Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

De Bürregemeister.

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Maastricht gezien is wat uitvoeriger:

Onno Hoes heeft dinsdagavond aan de fractievoorzitters van de Maastrichtse gemeenteraad laten weten dat er naast de ‘zoenaffaire’ geen andere zaken zijn waar de gemeenteraad zich zorgen over zou moeten maken. Dat zei PvdA fractievoorzitter Frans Bastiaans vanavond tegen Maastricht Gezien. In een open en transparante gesprek tussen de burgemeester van Maastricht en de volksvertegenwoordigers vroegen de gemeenteraadsleden expliciet aan de Hoes of ze zich ‘zorgen’ moesten maken over eventuele andere die aan de orde kunnen komen. De burgemeester liet de aanwezigen weten dat hij zeer goed begrijpt dat omtrent zijn persoon door de gemeenteraad vragen werden gesteld.

In een gezamenlijke persverklaring zeggen zowel de burgemeester als de fractievoorzitters de ontstane situatie te betreuren. Beide partijen zien in dat de ophef over Hoes de reputatie van de stad niet ten goede komt. In het persbericht staat dat burgemeester Hoes de fractievoorzitters heeft bevestigd ‘dat er geen nieuwe ter zake doende feiten zijn die hem of de stad op enigerlei wijze in diskrediet kunnen brengen.’ De fractievoorzitters ondertekenden alle de verklaring en zeggen ‘kennis genomen te hebben van de antwoorden van de burgemeester en de zaak als afgedaan beschouwen.’

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
      Beste Haas ik voel met je mee en ik begrijp je ook, echter om in deze topic over Nelson Mandela zijn overlijden te beginnen is niet kies.
      Dat zou te veel eer voor Onno en Albert zijn samen genoemd in een topic met de zo zeer geliefde Mandela

Dus houden we wat mij betreft bij Burgemeester Hoes en laten de zeer hoog gewaarde Mandele uit deze topic.
      Ik wilde ermee aangeven, dat de wereld geschokt is, en waar houden ze zich in Maastricht mee bezig? Met een futiliteit.

Dat het een niets met het andere te maken heeft, ben ik met je eens.
      I am not a complete idiot. Some parts are missing

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
        Ik wilde ermee aangeven, dat de wereld geschokt is, en waar houden ze zich in Maastricht mee bezig? Met een futiliteit.
        Ik had het prima begrepen, Haas. Mijn commentaar zal ik MO sparen.

Opmerking

Als de persverklaring deze passage bevat
          In een gezamenlijke persverklaring zeggen zowel de burgemeester als de fractievoorzitters de ontstane situatie te betreuren. Beide partijen zien in dat de ophef over Hoes de reputatie van de stad niet ten goede komt.
          Dit kan ik zelf met de beste wil van de wereld niet afdoen als een futiliteit. Het gaat toch om aanzicht en reputatieschade, hoe je het ook wendt of keert. Een burgemeester moet boven alle partijen kunnen staan en moet kunnen functioneren als de burgemeester van alle bewoners van deze stad. Hieraan moet geen prijskaartje zitten, dit is tot nu toe niet het geval, tot een volgende dan serieuze blunder.
          Er zijn wel kwesties denkbaar waar het gewenst is dat er geen 'wisselgeld' in het geding is of dat de burgemeester op eieren moet gaan lopen, ik denk aan het i-criterium. In deze kwestie werd Hoes al herhaaldelijk op de persoon aangevallen en niet op argumenten. Een burgemeester moet dan stevig in zijn schoenen kunnen staan.

-
          Last edited by ; 11 december 2013, 10:07.

Opmerking

Onno Hoes valt sinds dit incident onder de politieke categorie 'aangeschoten wild'. Dat maak ik op uit de toonzetting van de verklaring.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Ivo M Bekijk bericht
              Onno Hoes valt sinds dit incident onder de politieke categorie 'aangeschoten wild'. Dat maak ik op uit de toonzetting van de verklaring.
              Dat behoeft niet vaststaand of de trend te zijn. Laten we alsjeblieft een 'vuist' maken voor de vrijheid van het individu. Ga er tegenin, of boycot de betreffende krant of het betreffende programma. Schrijf ingezonden brieven, schrijf iets zinnigs op reactie-pagina's. We hóeven geen slaaf te zijn van de media of de politiek...

Opmerking

Vrijheid is er door regels. Dhr. Hoes is politiek beschadigd. Kan Dhr. Hoes niet afdoen met dom of een borreltje te veel op. Terecht of onterecht maakt nu niet meer uit. Het politieke speelveld is keihard.

Opmerking

Vrijheid is er misschien wel dankzij regels. Maar vrijheid is er zeker niet door mensen de maat te nemen en regeltjes te misbruiken om iemand de mond te snoeren.

Regels mogen gebruikt worden voor het doel waarvoor de regel bedoeld is. Ik kan mij geen redelijke regel bedenken die het een burgemeester verbiedt om in het openbaar een zoen te geven.
                  De Wereld gaat aan Vlijt ten onder

Max Dendermonde

Opmerking

Ach, dat zoenen op zich is wat mij betreft geen enkel bezwaar. In Heerlen heeft men het zo geformuleerd:

"Een aantal kernbegrippen is daarbij leidend en plaatst bestuurlijke integriteit in een breder perspectief. Waar daarin sprake is van “handelen van een burgemeester”, heeft dit primair betrekking op het “handelen als burgemeester”. In de bestuurlijk-politieke praktijk is echter niet uit te sluiten dat handelingen in de privé-sfeer ook van invloed kunnen zijn op de waardering van het handelen als burgemeester. Ook het persoonlijke is politiek."

Je kunt er dus verschillend over denken.

Opmerking

Ruud Schepers had een relatie met Onno Hoes

Onno Hoes zoende niet slechts een keer met de 24-jarige Ruud Schepers, maar had een affaire met hem. Dat onthult Schepers in een interview met Show Laat, dat donderdagavond wordt uitgezonden.

Bron:
                      Last edited by parel; 12 december 2013, 10:26.
                      Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

Opmerking

Zijn affaires verboden? De hele historie barst van de affaires .

Opmerking

Voorproefje van de quiz

Onno Hoes zoende niet slechts een keer met de 24-jarige Ruud Schepers, maar had een affaire met hem. Dat onthult Schepers in een interview met Show Laat, dat donderdagavond wordt uitgezonden.
                          Voorproefje van de quiz:

Ik zou willen dat :
                          0 wij het grondwetsartikel en het Handvest van de Verenigde Naties (1953) over de rechten van het individu wat beter naleefden
                          0 de media niet zo onuitstaanbaar opdringerig waren
                          0 de media niet zo scheutig met geld waren
                          0 de media niet te pas en te onpas beweerden dat iedereen alles over iedereen moet mogen weten (leuk excuus voor het najagen van de eigen doeleinden)
                          0 hun 'slachtoffers' sterker benen c.q. karakter hadden
                          0 het publiek (wij dus) de media zouden belonen met afkeurende ingezonden brieven, zakkende oplages en lage kijkcijfers
                          0 [hier ruimte voor eigen aanvullingen]

PS. Aankruisen wat van toepassing is. Er zijn meerdere antwoorden mogelijk.

Opmerking

Bron:
                            Ik voelde aan mijn theewater dat dit eruit zou gaan rollen. De foto sprak voor mij al boekdelen, de lichaamshouding kon niet verhullen dat het om zomaar een kus ging in een staat van dronkenschap.. In eerste instantie werd het daarop gegooid: onbewaakt moment, wat drank op, troost zoeken.
                            De geliefde voelt zich kennelijk nu in zijn liefde tekort gedaan en gekwetst en gaat ook in de pers verhaal halen. Zo gaat dat (tegenswoordig), maar is het vroeger anders geweest?
                            Best lastig voor Hoes, hij had beter meteen kunnen aangeven dat het om meer ging dan een toevallige kus. Nu wordt het vervelende privé affaire, met ook nog een staartje.
                            Last edited by ; 12 december 2013, 11:44.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
                              Voorproefje van de quiz:

Ik zou willen dat :
                              0 wij het grondwetsartikel en het Handvest van de Verenigde Naties (1953) over de rechten van het individu wat beter naleefden
                              0 de media niet zo onuitstaanbaar opdringerig waren
                              0 de media niet zo scheutig met geld waren
                              0 de media niet te pas en te onpas beweerden dat iedereen alles over iedereen moet mogen weten (leuk excuus voor het najagen van de eigen doeleinden)
                              0 hun 'slachtoffers' sterker benen c.q. karakter hadden
                              0 het publiek (wij dus) de media zouden belonen met afkeurende ingezonden brieven, zakkende oplages en lage kijkcijfers
                              0 [hier ruimte voor eigen aanvullingen]

PS. Aankruisen wat van toepassing is. Er zijn meerdere antwoorden mogelijk.
                              Ik wil hier best een aantal kruisjes zetten Clio, maar moeten we dan ook niet een groot gedeelte van wat we wereldlitteratuur noemen of satire door erkende cabaretiers bij het grofvuil gaan zetten? Of het nu columns van Joep zijn of romans als Madame Bovary...
                              Ik wil maar aangeven waar komt het vandaan, toch niet alleen maar van verfoeide roddelmedia?
                              Last edited by ; 12 december 2013, 11:42.

Opmerking

Ik hield zo van Toon Hermans. Gewoon luchtig, de zon, een bloemetje. Had het niet nodig over anderen heen succes te behalen. De livreier, de voorzitter van een vereniging, een artiest op auditie, Snieklaas etc. Natuurlijk hield hij de maatschappij een spiegel voor, maar dat alles op een lieve manier. Ontwapende humor. Ik mis dit soort humor.

Opmerking

Bezig...
                                X