Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Rookverbod - Rookhok

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #46
    De Antirookmaffia in de USA hebben officieel bekend, dat zij het sprookje in de wereld hebben geholpen, dat passief meeroken slecht is.
    Dit hebben ze gedaan om het stoppen met roken meer kracht bij te zetten.
    Ook verbijsterd hierover is Stivoro en Clean Air Nederland, alhoewel zij hier geen publiciteit aan zullen geven.
    Ook zijn wetenschappers/onderzoekers, die het tegendeel bewezen dat passief meeroken NIET schadelijk is, tegengewerkt om hun wetenschap in de publiciteit te brengen.

    http://www.smokershistory.com/leugens.html
    http://henrysturman.com/dutch/artike...siefroken.html

    Deze onderzoekers hebben nooit de kans gekregen, hun wetenschap naar buiten te brengen.
    Los ervan of men wel of niet rookt, vind ik dit een kwalijke zaak, hoeveel mensen, heeft de antirookbrigade, angst ingeboezemd, door een leugen in de wereld te brengen.
    Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

    Opmerking


    • #47
      Dr. Michael Siegel kan, op zijn weblog, zijn oren niet geloven: "Voor de eerste keer in de geschiedenis geven anti-rokenorganisaties expliciet toe dat ze het publiek bewust misleid hebben en ze betonen niet eens spijt!"




      http://www.forces-nl.org/modules.php...ticle&sid=1566
      Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

      Opmerking


      • #48
        Rookverbod Preuvenemint

        Toch niet roken in tenten Preuvenemint.

        ROOKVERBOD
        Voedsel- en Waren Autoriteit komt controleren.
        In tenten van het Preuvenemint mag, anders dan het stadsbestuur afgelopen week liet weten, hoogstwaarschijnlijk niet worden gerookt.
        Het verbod geldt ook voor tenten.

        MAASTRICHT
        De sigaren die tijdens het komende Preuvenemint door CDA-jongeren worden uitgedeeld, zullen alleen buiten mogen worden opgestoken.
        In tenten van het eetfestijn op het Vrijthof mag hoogstwaarschijnlijk toch niet worden gerookt.
        Dat het stadsbestuur, daartoe aangespoord door Theo Coenegracht van de Zuid-Limburgse afdeling van Koninklijk Horeca Nederland (KHN), heeft laten weten de open tenten als terrassen te beschouwen, doet daar niets aan af.
        Het rookverbod is ook van kracht in tenten met een horecavoorziening, laat het ministerie van Volksgezondheid weten.
        In eerste instantie was een uitzondering gemaakt voor feesttenten met een open wand.
        Maar toen het hoofdkantoor van Koninklijk Horeca Nederland met een kort geding tegen de minister dreigde - gelijke monniken, gelijke kappen - kwam het ministerie de horeca tegemoet met een strengere uitleg van het rookverbod.
        Bob Kiel van de Voedsel- en Waren Autoriteit, de instantie die het rookverbod handhaaft, zegt dat controleurs tijdens het Preuvenemint zullen beoordelen of het tenten met een horecavoorziening betreft.
        "Als het om tenten gaat waar eten en drinken wordt geserveerd, kun je in het algemeen spreken van een horecavoorziening.
        Als er gerookt wordt, krijgt de ondernemer een waarschuwing.
        Bij een volgende constatering volgt een boete."
        De Voedsel- en Waren Autoriteit bezoekt het Preuvenemint meestal aan het begin en daarna nog eens als het evenement in volle gang is.
        Theo Coenegracht van de regionale afdeling van de horecabond reageert teleurgesteld.
        "Dat ons hoofdkantoor het vizier heeft gericht op grote feesttenten, is niet onlogisch.
        Maar het zou jammer zijn als dat ook consequenties voor het Preuvenemint heeft.
        En onrechtvaardig bovendien.
        Je kunt die tenten zien als tijdelijke terrassen van ondernemers die hun zaak ergens anders hebben.
        Zij krijgen individueel een rekening van de gemeente.
        Het Preuvenemint is niet Ă©Ă©n grote feesttent."
        De gemeente laat via een woordvoerster weten dat zij niet over handhaving gaat.
        Organisatoren van kleinschalige evenementen met tent kunnen daarom ook niet stellen dat Maastricht met twee maten wilde gemeten.
        "De Voedsel- en Waren Autoriteit is in deze de instantie die dewet handhaaft."

        © gazet De Limburger 120808.
        Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
        Thomas More

        Opmerking


        • #49
          De luchtkwaliteit in de horeca is verbeterd na de invoering van het rookverbod, omdat er minder fijn stof in de lucht te vinden is.
          Dat meldden de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) en het Rijksinstituut voor Volksgezondheid (RIVM) donderdag.
          De VWA en RIVM onderzochten de luchtkwaliteit in 61 horecagelegenheden zowel voor als na de invoering van het rookverbod.
          Tijdens het onderzoek werd de hoeveelheid fijn stof (PM2.5) gemeten in de lucht.
          Voor het rookverbod was de gemiddelde hoeveelheid fijn stof 488 miligram per kubieke meter, na de invoering van het rookverbod was dat teruggedrongen tot bijna tien keer minder: 54 miligram per kubieke meter.
          Dat is volgens Europese richtlijnen overigens nog te veel: volgens deze richtlijn mag iemand jaarlijks aan 25 miligram per kubieke meter fijn stof worden blootgesteld.
          Het rookverbod in de horeca werd op 1 juli ingevoerd.

          Reaktie:
          Als we als mensen maar aan maximaal 25 miligram per kubieke meter lucht aan fijnstof mogen worden blootgesteld, blijf dan maar fijn binnen en kom nooit meer naar buiten; zeker in stedelijke gebieden niet.
          Want daar is het fijnstofgehalte vele malen hoger; zelfs met pieken van tussen de 550 en 900 milligram fijnstof per kubieke meter lucht.
          Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
          Thomas More

          Opmerking


          • #50
            Kleine horecaondernemers komen in verzet tegen rookverbod.

            De actiebereidheid onder kleine horeca-ondernemers neemt ook in Limburg sterk toe.
            Tijdens een spoedberaad van zo’n 250 ondernemers in Crown Plaza in Maastricht bleek dat steeds meer cafébazen het water tot aan de lippen staat.
            Velen lieten weten dat de asbak terug op tafel en toog wordt gezet, voorzover ze dat uit financiĂ«le en â€sociale’ noodzaak al niet hadden gedaan.

            De bijeenkomst was georganiseerd door vijf Maastrichtse ondernemers die de aanwezigen opriepen om zich aan te sluiten bij stichting Red de Kleine Horeca-ondernemer.
            De stichting, die landlijk inmiddels al op zo’n duizend inschrijvingen boogt, coördineert de juridische strijd.
            Een aanwezige woordvoerder en een jurist wezen op het belang van gezamenlijk optreden.
            „Wij beginnen een bodemprocedure.
            Als alle beboete ondernemers vervolgens exact dezelfde argumenten aanvoeren, kunnen rechters in voorkomende gevallen uitstel van betaling verlenen.
            Die procedure duurt zo’n anderhalf jaar.
            In de tussentijd zullen wij actie voeren om het beleid gewijzigd te krijgen.
            Te beginnen via een massademonstratie op het Malieveld in Den Haag op 28 november.’’
            De bedoeling is dat cafébazen klanten mobiliseren en allemaal één bus demonstranten leveren voor de manifestatie.

            Jules Stijnen, regio-voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland (KHN), waarschuwde voor de consequenties van het terugzetten van de asbak.
            „Als de bodemprocedure wordt verloren en het beleid ongewijzigd blijft, moet je al die boetes ineens betalen.’’

            Kleine ondernemers voelen zich echter slecht vertegenwoordigd door KHN.
            Er is een eigen branchevereniging in oprichting: Natte Horeca Nederland.
            Voorzitter wordt Maastrichtenaar Peet Seerden van café Take One.

            © gazet De Limburger;22-10-2008.
            Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
            Thomas More

            Opmerking


            • #51
              Een andere vraagstelling is deze.
              Waarom verbiedt de overheid het roken van tabaksartikelen in de horeca, terwijl de tabaksartikelen legaal te koop zijn?
              Waarom is er geen verbod op het roken van een joint, terwijl de verkoop van hasj verboden is maar wel gedoogd wordt en de teelt van Cannabis sativa verboden is?

              Rond half tien vanmorgen sprak ik een horeca-ondernemer die aan de Markt in Sittard een café heeft.
              Hij vertelde me dat bijna alle cafés aan de Sittardse Markt de asbakken weer tevoorschijn hebben gehaald.
              Tevens hebben ze een 'boete pot' aangelegd, waaruit samen een eventuele boete van wordt betaald.
              Ook vertelde hij me dat bepaalde klanten agressief gedrag vertoonden, als je hen wees op het rookverbod.
              Toppunt van dit alles: zijn vrouw werd twee maanden geleden door 2 vrouwelijke klanten bont en blauw geslagen, omdat ze heel netjes vroeg om de sigaret te doven of anders buiten te gaan roken.

              Zo moet het dus niet, maar het kan wel zo verlopen.
              Last edited by SJEF †; 24 oktober 2008, 11:22.
              Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
              Thomas More

              Opmerking


              • #52
                De horeca in Maastricht klaagt steen en been, degene die zich correct aan het rookverbod houden, zien hun klanten vertrekken, waar de asbakken op tafel staan.
                Oordelen, kan ik niet sommige moeten gewoon overleven, er zijn door het land veel protesten en acties, toch denk ik niet dat de wet wordt aangepast.
                Triest voor kasteleins zonder personeel, en als deze rookt in zijn eigen zaak niet mag roken.
                Deze site zegt waar het wel mag, een staat er nog niet op, dat is café de Belsj op de Pieterstraat.
                De klanten van mijn favoriet cafe hebben zich volgens de kastelein, daar heen verplaatst.

                http://www.hiermaghetwel.nl/horeca_s...maastricht/*/*
                Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                Opmerking


                • #53
                  En ik ben ook benieuwd hoe het gaat in café's waar met carnaval een deurbeleid wordt gevoerd. Zeg dat er max. 100 mensen inmogen en buiten staat een rij te wachten om naar binnen te mogen. Als je dan even naar buiten gaat om te roken, kom je er dan nog wel weer in?
                  Wat me nog het meest stoort is dat dit soort vraagstukken nu pas naar voren komen. Dit had toch allemaal moeten worden aangekaart vóórdat het rookverbod werd doorgevoerd, maar nee hoor, dat werd allemaal maar lijdzaam toegelaten. Gelukkig was ik zaterdag nog in een café waar er lustig op los kon worden gepaft. Ga zo door!
                  Don't PRESS me....

                  Opmerking


                  • #54
                    Rookverbod moet gewoon gehandhaafd worden en blijven; carnaval of niet.
                    De wet is ingesteld om het horecapersoneel te beschermen; niet de klanten.
                    Zou de overheid met carnaval de wet niet handhaven en ook geen controles uitvoeren, dan is het hek van de dam.
                    Dan volgen er al vlug andere aanvragen voor een ontheffing; er zijn overal wel feesten in Nederland, van lokaal tot landelijk die dan ook graag zo'n ontheffing zouden willen hebben.
                    En als er een maximum aantal bezoekers mogen zijn in een horecagelegenheid, en je gaat naar buiten om te roken, dan heb je pech.
                    Opgestaan en weggegaan is plaats vergaan.
                    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                    Thomas More

                    Opmerking


                    • #55
                      Buiten de agressie wat ik toch vermoed dat er gaat komen, door rokende klanten voorzie ik nog andere risico's, voor de kasteleins.

                      Groepen mensen verkleed en niet herkenbaar gaan een cafe binnen, stel de groep bestaat uit 15 personen.
                      Deze bestellen 15 drankjes, de kastelein brengt ze en wil direct afrekenen ( normaal met carnaval) echter degene wat de beurs heeft staat nét buiten een sigaret te roken.

                      Voel je hem al komen?
                      De groep verdwijnt in de massa naar buiten, door de drukte heeft de kastelein daar geen zicht op, en heeft het nakijken, weg 15 drankjes.

                      Ondanks er geen opzet in het spel is, om zo je carnaval te vieren, zie ik dit door het rookverbod toch gebeuren.
                      Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                      Opmerking


                      • #56
                        Daarom ben ik ook voor een opheffing van het rookverbod in zijn geheel, en niet alleen met carnaval. Ik bedoelde te zeggen, dat het met carnaval nog méér problemen geeft dan normaal. Alleen ontheffing met carnaval vind ik echter onzin, stop dan maar meteen helemaal met die flauwekul.
                        Don't PRESS me....

                        Opmerking


                        • #57
                          Geen wonder dat het geen bijval krijgt: ik heb de man donderdagavond zijn verhaal horen vertellen bij P&W op Ned.1.
                          Een VMBO-er uit het tweede leerjaar kan beter argumenteren dan die hele Fleur Agema in het kwadraat.
                          Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                          Thomas More

                          Opmerking


                          • #58
                            Er is weeer HOOP!!!

                            [B]Wereldconferentie Coalitie tegen Verboden: “Smoking bans and Lies”, in Brussel [/B]
                            Internationale koepelorganisatie organiseert eerste wereldconferentie

                            TICAP (The International Coalition Against Prohibition) zal op 27 en 28 januari 2009
                            Hier de hele URL
                            http://www.vrijspreker.nl/wp/2008/11...27-28-januari/
                            Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                            Opmerking


                            • #59
                              De laatste roker.

                              Hier zit ik in mijn stamcafé en paf
                              Nog vrolijk witte kringen in het rond
                              En weer steek ik mijn bolknak in mijn mond,
                              Want wie vandaag met roken stopt, is laf.

                              Mij nemen ze mijn levensvreugd niet af:
                              In weerwil van het antirookverbond
                              Blijf ik gewoon gezellig ongezond
                              En wacht als straffe roker op mijn straf.

                              Wanneer de klok straks twaalf uur heeft geslagen
                              Belt vast een fan van het gezond regime
                              Onmiddellijk "Meld misdaad anoniem"

                              Om zich over mijn houding te beklagen,
                              Waarna ik door een arrestatieteam
                              Word meegenomen in de boevenwagen.

                              © Driek van Wissen
                              Dichter Des Vaderlands
                              Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                              Thomas More

                              Opmerking


                              • #60
                                Rookhok

                                Controleurs van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) gaan met carnaval verkleed controleren of cafés zich houden aan het rookverbod.
                                De VWA is bang dat ze in gewone kleding in het feestgedruis te veel opvallen.
                                De controleurs overhandigen ook de bekeuring niet meteen als er binnen toch wordt gerookt.
                                De café-eigenaar krijgt de boete pas na carnaval in de brievenbus.
                                Daarmee wil de Voedsel en Waren Autoriteit voorkomen dat mensen met de controleurs op de vuist gaan.
                                Carnaval wordt gevierd van komende zaterdag tot en met dinsdag.
                                Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                                Thomas More

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X