Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Buurtbudgetten anno 2012/2014: hoe nu verder?

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
    Buurtplatforms krijgen tijdens 1 mei viering Willem Vliegenpenning 2013 van de PvdA:

    [ Maastricht Dichtbij ]

    Ik weet niet of er blij mee ben, dat één bepaalde politieke partij de gezamenlijke buurtplatforms met een "prijs" vereert.

    Opmerking


    • PvdA -prijs door-, voor- en aan de PvdA

      Zonder aanziens des persoons, in deze de ontvanger van de prijs, toch een opmerking.

      Wel heel toevallig en opmerkelijk dat de PvdA de ‘PvdA -prijs’ laat uitreiken door een PvdA –ster aan een PvdA ‘er.
      Mestreechter Geis mage beleve
      en dat door te kinne geve.
      God, wat is dat sjiek ! © Wigo

      Opmerking


      • Wat D66 kan, kan de PvdA ook

        Oorspronkelijk geplaatst door Ton
        (..)
        Onze "WMO" wethouder, Mieke Damsma, is door min of meer haar eigen club, de alliantie van Europese Liberalen en Democraten, genomineerd voor de Europese ALDE leader Award......
        Juist Ton,

        Je bent me net voor.
        Ik wilde inderdaad op wethouder Damsma wijzen en haar "D66 prijs".
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • Partijen, gun een ander ook eens iets.

          De "D66 prijs" is inderdaad een goed voorbeeld Ton en Pier.

          Wat zou het toch mooi zijn wanneer partijen eens 'uit hun eigen vertrouwde kamertje/omgeving' kwamen en dus ook eens verder keken en anderen iets gunden !
          Mestreechter Geis mage beleve
          en dat door te kinne geve.
          God, wat is dat sjiek ! © Wigo

          Opmerking


          • Willem Vliegenpenning 2013

            De in 1862 in Gulpen geboren Willem Vliegen woonde lange tijd in Maastricht. Hij wordt gezien als een groot sociaal-democraten uit de eerste helft van de twintigste eeuw.
            De Maastrichtse afdeling van de PvdA stelde de Willem Vliegenpenning in voor personen die zeer actief zijn in de arbeiders-beweging in deze stad.
            Jaarlijks wordt de penning uitgereikt aan een persoon, vereniging of een groep van personen die zich bijzonder verdienstelijk hebben gemaakt voor de emancipatie van de medemens.
            Solidariteit is daarbij een leidend beginsel is.

            Het Buurtplatform Heer zal de penning, namens alle buurtplatforms, op 1 mei 2013 te 20.00 uur in ontvangst nemen in Zaal Koninklijke Harmonie Heer te Heer.

            Manon Fokke, lid van de Tweede kamer en voormalig fractievoorzitter van de PvdA in Maastricht, zal de penning uitreiken.

            Nu vind ik dat iedere partij zelf moet weten welke prijs ze in het leven roepen.
            Dat de PvdA echter deze prijs dit jaar uitreikt aan de buurtplatforms moet m.i. gezien worden als een provocatie richting de meerderheid van de gemeenteraad in Maastricht. :(

            Laat voorop staan dat verreweg het overgrote deel van alle buurtplatforms wellicht deze penning verdienen.
            Evenwel zijn er bedenkingen t.o.v. een paar buurtplatforms. Daarmee is absoluut niet gezegd dat die paar buurtplatforms onrechtmatigheden hebben gepleegd. Laat dat helder zijn.
            Feit is echter wel dat bepaalde buurtplatforms, al dan niet openlijk gesteund door D66 en de PvdA, de afgelopen maanden de gemoederen bezig hebben gehouden.
            Uiteindelijk liepen D66 en PvdA een politieke kras in hun gezicht op door zich te blijven verzetten tegen de wil van een meerderheid van de Maastrichtse gemeenteraad die de buurtplatforms min of meer verplichten een goede financiële administratie te overleggen.

            Het lijkt er nu op dat de PvdA, wederom over de rug van buurtplatforms, een statement wil maken.
            Dat is zielig en kinderachtig van de Maastrichtse afdeling van de PvdA, temeer ze Manon Fokke de prijs laten uitreiken terwijl ze al bijna 8 maanden in de Tweede Kamer zit.
            Kennelijk kan de PvdA Maastricht nog steeds niet zonder haar.

            Overigens feliciteer ik de buurtplatforms met deze symbolische prijs
            Of ze daar gelukkig mee moeten zijn, mogen ze zelf beantwoorden.
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • Willem Vliegen stond vroeger in achteraf straatjes krantjes uit te delen aan arbeiders. Nu delen de sociaal democraten (?) een penning met zijn naam erop uit en prijzen een systeem waarin bepaalde organisaties kunnen gedijen waarin men burgers op slinkse wijze probeert de mond te snoeren dan wel te ontmoedigen ten faveure van een bureaucratisch apparaat. Het toont de morele en politieke onttakeling van de sociaal-democratie. Wat zou Willem Vliegen hier allemaal van vinden?
              Last edited by ; 19 april 2013, 21:07. Reden: taal

              Opmerking


              • Verkiezingsstunt PvdA of een nominatie voor de gehaktbal?

                Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                (...)
                Het lijkt er nu op dat de PvdA, wederom over de rug van buurtplatforms, een statement wil maken.
                Dat is zielig en kinderachtig van de Maastrichtse afdeling van de PvdA, temeer ze Manon Fokke de prijs laten uitreiken terwijl ze al bijna 8 maanden in de Tweede Kamer zit.
                Kennelijk kan de PvdA Maastricht nog steeds niet zonder haar.
                (..)
                Een van de eerste artikelen van Dagblad De Limburger die ik op zaterdag altijd lees is de zeer vermakelijke rubriek ALLEBONNEUR.

                Helaas wordt deze week geen gehaktbal uitgereikt, maar feitelijk mag de PvdA Maastricht zich deze week wel de winnaar van deze fictieve gehaktbal noemen, getuige de onderstaande bijdragen van Stefan Gybels in de rubriek ALLEBONNEUR van deze week, zaterdag 20 april 2013.

                Verkiezingen (1)
                Jawel: de verkiezingscampagne 2014 is officieel begonnen. De PvdA gaf donderdag de aftrap.
                Ondanks alle kritiek op de buurtplatforms de afgelopen maanden, krijgen die toch - stadsbreed – de Willem Vliegenpenning van de partij.
                Nu zijn wij het er volledig mee eens dat vrijwilligers niet vaak genoeg op de schouder geklopt kunnen
                worden, maar in dit geval houden we er een naar smaakje aan over. Weet u nog: zowel Rekenkamer
                als ombudsman concludeerde dat de controle van de gemeente op buurtplatforms, ondanks alle goede bedoelingen, wel wat scherper kon. Een hoop heibel in de raad.

                Verkiezingen (2)
                Uiteraard gaat het in de meeste gevallen prima, maar ook die buurtplatforms waar het niet zo goed gaat - en die zijn er! -, worden nu door de PvdA in het zonnetje gezet. Wat wacht ons volgend jaar, waarde sociaal-democraten?
                De Willem Vliegenpenning naar de bewoners van de Karosseer omdat ze zo soepeltjes mee hebben gewerkt aan hun verhuizingen? Als de PvdA de campagne opent, blijft het CDA natuurlijk niet achter.
                Daar wordt ‘de truc-Leers’ van stal gehaald. Genoveef Leers-Poelmans is kandidaat voor de CDA-lijst. De ‘vrouw van’ zit sinds 2007 in de Provinciale Staten waar ze, zo horen wij, achter het preekgestoelte weinig indruk heeft gemaakt. Maar wie boeit dat in maart 2014?
                Leers = stemmen! Benieuwd welke campagneverrassingen ons nog te wachten staan.

                Wat de nominatie van Genoveef Leers-Poelmans betreft wil ik nog wel even wijzen op de "André Rieue-theorie" in de thread "De waarde van een kieslijst"
                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • Pennning.

                  Ik weet dat Pier niet zo gecharmeerd is van een knipselkrant. Toch wil ik jullie dit knipsel niet onthouden.

                  Bron: Dagblad De Limburger.

                  Opmerking


                  • Vragen over financiele veranwoording ARGUS buurtplatform

                    Gisteren is een persbericht uitgebracht van de 5 fracties die in de raadsvergadering van 19 maart een verscherpte controle van de buurtplatformen hebben bewerkstelligd.
                    In het persbericht wordt het college van B&W om opheldering gevraagd. De vragen hebben vooral betrekking op de financiële verantwoording van het buurplatform Argus/Statenkwartier. Over de jaren 2010, 2011 en 2012 heeft het buurtplatform nog niet voldoende stukken kunnen overleggen terwijl dit wel al had moeten gebeuren, het gaat zowel om Vogelaarsgelden als reguliere subsidies, opgeteld een slordige € 91.000 .
                    Verder vragen de fracties van Seniorenpartij, PVM, LPM, VVD en Maastrichtse Volkspartij zich af of de ambtelijke organisatie Buurtgericht Werken haar controlerende taak wel afdoende en adequaat heeft uitgevoerd en of buurtplatformen die hun administratie niet op orde hebben hun subsidie tijdelijk ontnomen kan worden.

                    [ hier het volledige persbericht ]

                    Opmerking


                    • Knipselkrant

                      Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                      Ik weet dat Pier niet zo gecharmeerd is van een knipselkrant. Toch wil ik jullie dit knipsel niet onthouden.
                      (...)
                      Dat moet een misverstand zijn, beste Breur

                      Ik heb deze column immers gisteren zelf al knipt en geplakt in een nota bene door jou begonnen thread......

                      Ik vind wel dat het knippen/plakken een functie moet hebben en moet passen in een lopende discussie, dan wel dat degene die knipt/plaats de plaatsing van commentaar moet voorzien.
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • Artikel 39 Reglement van Orde (RvO) vragen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
                        Gisteren is een persbericht uitgebracht van de 5 fracties die in de raadsvergadering van 19 maart een verscherpte controle van de buurtplatformen hebben bewerkstelligd.
                        (...)
                        [ hier het volledige persbericht ]
                        Het door Kermit in zijn posting genoemde persbericht is mij (helaas) onbekend.

                        Volgens mij vergist Kermit zich in deze en verwijst hij niet naar een persbericht, maar naar formele art. 39 RvO vragen van de Seniorenpartij, de Partij Veilig Maastricht, de Liberale Partij Maastricht, de VVD en de Maastrichtse Volkspartij.

                        Dit betekent dat het geen vrijblijvend (pers)bericht is, maar dat het college van B&W verplicht is hierop te antwoorden en, nog belangrijker, de verplichting heeft om dit uit te (laten) zoeken.

                        Het buurtplatform Statenkwartier/Argus zal nu goedschiks of kwaadschiks verantwoording moeten afleggen van de door hun ontvangen gelden aan het college van B&W.
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                          Dat moet een misverstand zijn, beste Breur

                          Ik heb deze column immers gisteren zelf al knipt en geplakt in een nota bene door jou begonnen thread......

                          Ik vind wel dat het knippen/plakken een functie moet hebben en moet passen in een lopende discussie, dan wel dat degene die knipt/plaats de plaatsing van commentaar moet voorzien.
                          Pier we zijn het eens.

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                            Het door Kermit in zijn posting genoemde persbericht is mij (helaas) onbekend.

                            Volgens mij vergist Kermit zich in deze en verwijst hij niet naar een persbericht, maar naar formele art. 39 RvO vragen van de Seniorenpartij, de Partij Veilig Maastricht, de Liberale Partij Maastricht, de VVD en de Maastrichtse Volkspartij.

                            Dit betekent dat het geen vrijblijvend (pers)bericht is, maar dat het college van B&W verplicht is hierop te antwoorden en, nog belangrijker, de verplichting heeft om dit uit te (laten) zoeken.

                            Het buurtplatform Statenkwartier/Argus zal nu goedschiks of kwaadschiks verantwoording moeten afleggen van de door hun ontvangen gelden aan het college van B&W.
                            Klopt het zijn de art 39 rvo vragen, maar ze zijn daarna aan derden verstuurd ter informatie.

                            Opmerking


                            • Een van de buurtplatforms (die het meeste krakeel maakte rond de buurtbudgetten) wordt nu door een deel van de raad ernstig in gebreke gesteld, aldus Maastricht Dichtbij:

                              http://www.dichtbij.nl/maastricht/re...n-gebreke.aspx

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                                nog een stukje van biesland.

                                Vertrouwen moet men hebben vertrouwen.
                                Bravo D'66. Kwestie van vertrouwen. Nu gaat de d'66 wethouder ingrijpen in wat ook wel door de PvdA sinds 1 mei 'het cement van de Maastrichtse samenleving'. genoemd wordt. De brief zal enige uitleg behoeven voor de raadscommissie, dan mag de wethouder weer eens komen aantreden en zo wordt het BPF-dossier als maar dikker.
                                Last edited by ; 3 mei 2013, 19:24. Reden: aanvul

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X