Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Buurtbudgetten anno 2012/2014: hoe nu verder?

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Buurtbudgetten anno 2012/2014: hoe nu verder?

    Als uitgangspunt van dit draadje verwijs ik o.a. naar http://forum.mestreechonline.nl/show...&postcount=173

    Als jullie nog iets anders willen benadrukken uit het onderwerp Buurtbudgetten, maar wat steekt daar achter...? dan zien we dat hier wel.
    Last edited by Breur; 7 december 2012, 13:47.

  • #2
    in jan 2013 komt het in de raad (vandaag ontvangen van de rekenkamer)

    Bijgaand treft u aan het rapport van de Rekenkamer Maastricht over de Buurtplatformgelden. Dit rapport is op 28 november jl. aangeboden aan de burgemeester in zijn hoedanigheid van voorzitter van de raad en zal naar verwachting op 14 januari 2013 om 20.00 uur behandeld worden in de raadscommissie Stadsbeheer Mobiliteit en Milieu.

    http://www.rekenkamermaastricht.nl/p...maastricht.pdf

    Opmerking


    • #3
      Wat ook een aardige link is om nog eens door te lezen is deze. Het is een van de weinige keren geweest dat gemeenteraadsleden, n.b. van een van de coalitiepartijen deel uitmakend van het college, zich uitgebreid over de kwestie hebben uitgelaten.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
        Wat ook een aardige link is om nog eens door te lezen is deze. Het is een van de weinige keren geweest dat gemeenteraadsleden, n.b. van een van de coalitiepartijen deel uitmakend van het college, zich uitgebreid over de kwestie hebben uitgelaten.
        Een prachtstuk.
        De haan beschermt zijn kip.

        (pier haalde het ook al aan.oa dat kritischse raadsleden weliswaar hun gram kunnen gaan halen.)

        Maar neem van mij aan het wordt een harde dobber voor de raadsleden die voor de gemeenschap opkomen.
        Maar in 2013 zal duidelijk zijn waar de burger van maastricht in 2014 zijn stem wel of niet moet uitbrengen.

        Aan de reaties van diverse mensen naar mij toe, blijkt dat ze goed kunnen lezen.
        Jammer dat steeds wordt geschermt met (gierzwaluw)
        dat hangt veel mensen de keel uit.
        De TOPIC 26 van
        (Het ontstaan van een buurtplatform geeft een totaal plaatje.)
        Last edited by ; 8 december 2012, 10:49. Reden: aangepast op correctheid.

        Opmerking


        • #5
          Dacht dat met dit nieuw topic nu een nieuw hoofdstuk zou gaan beginnen ( 2012 - 2013 ) dus niet .

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
            Dacht dat met dit nieuw topic nu een nieuw hoofdstuk zou gaan beginnen ( 2012 - 2013 ) dus niet .
            Prima heb je iets zinnigs zie het graag komen.

            Opmerking


            • #7
              De gierzwaluw is een trekvogel; in het voorjaar komt ie weer terug .

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                De gierzwaluw is een trekvogel; in het voorjaar komt ie weer terug .
                Op de rol?

                Opmerking


                • #9
                  Een gierzwaluw laat zich ook niet zo makkelijk vangen voor een of andere doofpot.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk bericht
                    Prima heb je iets zinnigs zie het graag komen.
                    Onder iets zinnigs in dit "nieuw" topic vind ik (persoonlijk) nieuwen feiten maar niet steeds herhalingen van de zelfde feiten Ton en die zie ik (helaas) niet en dat vind ik jammer en onnodig.

                    Het is net of je naar een mooie film aan het kijken bent en dat die steeds
                    onder broken word door een stukje reclame

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
                      Onder iets zinnigs in dit "nieuw" topic vind ik (persoonlijk) nieuwen feiten maar niet steeds herhalingen van de zelfde feiten Ton en die zie ik (helaas) niet en dat vind ik jammer en onnodig.

                      Het is net of je naar een mooie film aan het kijken bent en dat die steeds
                      onder broken word door een stukje reclame
                      .
                      Misschien weer aan de moderator vragen om deze topic ook te sluiten.
                      (waar ben je bang voor?)
                      Waarom volgt je alles met arends ogen
                      op MO mag tenminste ieder zijn zegje doen.

                      Zoals boven vermeld Topic 2 in jan 2013 vervolg in de gemeenteraad!

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk bericht
                        .

                        (waar ben je bang voor?)

                        op MO mag tenminste ieder zijn zegje doen.
                        Ik hoef nergens bang voor te zijn .
                        Maar zoals al schreef of bedoelde veel herhalingen .

                        En inderdaad hier op MO mag iedereen zijn zegje doen

                        Opmerking


                        • #13
                          Ik denk dat de grondhouding dient te zijn positieve dingen te realiseren voor ieders buurt. Kun je de wensen van ieder individu realiseren? Nee. Het probleem ligt vaak in de hobby's van de zittende bestuurders en het politiek in zijn van bepaalde onderwerpen ook wel mode of populisme genoemd.
                          Wel moeten buurten de hand in eigen boezem steken. Vaak zie je dat niemand wil meewerken (kan ik niet, durf ik niet, weet er niets van af, heb slechte ervaringen e.d.). De niet deelnemers zijn wel vaak de grote criticasters achteraf.
                          De besteding van de buurten zal wel verantwoord dienen te worden: inhoudelijk en op financieel gebied. Geen interne controle, maar een objectieve controle b.v. door een administratiebureau en onmiddellijk na een boekingsjaar. Wat er voorheen is gebeurd met sommige buurtbudgetten verdient niet de schoonheidsprijs, laten we daar conclusies uit trekken en aon de geng gaan. Zo denk ik erover.

                          Opmerking


                          • #14
                            Mooi verwoord Breur.

                            Maar ik vind een collectief administratiebureau geen enkele waarborg, veel te omslachtig, te duur en te bevoogdend. Laten we in de buurt blijven.
                            Ik ben persoonlijk gecharmeerd voor de optie 'Amersfoort', zie quote, waar niet 'het bestuur' van het buurtplatform de subsidie beheert maar een aparte werkgroep van bewoners uit de buurt onder strikte voorwaarden en condities. Het moet dan wel gaan om een duidelijk afgebakend proces waarbij ook de participatie in de wijk tot resultaten moet leiden die dan weer door de gemeenteraad geëvalueerd kunnen worden.
                            Zo blijft de buurt zelf verantwoordelijk en geef je een buurt ook vertrouwen.


                            De betrokkenheid en inbreng van bewoners is daarbij onmisbaar. We hanteren het trefwoord ‘vertrouwen in de buurt’. Wij geven daarom aan burgers vanaf het begin van het proces een consulterende en adviserende rol, zodat de invloed en betrokkenheid van bewoners en belanghebbenden bij de vernieuwing in die wijk is gewaarborgd. Om die betrokkenheid mogelijk te maken gaan we die rol financieel en organisatorisch faciliteren. Wij willen per wijk procesafspraken maken waarvan de raad tussentijds de resultaten kan toetsen.
                            Bron: Gemeente Amersfoort
                            Last edited by ; 8 december 2012, 21:05.

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                              Ik denk dat de grondhouding dient te zijn positieve dingen te realiseren voor ieders buurt. Kun je de wensen van ieder individu realiseren? Nee. Het probleem ligt vaak in de hobby's van de zittende bestuurders en het politiek in zijn van bepaalde onderwerpen ook wel mode of populisme genoemd.
                              Wel moeten buurten de hand in eigen boezem steken. Vaak zie je dat niemand wil meewerken (kan ik niet, durf ik niet, weet er niets van af, heb slechte ervaringen e.d.). De niet deelnemers zijn wel vaak de grote criticasters achteraf.
                              De besteding van de buurten zal wel verantwoord dienen te worden: inhoudelijk en op financieel gebied. Geen interne controle, maar een objectieve controle b.v. door een administratiebureau en onmiddellijk na een boekingsjaar. Wat er voorheen is gebeurd met sommige buurtbudgetten verdient niet de schoonheidsprijs, laten we daar conclusies uit trekken en aon de geng gaan. Zo denk ik erover.
                              Geheel met u eens Breur.

                              En zij die de regels handteren moeten daar het meest toezicht ophouden
                              (vind ik tenminste) want zij beoordelen en bepalen ook of een plan van buurtplatforms goed of slecht is en in aanmerking komt voor G40 geld en dat is de gemeenten Maastricht toch en niet de buurtplatforms.
                              (of niet soms? als foutief is wat hier schrijf dan hoor dat graag).

                              En wat betreft het "gierzwaluw" item " daar ben ik als natuurliefhebber geen tegenstander van en geniet jaarlijks van hun "stuntvliegen".

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X