Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Ambachtsschool, Bioscoop en nu Internationaal hoofdkantoor DSM in Sint Maartenspoort

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #61
    DSM in Maastricht.
    luid eigen zeggen willen ze dat in 2023 klaar hebben alaaf
    https://www.dsm.com/nederland/nl_NL/over-ons.html
    ik ben verguisd

    Opmerking


    • #62
      Nog wat achtergrondinformatie over de fusie:Commentaren op de fusie:

      In Het Financieele Dagblad wordt ING-analist Reg Watson aangehaald, die deze stap van DSM had zien aankomen en voor gek werd uitgemaakt: "Maar DSM heeft precies dat gedaan".

      De vakbonden en de ondernemingsraad van DSM zijn volkomen overrompeld door het nieuws en beraden zich op commentaar.

      Minister Micky Adriaansens van Economische Zaken vernam het nieuws maandagavond en verheugt zich over het feit dat DSM "volop in Nederland aanwezig blijft en ook de biotech-activiteiten in Delft wil uitbreiden".

      De provincie Limburg houdt zich nog op de vlakte: "Als provincie hebben we kennisgenomen van de door DSM aangekondigde fusie met Firmenich."

      En de Gemeente Maastricht? Nog wat gehoord gisteravond, Pier, of hadden ze het te druk met 'overbodige moties'?

      Bronnen: DSM wordt Zwitsers na overname Firmenich, top verhuist mee (fd.nl) en Ook DSM vestigt zich in buitenland, maar 'compleet anders dan Shell en Unilever' (nos.nl)
      Last edited by El Loco; 1 juni 2022, 13:35.

      Opmerking


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
        Nog wat achtergrondinformatie over de fusie:
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • #64
          Voor wie nog even een laatste blik naar binnen wil werpen:

          Click image for larger version

Name:	2022 Maastricht, sloop Euroscoop (10).jpg
Views:	181
Size:	590,9 KB
ID:	105529

          Zelfs nog een stukje ambachtsschool te zien:

          Click image for larger version

Name:	2022 Maastricht, sloop Euroscoop (06) - Copy.jpg
Views:	180
Size:	446,5 KB
ID:	105530

          Opmerking


          • #65
            Ik word er niet enthousiast van, maar wat wil je: er wordt hier gesloopt. Al dat gewandel van El Loco afgelopen week heeft overigens (ook elders) weer heel wat foto's opgeleverd, geloof ik.
            Last edited by Ingrid M.H.Evers; 1 augustus 2022, 14:57.

            Opmerking


            • #66
              typisch Slopers, je ziet de afvalscheiding al en dan met de Volvo kraan op een vloer gaan rijden en breken maar wat kapot kan ipv demonteren van de onderdelen...
              ik ben verguisd

              Opmerking


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                en dan met de Volvo kraan op een vloer gaan rijden en breken maar wat kapot kan ipv demonteren van de onderdelen...
                Jawel, maar wordt demonteren niet een stuk duurder? Naar het schijnt kun je heel veel materiaal hergebruiken, maar misschien weet dat sloopbedrijf niet waar ze ermee naar toe kunnen en cashen? Uiteindelijk ligt natuurlijk de verantwoordelijkheid bij de opdrachtgever. Misschien geldt daar: time is money, en misschien is die vloer ook niet erg interessant en levert hij dus niets op? (Ik bekijk het maar even van de hoopvolle kant )

                Opmerking


                • #68
                  Inbrekers hebben inmiddels gerecycled. De rauwe werkelijkheid.

                  Opmerking


                  • #69
                    Beste Ingrid M.H.Evers ik bedoel dat ie er ook doorheen kan zakken, door die vloer waar die over rijdt met z'n kraan.
                    Beste Pier als je niet oppast als aannemer worden ook de nieuwbouw projecten leeggeroofd, zo gaat dat al jaren.

                    Waren we hier niet een heel stel monumentale deuren kwijt in Maastricht toen er gerenoveerd/gerestaureerd werd in een monument?
                    ik ben verguisd

                    Opmerking


                    • #70
                      Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                      Beste Pier als je niet oppast als aannemer worden ook de nieuwbouw projecten leeggeroofd, zo gaat dat al jaren.
                      Volgens mij heet hij Breur

                      Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                      ik bedoel dat ie er ook doorheen kan zakken, door die vloer waar die over rijdt met z'n kraan.
                      En dat zou jammer zijn, want onder die vloer ligt de parkeergarage en dat is nou juist het onderdeel dat behouden moet blijven.

                      Inmiddels staat er iets meer informatie op de website van BroekBakema, de architecten:

                      https://www.broekbakema.nl/projecten/dsm-hoofdkantoor/

                      Opmerking


                      • #71
                        tja ik las de ene en de andere hun berichten gisteren kort op elkaar volgend en was daardoor een beetje onoplettend sorry Breur your the man.

                        El Loco patio's zijn nooit heel groen of je hebt veel groene verf ter beschikking danwel ze zijn heel erg groot qua afmeting en hout is "HET MODE WOORD" bij de architecten tegenwoordig. Ermee bouwen en of de herkomst ervan interesseert hen niet zo. Ja we binden CO2 kappen alle bossen die we tegen komen! Duurzaam?
                        ik ben verguisd

                        Opmerking


                        • #72
                          Wat een spuuglelijk gebouw.
                          ik ben verguisd

                          Opmerking


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                            Wat een spuuglelijk gebouw.
                            Ik fietste er zondag langs en was ook tamelijk teleurgesteld. Het zal nu helemaal van de gevelbekleding afhangen, maar ik ben bang dat het niet meer goed komt.

                            Wat doen we nu? Teruggeven aan Heerlen dan maar?
                            Last edited by El Loco; 25 januari 2024, 10:14. Reden: correctie: wand = gevel

                            Opmerking


                            • #74
                              Je kan er beter even zelf gaan kijken. Met dank aan de Welstand en Monumenten comissie !
                              en broek en bakema
                              Bestanden bijvoegen
                              ik ben verguisd

                              Opmerking


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                                Wat een spuuglelijk gebouw.
                                Misschien zijn we te voorbarig geweest. Zo ziet het er nu uit (foto's van gisteren).

                                Click image for larger version

Name:	2024 Maastricht, bouwterrein DSM-hoofdkantoor (10).jpg
Views:	43
Size:	576,2 KB
ID:	106867
                                Click image for larger version

Name:	2024 Maastricht, bouwterrein DSM-hoofdkantoor (11).jpg
Views:	31
Size:	594,2 KB
ID:	106868
                                Click image for larger version

Name:	2024 Maastricht, bouwterrein DSM-hoofdkantoor (04).jpg
Views:	31
Size:	658,4 KB
ID:	106869
                                Click image for larger version

Name:	2024 Maastricht, bouwterrein DSM-hoofdkantoor (02).jpg
Views:	31
Size:	533,5 KB
ID:	106870

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X