Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Rookverbod - Rookhok

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Rookverbod - Rookhok

    Rookhok voor Van der Knaap
    EDE - De rokende Cees van der Knaap (staatssecreataris Defensie) valt met zijn neus in de boter als hij eind deze maand aantreedt als burgemeester van Ede. Vlak bij zijn werkkamer wordt een rookhok gecre?erd.
    Het Edese raadhuis krijgt twee plekken waar gerookt mag worden.

    "We hadden voordat het gemeentehuis werd verbouwd ??n rookhok", zegt Henk Faas van de gemeente. "Die is verdwenen dus moest er een nieuwe plek komen. Omdat Van der Knaap rookt, is besloten ook op de bestuursafdeling een rookplek in te richten. Roken op de werkplek is ook voor de burgemeester verboden."

    Ede wil met de rookplekken voorkomen dat ambtenaren in het zicht staan te paffen en hun peuken op straat gooien. Van het huidige Edese college rookt verder niemand. Pim Blanken was de laatste rokende burgemeester van Ede.
    *******

    Zo kan het dus ook!!!
    22
    Als roker ben ik het er volledig mee eens
    50,00%
    11
    Als roker eis ik een absoluut rookverbod
    0,00%
    0
    Als niet roker eis ik een absoluut rookverbod
    31,82%
    7
    Als niet roker ben ik het met de stelling eens
    18,18%
    4
    Don't PRESS me....

  • #2
    buiten de deur is een mooie grote rook gelegeheid
    Fallor ergo sum

    Opmerking


    • #3
      Groot klopt, mooi is anders. Koud, tochtig, minder mogelijkheden tot sociaal contact etc. Wat is er mis met een fijne rookcabine binnen, voorzien van prima afzuiginstallatie?
      Don't PRESS me....

      Opmerking


      • #4
        buiten de extra kosten voor die ruimte en de afzuiging, de rommel en ook nog al die micro pauzes.. vrij weinig
        Fallor ergo sum

        Opmerking


        • #5
          Rubke speelt met vuur...
          dat de anderen in hun micropauze dan ook hun koffie maar buiten opdrinken.
          Don't PRESS me....

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door elvis Bekijk bericht
            Rubke speelt met vuur...
            hehe, zolang ik geen peuken en as-resten op het forum tegenkom is het oke
            Fallor ergo sum

            Opmerking


            • #7
              Roken wordt heel erg exclusief en is nog voor weinige bereikbaar gezien de prijs, 1 pakje 20 stuks ? 4-.
              Dit exclusieve zou kunnen zorgen dat er meedere mensen, erbij willen horen, denk maar aan merken kleding, geurtjes, enz.
              De fijnstof in de lucht is gratis en heeft geen smaak, en toch heel schadelijk.
              Bron: Medisch tijdschrift NOW.
              Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                Ik betaal momenteel ? 4,70 voor 'n pakje van 25.. 'n rib uit m'n lijf. Gaan ze weer duurder worden ?
                Vanmorgen hoorde ik ook dat er geen reclame meer mag worden gemaakt voor de "Super Smoker" omdat 't een medicijn is,..Wat 'n flauwe kul en alweer zo'n ergerlijke vorm van betutteling..:(
                Das goed nieuws, kunnen we roken op medisch voorschrift, snel mijn huisarts voor een receptje vragen.
                Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                  Vanmorgen las ik in de gazet een ingezonden brief van iemand die de SuperSmoker verboden wil zien. Hij beschrijft ?n situatie op een terras (!) waar iemand de Smoker te voorschijn haalt waardoor andere bezoekers in de veronderstelling verkeren dat er gerookt mag worden, want zo zegt hij, die SuperSmokers zijn n?t echt en zijn even bedreigend als een speelgoed revolver dat niet van 'n echt wapen te onderscheiden is?.
                  Dit soort flauwe kul op de vroege morgen kan mijn hele dag verpesten.. nu worden we al neergezet als potenti?le terroristen, die op ?n plek in de buitenlucht een wapen te voorschijn halen?
                  Dit bovenstaand heb ik ook gelezen, wat werd ik boos:( dit gaat mij wel erg ver deze man draaft door. (zacht uitgedrukt afwijkend gedrag)
                  Deze man zou ik graag een vraag willen stellen, A) heeft u kinderen zo ja ga dan eens hun slaapkamer en bekijk hoe alle speelgoed een kopie van de werkelijk is.
                  Hebben ze Internet op hun kamer, prima, let wel dit KAN gevaarlijker, zijn dan een nepsigaret, Internet is veel schadelijker, ook voor U als volwassen man.
                  Dan onthoud ik mij over de agressieve computer games, en de gevolgen buiten de deur, mogelijk.
                  Een gouden tip wil ik hem niet onthouden,...ga niet oversteken op een zeebrapad aan de Maasboulevard, Prins Bisschopsingel, Cannerplein, en de Hertogsingel.
                  In die paar minuten dat u oversteekt, krijgt u vergif naar binnen, meer dan een pakje sigareten, wat zegt, en doet u hieraan?
                  Dan liever een SuperSmoker naast mij zittend, waarvan ik weet, als gezond, intelleigent persoon dat het nep is.
                  Achteraf, zie ik toch de kleinschalige humor in van uw schrijven in de krant, hoe noemt men dit?
                  Kortzichtigheid.
                  Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                  Opmerking


                  • #10
                    Rookhok

                    De exploitant van de Amsterdam Arena loopt kans op een boete van 300 tot 2400 euro als Keith Richards van de Rolling Stones na 1 juli rokend op het podium van de Arena staat.
                    Maar alleen als het dak dicht is, want bij een geopend dak is het per 1 juli geldende rookverbod voor de horeca niet van toepassing.

                    Begrijpt u het nog?
                    Op een hotelkamer mag wel gerookt worden; maar bij studentenverenigingen mag dan weer niet gerookt worden.
                    Kunnen ze het nog doller en dwazer bedenken?
                    Dus heb je een café of restaurant wat niet helemaal dicht/gesloten is van boven, dan mag je er roken; anders weer niet.
                    Nou dan neem ik toch mijn boormachine mee en boor een paar gaatjes in het dak.....

                    Voor meer zinloze fratsen lees de wetgeving rondom Horeca Rookvrij.
                    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                    Thomas More

                    Opmerking


                    • #11
                      Volgens horen zeggen, heeft de Café Carcol in de Stokstraat een "courtje" buiten, met afdak.
                      Nee ook hier worden geen drankjes geserveerd, maar het staat je vrij ze aan de bar te halen, en in het "courtje", te nuttiggen.

                      Café de Knijnspiep op de Munt, heeft boven een rokerslokaal, ook hier worden geen drankjes gebracht, maar je kan ze zelf halen.
                      De kasteleins denken juridisch niets fout te doen, zij serveren immers niet, in de rokersruimte.
                      Met nadruk, dit heb ik van klanten van bovengenoemde cafés gehoord.
                      Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                      Opmerking


                      • #12
                        Als dat de oplossing zou zijn, dan zijn er totaal nieuwe perspectieven.
                        Je mag roken in een café, mits je maar zelf je drank gaat halen.
                        De barman tapt of schenkt; de klant haalt de drank, drinkt en rookt, en mag na afloop betalen.
                        Prima toch; als we het op deze manier zouden kunnen regelen.
                        Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                        Thomas More

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door SJEF Bekijk bericht
                          Als dat de oplossing zou zijn, dan zijn er totaal nieuwe perspectieven.
                          Je mag roken in een café, mits je maar zelf je drank gaat halen.
                          De barman tapt of schenkt; de klant haalt de drank, drinkt en rookt, en mag na afloop betalen.
                          Prima toch; als we het op deze manier zouden kunnen regelen.
                          Nee Sjef, je mag niet roken in het café zelf, maar in een speciale ruimte.
                          Daarbij heeft niet iedere café eigenaar een uitwijk mogelijkheid, CQ ruimte.
                          Waar wij weleens komen, is de eigenaar vreselijk gespannen, hij heeft die ruimte niet, daarbij mag hij ook geen asbakken buiten plaatsen, van welk formaat dan ook.( afgewezen door de Gemeente Maastricht)
                          Nog erger, als zijn klanten buiten roken en de peuken op de stoep gooien, en een controleur ziet het, krijgt de kastelein een procesverbaal!
                          Zo zie je dat het voor iedere kastelein anders ligt.
                          Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                          Opmerking


                          • #14
                            Er zijn ook uitbaters die een ´creatieve´ oplossing hebben bedacht , in de vorm van een pasje.

                            Je wordt lid van een ´besloten´ club, en dan zouden volgens de cafe-houders oojk geen problemen kunnen volgen. Je mag dan roken op de plek waar je dat altijd al deed, in het cafe zelf.

                            Maar dan krijgt het personeel nog niet waar de nieuwe wet voor bedoeld is: een rookvrije werkplek.

                            Uitbaters die op deze manier het rookverbod trachten te omzeilen, kunnen andere maatregelen verwachten. Dus het zal nergens toe leiden.
                            I am not a complete idiot. Some parts are missing

                            Opmerking


                            • #15
                              Wat ik niet begrijp, is het volgende.
                              Per 1 juli mag niet meer gerookt worden in alle horecagelegenheden, overheidsgebouwen e.d. vanwege de schadelijke stoffen die dan vrijkomen.



                              Maar de laatste tijd valt het me steeds vaker op.
                              Is er ergens een brand - doet er niet toe wat er in de fik staat en hoe erg en hevig en hoe dicht bij een woonwijk - meteen staan er van die "woordvoerders" paraat, die via diverse media verklaren dat er geen schadelijke stoffen vrij komen of zijn vrij gekomen en dat "men" zich niet ongerust hoeft te maken.
                              Als je een lucifer aansteekt, komen er al schadelijke stoffen vrij.
                              Hallo overheid, kunt u zich nog ongeloofwaardiger opstellen?
                              Last edited by Toller; 15 december 2014, 19:12.
                              Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
                              Thomas More

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X