Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

De Bürregemeister.

Sluiten
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

Burgemeester Hoes trekt aangifte in

De aanklacht is weer ingetrokken hoor ik op de radio.

L1 meldt:
    Burgemeester Hoes trekt aangifte in

Burgemeester Onno Hoes van Maastricht heeft de aangifte tegen een inwoner van zijn gemeente ingetrokken.

Dat maakte zijn man Albert Verlinde maandag bekend bij RTL Boulevard.
    De man wilde volgens de gemeente Maastricht misbruik maken van de situatie toen vorige week duidelijk werd dat Hoes een jongere man gezoend had. De Maastrichtenaar waartegen aangifte werd gedaan heeft afgelopen zaterdag zijn excuses gemaakt. Daarmee is volgens Albert Verlinde de kous af.

RTL Boulevard: Onno Hoes: We hebben een heel moeilijk jaar.

En verder nog: http://www.rtlxl.nl/#!/rtl-boulevard...b-e923609de5ba. Einde "privé" aandacht .
    Last edited by Verwijderde gebruiker; 10 december 2013, 10:23.

Opmerking

Aanklacht tegen strafbaar feit intrekken ?

Kan een aanklacht tegen een strafbaar feit eigenlijk wel ingetrokken worden ?

Persoonlijk denk ik van niet !
      Waar haal ik deze wijsheid vandaan ? Wel, zie hier !

Wie weet hier meer van, ergo wie kan enige uitleg over geven ?
      Mestreechter Geis mage beleve
      en dat door te kinne geve.
      God, wat is dat sjiek ! © Wigo

Opmerking

Volgens De Limburger heeft Albert Verlinde dit ook al bekend gemaakt in zijn RTL Boulevard.
        Deze man probeerde verhaal te halen naar aanleiding van de verklaring, van Hoes en Verlinde vorige week over perikelen in hun relatie.
        De man schrok zo hevig van de aangifte en maakte zijn excuses bij de burgemeester, dat was voor Onno genoeg om de aangifte in te trekken.
        Bron; Dagblad de Limburger 10-12-13
        Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

Opmerking

Ja, er zijn programma's die leven van de "ondeugd" van anderen. De vraag is eigenlijk: wat kun je je veroorloven in bepaalde functies? Voor de deur en achter deuren.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Wigo Bekijk bericht
            Kan een aanklacht tegen een strafbaar feit eigenlijk wel ingetrokken worden ?

Persoonlijk denk ik van niet !
            Waar haal ik deze wijsheid vandaan ? Wel, zie hier !

Wie weet hier meer van, ergo wie kan enige uitleg over geven ?
            Er zal waarschijnlijk sprake zijn geweest van een klacht (klachtdelict). Een klacht kan wel nog ingetrokken worden. Een en ander staat in de vierde afdeling van het Wetboek van Strafvordering. Intrekken van een klacht staat in art. 166 Sv.

Een klachtdelict mag niet vervolgd worden zolang geen aangifte is gedaan.

Opmerking

Zo, nao eederein aon 't woord te höbbe gelaote ventileer iech noe mien meining mèr ins.

Börregemeister vaan 'n stad of dörrep is 'ne persoen 24 oor per daag, wèlt heer get privé, daan zal heer de deur vaan zien privéwoening achter ziech tow mote doen, daan kin heer doen en laote wat heer wèlt (wel de gordeijne towdoen, aanders ligke de paparazzi op de loer). Geit heer ziech eine drinke is dat weer in 't openbaar en is heer dus es privé persoen oonderweeg, mèr heer is wel nog steeds börregemeister en daan kin heer ziech geine misstap veroorlove.

Euverigens moot miech vaan 't hart tot in 't geruchtte sirkwie al langer verhaole goon tot de Börregemeister boete echtelikke relasies d'rop nao hèlt. Miech zien zoe roond de vastelaovend zèllefs 'n paar naome genump, en dat zien horeca oondernummers in 't wiekse.

Mèr nogmaols, boete de privéwoening is 'ne börregemeister, altied börregemeister.

Mien persoenlikke meining is daan ouch tot heer es heer neet gow ekskuses aonbeejt aon de inwoeners vaan zien stad, Mestreech neet mie zien thoes is en maag zien. Heer bringk Mestreech in discrediet en vaan miech moot heer es heer 't fetsoen neet heet opstappe, en wel direk.
              Kompleminte, Pieke

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                Ja, er zijn programma's die leven van de "ondeugd" van anderen. De vraag is eigenlijk: wat kun je je veroorloven in bepaalde functies? Voor de deur en achter deuren.
                Hier zijn helaas geen gedragscodes voor, maar als je een publiek persoon bent heb je beperkingen wil je integriteit behouden.
                Doe wat je wilt achter je eigen deur, maar openbaar pas je dan aan, helaas het zij zo.

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                  Hoes heeft zich die glazen kooi in een onbewaakt moment niet gerealiseerd, deze staat dus ook in Maastricht en niet alleen in het Gooi of Amsterdam-Zuid.

Zie ook de affaire Aantjes (een bekwaam politicus), gisteren nog op televisie, die had te maken met (interne) politieke tegenstand. De kwetsbaarheid van deze politicus werd heel treffend getoond, ook w.b. zijn privé leven. Aandoenlijk.

Opmerking

De discussie begint steeds ranziger te worden. Tegenstanders van Onno Hoes zullen niet rusten voordat hij de handdoek in de ring gooit. En waarom? Alleen maar omdat hij heeft laten zien dat hij naast burgemeester ook mens is.
                    I am not a complete idiot. Some parts are missing

Opmerking

Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                      De discussie begint steeds ranziger te worden. Tegenstanders van Onno Hoes zullen niet rusten voordat hij de handdoek in de ring gooit. En waarom? Alleen maar omdat hij heeft laten zien dat hij naast burgemeester ook mens is.
                      Es diech mien reaksie bedoels, 't is neet "ranzig", 't is de realiteit.
                      Wieväöl blunders moot heer nog begoon veurtot eederein ins begint in te zien tot dizze mins totaal neet gesjik is um Mestreech te besture.
                      Heer heet gein eige meining en deit allein mèr wat zien partijgenote in Den Haag häöm in zien oer fluustere.

Inkel veurbeelde:
                      Hoegwater, heer is op vekansie en kump neet terök, geit pas 3 weke later ins loere (heer is daan al 2 weke terök vaan vekansie)
                      Euver de wietpas en 't beleid m.b.t. 't I-criterium zal iech mèr zwiege.
                      Zien (boete)echtelikke relatie(s), es heer zoe door geit weurt Mestreech eeders kier weer negatief in 't nuijts gebrach.
                      Wie dèks höbbe zien wèthawwers häöm al neet mote terökfluite, umtot menier dach tot heer 't wel wis.
                      Vastelaovendsglazer, iech höb de "polycarbonaat" veur de vereiniging, dus veer zien onno(zel)proof.
                      Vastelaovendskare en hunne meziek, draank en ete.
                      Kompleminte, Pieke

Opmerking

't openbaar ministerie zelf, kan ook aanklacht indienen omdat er een verschil bestaat in het geven van echte nieuwsfeiten, het commentaar daarover geven en de laster en smaad verspreiden via de publieke media.

Het grondrecht van de privé sfeer van een persoon waarborgen en de discussie onschendbaarheid van de politici staat op gespannen voet tot elkaar.

Onschendbaar zijn politici en hoger aangestelde volksvertegenwoordigers immers niet, maar een kus of "zelfs meer" heeft niets met schande, schandelijk gedrag of strafbaar zijn van de geobserveerde burgemeester te maken.

Het grondrecht van de burger in kwestie beschermen inzake de privé aangelegenheden is wel degelijk een taak van het OM en de uitvoerende macht.

Schandelijke feiten aan het daglicht brengen, dat mag en is ook goed.
                        Echter iemand zonder schuld "En Publique" aan de media schandpaal binden, dat is strafbaar volgens mijn opvatting van recht en orde.
                        Mede wegens de vrijheid van iemands seksuele geaardheid.

Het is immers wat heel anders als je feestjes organiseert en enveloppen met inhoud of pleziertjes uitdeelt voor het verkrijgen van wederdiensten of voorkennis zoals een gepensioneerd Italiaans staatshoofd ten laste gelegd wordt OF dat je enkel een feestje hebt in een hotel lobby.
                        (die lobby is overigens privé gebied)

Al met al wens ik telkens vrij en onvervaard onrecht tegemoet te kunnen treden.
                        Dat is lastig met al die praat en actualiteiten programma's op TV en kranten artikelen.

Lijdzaam mijn hoofd en aandacht afwenden is ook een vorm van verzet tegen deze media macht. Ik wil uw doctrine en invloed niet.

Wat kon men 6 decennia geleden als laatste verzet nog doen voorafgaand aan zń vermoording? Homofobie, rassen geweld, religieuze vervolging, de waan van een bovenmenselijk erfgoed selecteren, de waan van het recht op de macht, de drogreden van de populaire media Paus?

"Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet gij dat ook een ander niet"

Opmerking

Burgemeester Hoes en fractievoorzitters bij mekaar na “affaire”

Op het Stadhuis aan de Markt in Maastricht vindt om 17.30 uur dinsdagmiddag overleg plaats tussen burgemeester Onno Hoes en de fractievoorzitters van de politieke partijen in de gemeenteraad. Dit zogeheten seniorenconvent is bijeengeroepen naar aanleiding van de berichtgeving in wat landelijk inmiddels bekendstaat als de “affaire Hoes”. Burgemeester Hoes kwam vandaag precies een week geleden in opspraak na ‘onthullingen’ in een showprogramma van SBS6. Daarin werd uit de doeken gedaan dat hij in een Maastrichtse hotellobby zoenend was aangetroffen met een 24-jarige stadsgenoot.

De kwestie heeft landelijk breed de aandacht gekregen in de landelijke media. Binnen de Maastrichtse politiek bestaat verontwaardiging over het feit dat de burgemeester zich in zijn hoedanigheid als bestuurder nog niet over de kwestie heeft overgelaten. Hij is voor vele bestuurders en inwoners 7 dagen per week 24 uur per dag burgervader van de stad en hoort hij zich ook in deze hoedanigheid te gedragen in het publiek.

Lees hier verder

Opmerking

Om misverstanden de kop in te drukken: mijn bericht is bedoeld als reactie in het algemeen. Daarbij richt ik me niet zozeer op MO.

Er overlijdt iemand die 27 jaar heeft vastgezeten omdat hij zich inzette voor de gekleurde medemens, en daar maakt men zich niet druk om, er zoent iemand met een andere man, en het is al een week hot news........

Helaas maak ik dat al een paar dagen mee op mijn werk.

Ik geef er dus niets anders mee aan dan dat bepaalde dingen in het juiste perspectief gezien en geplaatst moeten worden.
                            I am not a complete idiot. Some parts are missing

Opmerking

Beste Haas ik voel met je mee en ik begrijp je ook, echter om in deze topic over Nelson Mandela zijn overlijden te beginnen is niet kies.
                              Dat zou te veel eer voor Onno en Albert zijn samen genoemd in een topic met de zo zeer geliefde Mandela

Dus houden we wat mij betreft bij Burgemeester Hoes en laten de zeer hoog gewaarde Mandele uit deze topic.
                              Last edited by parel; 10 december 2013, 18:48.

Opmerking

'Kus Hoes niet goed voor reputatie Maastricht'

L1: De kus tussen burgemeester Onno Hoes en een 24-jarige jongen komt de reputatie van Maastricht niet ten goede.

Dat hebben de burgemeester zelf en de fractievoorzitters aangegeven na een speciaal ingelaste bijeenkomst dinsdagavond.

De burgemeester heeft aangegeven dat er geen aanleiding is voor verdere zorgen. Volgens Hoes zijn er niet meer feiten die de stad op welke wijze dan ook in diskrediet kunnen brengen.

De fractievoorzitters beschouwen de zaak als afgedaan.

Opmerking

Bezig...
                                X