het stations plein is met een geparkeerde auto..
Opmerking