Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

De Bürregemeister.

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Iech kin 't toch neet laote!

Kompleminte, Pieke

Opmerking

dossier

Dit wordt een prachtig dossier /laat het heel / de stem van het volk / later ook geschiedenis...!

'
      Last edited by ; 15 december 2013, 07:43. Reden: aanvulling

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
        Dit wordt een prachtig dossier /laat het heel / de stem van het volk / later ook geschiedenis...!

'
        In zo'n dossier horen ook uitlatingen van anderen waar je het zelf niet mee eens bent maar die wel helpen bij het vormen van een beeld hoeveel schade is aangericht en welke problemen te verwachten zijn.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Potloed
          Welleke vaan de lètste dreijj postings höbs diech 't euver Breur?

Es 't um d'n ierste geit, jao dat kin kloppe, is get groof noe iech 't nog ins terök lees.
          Es 't dee is laot miech dat mèr wete, daan zal iech 't aonpasse, is 't 'ne aandere dan zal iech de post weghole.
          Gelet op de huisregels van MO vinden de dienstdoende moderatoren:

Posting 1 (# 89): Te grof en waarschijnlijk gedeeltelijk onwaar.
          Posting 2 (# 90): Toelaatbaar.
          Posting 3 (#91): Absoluut ‘Boete de sjräöm’ voor MO !

Het doodzwijgen is niet aan de orde. MO is een discussieplatform. De vraag is of een burgemeester dient te voorkomen dat feiten uit zijn privé leven van invloed kunnen zijn op het "imago" van een stad; eventueel zijn gezagswaarde ondermijnt en hoe om te gaan in dit soort gevallen met de media.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
            Gelet op de huisregels van MO vinden de dienstdoende moderatoren:

Posting 1 (# 89): Te grof en waarschijnlijk gedeeltelijk onwaar.
            Posting 2 (# 90): Toelaatbaar.
            Posting 3 (#91): Absoluut ‘Boete de sjräöm’ voor MO !

Het doodzwijgen is niet aan de orde. MO is een discussieplatform. De vraag is of een burgemeester dient te voorkomen dat feiten uit zijn privé leven van invloed kunnen zijn op het "imago" van een stad; eventueel zijn gezagswaarde ondermijnt en hoe om te gaan in dit soort gevallen met de media.
            Alles wat 'ne Börregemeister in zien privé vertrèkke deit is privé, mèr zoegow estot heer boete zien veurdeur kump is heer openbaar. Dus dinger die heer boete de privé veurdeur deit en die neet openbaar mèr privé zowwe zien mage absoluut gein sjaoj aonriechtte aon 't imago vaan de Stad Mestreech of welleke stad daan ouch.
            De börregemeister kump op dit memint zier oongeluifwierdig euver, umtot heer in 'n verklaoring get heet laote wete, dat door d'n aandere deilnummer oontkrach weurt. Mèt aander wäörd heer heer neet hielemaol de woerheid vertèld, dat zörreg deveur tot zien posisie en gezagswierde ppndermeint weurt.
            'N medajje heet altied 2 kante en die höbbe veer noe alletwie gehuurd, allein de medajjekant vaan Albert höbbe veer nog neet gehuurd, mèr zalle veer dat oets te hure krieg? (missjiens es ze vanein aof goon of zien)
            Kompleminte, Pieke

Opmerking

Medaillekanten

Hebben wij er recht op, om de medaillekant van Dhr. Albert te horen? Dat bepaalt hij zelf. De stem des volks wordt vertegenwoordigd door bepaalde mensen die daarvoor gekozen zijn en die handelen de zaak in eerste instantie af. De koning kan een burgemeester ontslaan als er b.v. een verstoorde verhouding met de gemeenteraad ontstaat. Natuurlijk kan de burgemeester ook ontslag vragen of niet gaan voor een tweede termijn.

Ik ben het met iedereen eens dat er dingen gebeurd zijn die niet bevorderlijk zijn voor het "Zicht op Maastricht". Tegelijkertijd vraag ik mij af wat de gewenste blik op Maastricht zou moeten zijn.

Opmerking

Hebben wij er recht op, om de medaillekant van Dhr. Albert te horen? Dat bepaalt hij zelf. De stem des volks wordt vertegenwoordigd door bepaalde mensen die daarvoor gekozen zijn en die handelen de zaak in eerste instantie af. De koning kan een burgemeester ontslaan als er b.v. een verstoorde verhouding met de gemeenteraad ontstaat. Natuurlijk kan de burgemeester ook ontslag vragen of niet gaan voor een tweede termijn.

Ik ben het met iedereen eens dat er dingen gebeurd zijn die niet bevorderlijk zijn voor het "Zicht op Maastricht". Tegelijkertijd vraag ik mij af wat de gewenste blik op Maastricht zou moeten zijn.
                En dan denk je dat je alles gehad hebt geeft de Telegraaf vandaag weer een hele pagina op Onno af.
                Het was inderdaad zeer naïefs van Onno om met ontbloot bovenlichaam zich op die site Grindr te melden.
                Deze foto doet nu op internet de ronde, zelf weet ik niet meer wat ik moet denken,........wil de Media Onno of Albert beet nemen.
                Dat hier sprake is van een hetze of wraak ben ik van overtuigd, jammer vind ik dat Maastricht ook de dupe is, althans dat is mijn gevoel.
                Zal jullie besparen om de foto te plaatsen, maar zoveel naïviteit had ik Onno nooit toebedacht.
                Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Potloed Bekijk bericht
                  'N medajje heet altied 2 kante en die höbbe veer noe alletwie gehuurd, allein de medajjekant vaan Albert höbbe veer nog neet gehuurd, mèr zalle veer dat oets te hure krieg? (missjiens es ze vanein aof goon of zien)
                  en veur watte zal ziech iemes interessere veur e verhaol, dat eigilik gaar neet in de Publisziteit toes huurt.
                  djuusst
                  want er welt eenkel koejeneere en deen ierste stein werrupe

met ut gevollig tot er gaar oet niks bereick heet.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door parel Bekijk bericht
                    Het was inderdaad zeer naïefs van Onno om met ontbloot bovenlichaam zich op die site Grindr te melden.
                    al waor heer ganz naaks, Man Ray

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                      al waor heer ganz naaks, Man Ray
                      Dat zow iech ouch neet wèlle zien Antonius.
                      Kompleminte, Pieke

Opmerking

Kiek, heer bringk us stad steeds miejjer in discrediet, de gevollege daorvaan zalle hiel good en gow mèrrekbaar zien veur de stad Mestreech.
                        Boete Mestreech weurt 'ne Mestreechteneer oetgelache oonder 't mom vaan "daor höbste weer zoe eine oet die stad vaan dee Börregemeister", iech höb 't helaas zèllevers mage ervare, en nein, 't waors 'n stad boete Limburg.
                        Kompleminte, Pieke

Opmerking

Paul Depla werd burgemeester van Heerlen na ook een sexschandaal........
                          Daar hoor je niemand meer over..........
                          Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

Opmerking

Veel bekende Maastrichtenaren met een zekere verantwoordelijkheid bezochten vaker "attracties" te Petit Lanaye en Luik. De meeste Maastrichtenaren wisten allemaal wie en toch werd dat niet breed uitgemeten. Sommigen marcheerders hielden er zelfs een bijnaam aan over. Die kleine Ternaaiers en Luikenaren zullen nu wel sjendaol! roepen over Maastricht. Wellicht was men toen toleranter of had men meer relativeringsvermogen dan nu in vroegere tijden. Hoe zij het thuis uitlegden, is mij niet bekend

Opmerking

Veel bekende Maastrichtenaren met een zekere verantwoordelijkheid bezochten vaker "attracties" te Petit Lanaye en Luik. De meeste Maastrichtenaren wisten allemaal wie en toch werd dat niet breed uitgemeten. Sommigen marcheerders hielden er zelfs een bijnaam aan over. Die kleine Ternaaiers en Luikenaren zullen nu wel sjendaol! roepen over Maastricht. Wellicht was men toen toleranter of had men meer relativeringsvermogen dan nu in vroegere tijden. Hoe zij het thuis uitlegden, is mij niet bekend
                              Es ze in deen tied al tèlleviesie hadde, daan waors dat nog gein groet nuijts gewees umtot de journalistiek toen nog neet zoe waor, noe goon oplages vaan gezètte en weekblaajer umlieg en daorum sjreif me wel euver zoeget, daorbeij kump tot me noe ouch internèt heet en wie de sosiaal media einemaol oontstande waore, waor 't hèk vaan de dam.

Iech dink tot iech 't zoe good höb samegevat, moch iech nog get vergete zien, völt miech mèr aon.
                              Kompleminte, Pieke

Opmerking

'Onno Hoes mogelijk chantabel door gedrag'

Burgemeester Onno Hoes van Maastricht is mogelijk chantabel door het zoen-incident in het openbaar met een 24-jarige man.

Dat zegt Bernt Schneiders, voorzitter van het Genootschap van Burgemeesters, maandagavond bij Pauw en Witteman. Schneiders gelooft niet dat Hoes zijn politieke carrière hiermee op het spel staat.
                                Tafelgast en CDA fractievoorzitter in de Tweede Kamer Sybrand van Haersma Buma zei in hetzelfde programma dat het 'onhandig is als de aandacht van je politieke functie verschuift naar je privé-situatie'.
                                Vorige week verscheen het nieuws dat burgemeester Hoes een 24-jarige heeft gekust in een hotel in Maastricht.

Bron: L1

En zoe goon veer mèr weijjer.
                                Kompleminte, Pieke

Opmerking

Bezig...
                                X