Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Rookverbod - Rookhok

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #76
    Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
    Alee lieve kindertjes, nou niet zo vreigelen! Het gaat hier om twee verschillende dingen:

    1. het staat buiten kijf dat secundair meeroken schadelijk is, zelfs voor een computer ;
    2. het staat Olijfje vrij dat niet te geloven en er in haar eigen omgeving in haar eentje vrolijk op los te paffen .
    zolang het forum geen nicotine aanslag krijgt vind ik alles goed
    Fallor ergo sum

    Opmerking


    • #77
      Je hebt gerookt: 40 jaar maal 365 dagen/jaar maal 20 sigaretten/dag = 292.000 sigaretten.

      292.000 sigaretten verkorten je leven met 28 minuten/sigaret = 8.176.000 minuten, ofwel 136.266 uren, ofwel 5.677 dagen, ofwel 189 maanden ofwel 16 jaar (afgerond naar boven).

      Hoofdzaak is: ons olijfje leeft nog en naar ik hoop, nog vele jaren!
      Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
      Thomas More

      Opmerking


      • #78
        Ik vond ergens dat de gemiddelde levensduur van vrouwen in Nederland in 2005 lag bij ca. 85 jaar. Gemiddeld! Velen komen dus ver over de negentig!! Enfin: 85-16= 69. Je hebt dus nog wel een paar jaar te gaan, Olijfje! En bedenk dat ook deze berekening 'gemiddeld' is.

        http://www.nidi.knaw.nl/en/output/20...annimwegen.pdf

        Hetgeen mij brengt bij de vraag wat Olijfje zou hebben gespaard als zij dit geld niet had uitgegeven? (Geen rente op rente a.u.b. en ook niet de mogelijkheid dat zij het dan aan een andere verslaving had uitgegeven, zoals prentbriefkaarten verzamelen, alcohol inslaan of reizen!?)
        Last edited by Ingrid M.H.Evers; 29 december 2009, 16:13.

        Opmerking


        • #79
          Sla alsjeblieft nog wat extra's in voor 1 januari omdat de accijnzen weer omhoog gaan! En 'regretter'? Kom nou! Une vie sans risque ne vaut pas la peine.

          Opmerking


          • #80
            Raad vernietigt vrijspraak rookcafés

            AMSTERDAM - De rechtszaken tegen de eenmanszaken De Kachel in Groningen en café Victoria in Breda moeten opnieuw worden bekeken. De Hoge Raad verwees de zaken daartoe dinsdag naar het gerechtshof in Arnhem.

            In cafe De Kachel in Groningen werd in juli nog de overwinning gevierd. Het gerechtshof sprak het café vrij van overtreding van het rookverbod.

            De cafés De Kachel en Victoria werden eerder door gerechtshoven in respectievelijk Leeuwarden en Den Bosch vrijgesproken van het overtreden van het rookverbod. De tabakswet bood volgens de gerechtshoven onvoldoende ruimte voor een rookverbod voor cafés zonder personeel.

            Het Openbaar Ministerie (OM) was het daar niet mee eens en stapte met een cassatieberoep naar de Hoge Raad. Het hoogste rechtscollege oordeelde nu dat de gerechtshoven in Leeuwarden en Den Bosch de wet niet goed hebben geïnterpreteerd en dat er wel degelijk ruimte is voor een rookverbod voor kleine cafés.
            ********

            GRRRR
            Het lijkt mij dat de partij die het opheffen van het rookverbod in zijn verkiezingsprogram zet, hoge ogen kan gooien!!
            Don't PRESS me....

            Opmerking


            • #81
              Mijn stem hebben ze!
              Being unstable & bitchy is all part of my mystique.

              Opmerking


              • #82
                Wat een rechtsysteem in Nederland de ene rechter spreekt de andere tegen:(
                Heeft het nog nut een rechtzaak aan te spannen, uitspraak op uitspraak wordt van tafel geveegd.
                Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                Opmerking


                • #83
                  Spreken rechters elkaar tegen?

                  Maar pareltje toch! Het is niet 'de ene rechter die de andere tegenspreekt', maar een hogere rechter die het vonnis van een lagere verwerpt. Daar zal hij gegronde redenen voor hebben, hij is nu eenmaal de hogere autoriteit.

                  Wees maar blij dat we een dergelijk systeem hebben, want anders zaten we opgescheept met de (mogelijke) willekeur of partijdigheid van één man of vrouw. Zo'n hogere rechter kijkt alleen naar de rechtsgrond die de lagere heeft benut om te komen tot zijn oordeel, niet naar nieuwe argumenten van partijen. Het gaat om de uitleg van de wet, niet om wat partijen eerder te berde hebben gebracht. En ja, de allerlaatste fase is een eindoordeel van het Hof van Cassatie, waar echt niets meer aan te veranderen valt tenzij de advocaat mogelijkheden ziet binnen 'Europa'.

                  Opmerking


                  • #84
                    Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H. Evers Bekijk bericht
                    Maar pareltje toch! Het is niet 'de ene rechter die de andere tegenspreekt', maar een hogere rechter die het vonnis van een lagere verwerpt. Daar zal hij gegronde redenen voor hebben, hij is nu eenmaal de hogere autoriteit.

                    Wees maar blij dat we een dergelijk systeem hebben, want anders zaten we opgescheept met de (mogelijke) willekeur of partijdigheid van één man of vrouw. Zo'n hogere rechter kijkt alleen naar de rechtsgrond die de lagere heeft benut om te komen tot zijn oordeel, niet naar nieuwe argumenten van partijen. Het gaat om de uitleg van de wet, niet om wat partijen eerder te berde hebben gebracht. En ja, de allerlaatste fase is een eindoordeel van het Hof van Cassatie, waar echt niets meer aan te veranderen valt tenzij de advocaat mogelijkheden ziet binnen 'Europa'.
                    Ingrid, met de laatste uitspraak heb je inderdaad gelijk, ik zat nog even in het verleden, al die verschillende uitspraken van verschillende rechters.
                    Dan wordt het hoogtijd dat deze hogere autoriteit een duidelijk ja of nee geeft.
                    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                    Opmerking


                    • #85
                      Ze moeten doorgaan tot aan het Europese Hof voor de Mensenrechten.
                      Don't PRESS me....

                      Opmerking


                      • #86
                        Oorspronkelijk geplaatst door elvis Bekijk bericht
                        Ze moeten doorgaan tot aan het Europese Hof voor de Mensenrechten.
                        Helemaal eens, in ieder EU land gelden andere rookverboden, neem nu België, Duitsland.
                        Hoewel ik mij herinner dat De Kachel bijna € 13.000 aan proceskosten kwijt was, en nu nog het rookverbod moet nastreven, de horeca moet zich samen bundelen
                        Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                        Opmerking


                        • #87
                          Klink geeft het op

                          Ab Klink berust in negeren rookverbod café: bron
                          http://www.nrc.nl/binnenland/rookver...+Voorpagina%29
                          Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                          Opmerking


                          • #88
                            :(:(:(:(:(

                            Opmerking


                            • #89
                              Niet zo negatief Clio, laat ons...............
                              Niet in iedere kroeg wordt gerookt!
                              Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                              Opmerking


                              • #90
                                Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                                :(:(:(:(:(
                                Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X