"Maastricht" organiseert mensenrechtendebat
De motie (als het goed is doet de link het nu wel!) roept het college op om debatten over mensenrechten te stimuleren;
vraagt het college om nog dit jaar met een voorstel te komen over hoe Maastricht zich op het gebied van mensenrechten kan profileren als “Stad van debat”
én
daarbij de partners in de stad te betrekken.
Een van de (beoogde) partners is natuurlijk de Universiteit Maastricht.
Zoals gezegd is de portefeuillehouder "internationalisering" burgemeester O. Hoes.
Hij was het helemaal eens met de strekking van de motie.
Persoonlijk vind ik het een beetje een rare, maar desalniettemin uiterst sympathieke motie.
Dat was ook een beetje de strekking van de interruptie door de VVD-fractievoorzitter Michel Severijns.
Ik zou me zo maar kunnen voorstellen dat iedereen een dergelijk debat zelfstandig (al dan niet gesubsidieerd of gesponsord) kan organiseren.
Om daar nu een stadsbestuur mee te belasten....?
Maar goed, de motie is overgenomen en het college, lees burgemeester Hoes, moet dit nu gaan initiëren.
Oorspronkelijk geplaatst door Breur
Bekijk bericht
vraagt het college om nog dit jaar met een voorstel te komen over hoe Maastricht zich op het gebied van mensenrechten kan profileren als “Stad van debat”
én
daarbij de partners in de stad te betrekken.
Een van de (beoogde) partners is natuurlijk de Universiteit Maastricht.
Zoals gezegd is de portefeuillehouder "internationalisering" burgemeester O. Hoes.
Hij was het helemaal eens met de strekking van de motie.
Persoonlijk vind ik het een beetje een rare, maar desalniettemin uiterst sympathieke motie.
Dat was ook een beetje de strekking van de interruptie door de VVD-fractievoorzitter Michel Severijns.
Ik zou me zo maar kunnen voorstellen dat iedereen een dergelijk debat zelfstandig (al dan niet gesubsidieerd of gesponsord) kan organiseren.
Om daar nu een stadsbestuur mee te belasten....?
Maar goed, de motie is overgenomen en het college, lees burgemeester Hoes, moet dit nu gaan initiëren.
Opmerking