Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Landelijke verkiezingen 12 sept. 2012

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #61
    http://www.telegraaf.nl/binnenland/1..._scoren__.html



    En zo staat Nederland er nu voorlopig bij .

    Opmerking


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
      http://www.telegraaf.nl/binnenland/1..._scoren__.html



      En zo staat Nederland er nu voorlopig bij .
      En jao huur, daor is d'r weer eine vaan Maurice de Hond, dee eeders kier deneve zit umtot heer neet reprizzentatief is veur de stummers.
      Kompleminte, Pieke

      Opmerking


      • #63
        Hero Brinkman samen met Trots op Nederland.

        Tijdens de Algemenen Ledenvergadering van Trots op Nederland zaterdag 9 juni j.l. hebben de leden met grote meerderheid besloten een samenwerking aan te gaan met Hero Brinkman (OBP).
        Last edited by Painterartist; 11 juni 2012, 15:05.

        Opmerking


        • #64
          @pieke potloet

          17 juni in de peilingen.... VVD in de plus met 2, PVDA met 1, CDA SP PVV in de min met 1. Peilingen aardig om tendens aan te geven, meer niet.

          Vandaag geen peiling maar uitslagen uit Athene en uit de tweede stad van de Oekaine... Charkov. Spannende dag.

          (Het kan ook nog een prijzig dagje worden... verliezen op Griekse leningen en verliezen op onverkochte oranje prullaria, ... miljarden en miljoenen )
          Last edited by ; 17 juni 2012, 17:01. Reden: aanvulling

          Opmerking


          • #65
            Democratisch Politiek Keerpunt

            Oorspronkelijk geplaatst door Painterartist Bekijk bericht
            Hero Brinkman samen met Trots op Nederland.

            Tijdens de Algemenen Ledenvergadering van Trots op Nederland zaterdag 9 juni j.l. hebben de leden met grote meerderheid besloten een samenwerking aan te gaan met Hero Brinkman (OBP).
            A.s. dinsdag, 19 juni 2012, maakt Hero Brinkman de naam van zijn nieuwe partij bekend.

            Als de geruchten die de ronde doen waar zijn, dan wordt de nieuwe naam
            DKP oftewel Democratisch Politiek Keerpunt.

            Een beetje rare naam.
            Als het inderdaad de nieuwe naam is, dan zal er wel een uitleg over de naam volgen.
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • #66
              Nieuwe afkortingen vragen om associaties bij Hero kom ik op
              DPK (Duistere Poedel Klub)
              of DKP (Drankprobleem Kost Pegels)

              Opmerking


              • #67
                Maastrichtse kandidaat-kamerleden: Han Hoogma (CDA)

                Voor zover ik weet is de definitieve kieslijst van alle partijen die zullen meedoen bij de Tweede Kamerverkiezingen op 12 sept. 2012 nog niet bekend, maar ik verwacht niet dat veel geboren en getogen "Mestreechteneren" op de definitieve totale kieslijst zullen prijken.

                Ik stel voor dat we alle thans in Maastricht wonende kandidaat-kamerleden even op ons forum de revue laten passeren. Ter zake dienende op- of aanmerkingen zijn natuurlijk meer dan welkom.
                Leuke anekdotes of persoonlijke ervaringen van MO-leden kunnen wellicht ook een beeld geven van deze Maastrichtse kandidaat

                Han Hoogma:

                Drs. Han Hoogma, geboren en thans wonende te Maastricht (1959), getrouwd en twee kinderen, is door het CDA op de 38ste plaats van de kandidatenlijst geplaatst voor de komende Tweede Kamerverkiezingen.

                De Maastrichtse oud-wethouder weet zich in zijn kandidatuur gesteund door fractie en bestuur van CDA Maastricht.
                H
                oogma is geen onbekende in Maastricht.
                In 1977 werd hij lid van het CDJA/CDA.
                Van 1986 tot 1999 was hij raadslid in Maastricht en van 2003-2006 was hij wethouder van o.a. sociaal–economische zaken.
                Hoogma studeerde in het verleden onder meer biochemie in Nijmegen (1986) en voltooide zijn MBA-opleiding aan de Universiteit Maastricht (2009).
                Op dit moment werkt hij als beleidsadviseur economische zaken bij de gemeente Sittard-Geleen.

                Naast politieke activiteiten heeft Hoogma zich ook altijd ingezet voor het maatschappelijk middenveld.

                Zo was hij in het verleden voorzitter van de scouting in de regio Maastricht & Mergelland en was zijn naam verbonden als beschermheer aan ‘Fanfare Juliana’ in Limmel.
                Momenteel is hij penningmeester bij stadscarnavalsvereniging ‘De Tempeleers’.
                Daarnaast bekleedt en bekleedde hij diverse maatschappelijke functies in de sport(o.a. voorzitter Atletiek Maastricht en voorzitter RvC NV Zwembaden Maastricht) , het onderwijs (ouderraad) en de kerk (Lambertusparochie Maastricht en Vincentius conferentie).

                Hoogma over zijn kandidatuur: “Ik vind het een bijzonder grote eer om namens CDA Maastricht kandidaat voor de Tweede Kamer te zijn. Maastricht verdient een Tweede Kamerlid dat opkomt voor haar belangen. De steun van CDA Maastricht voor mijn kandidatuur is daarbij onontbeerlijk.”

                In zijn persoonlijke CV schrijft Han Hoogma verder nog het navolgende.
                Als Maastrichtenaar woon ik bijna in ‘Europa’, de (Eu)regio’s vormen de basis van de Europese economie. Geef die regio’s de kans om te groeien! Ik pleit voor meer zeggenschap voor de regio’s met name op het gebied van onderwijs en onderzoek (internationale samenwerking), zeker nu de transitie naar de kenniseconomie hoog op de agenda staat. Om burgers mobieler te maken zou ook een vervoersconcessie over de landsgrenzen heen een zegen zijn. Ook bij de vergroening van de economie biedt de regio meer kansen dan de lidstaat; duurzame energiebronnen zijn lokaal aanwezig. Het verplicht plaatsen van windmolens is dus een raar idee. Het gaat om de unieke kracht van de regio en daarmee de identiteit van de inwoners. Regio’s verschillen daarom van karakter. Denk eens zonder grenzen en geef de samenleving de kans om zichzelf te ontwikkelen; neem de regie maar geef anderen de ruimte.

                (Bovenstaande informatie is grotendeels gegenereerd uit een gisteren toegezonden persbericht van het CDA Maastricht.)
                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • #68
                  Wat een kulverhaal van deze Hoogma. Noem nou eens een aantal concrete punten, waaraan hij graag zou willen werken ipv. het belegen Maastricht/regio/Europa verhaal, al zo vaak gehoord. Bestuurders en en politici uit de regio zijn vaak grotere obstakels, omdat ze eenmaal op het pluche niet verder kijken dan hun neus lang is.
                  Last edited by ; 16 juli 2012, 14:36.

                  Opmerking


                  • #69
                    Verkiezingen 12 september/Han Hoogma

                    Ik ken Hoogma niet alleen als een echte 'Sjeng' maar ook als een goede bestuurder. Geen pluchplakker integendeel en niet te beroerd om knopen door te hakken. Een man van en voor het volk ook kritisch richting eigen CDA.
                    Voor wat voor mij betreft stem ik op iemand die in Maastricht woont en die onze 'mestreechse'stem in de tweede kamer gaat vertegenwoordigen.
                    Nog teveel worden wij Limburgers buiten spel gezet en ik moet er niet aan denken dat straks de 'tomatengooiers' van Roemer en dictator Rutte aan de macht komen!

                    Opmerking


                    • #70
                      Koning Paes was eens als de dood voor een aangekondigde actie van deze ''tomatengooiers''. Hij had een jaar of wat geleden een blik kleerkasten opengetrokken om dat te voorkomen.


                      Ze stonden allemaal voor aap, het ging om pluchen tomaten. Ik moet nog ergens een krantenartikel daarover hebben.

                      In elk geval doet het mij genoegen dat langzaam maar zeker de degeneratie van de pvv zich aan het doorzetten is. Nog even, en ze trekken zichzelf terug voor de komende verkiezingen. Kan die uit Venlo eindelijk zijn eigen kapperszaak beginnen (slechts 1 model leverbaar, coupe cavia).
                      I am not a complete idiot. Some parts are missing

                      Opmerking


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door Barbara Bekijk bericht
                        Ik ken Hoogma niet alleen als een echte 'Sjeng' maar ook als een goede bestuurder. Geen pluchplakker integendeel en niet te beroerd om knopen door te hakken. Een man van en voor het volk ook kritisch richting eigen CDA.
                        Voor wat voor mij betreft stem ik op iemand die in Maastricht woont en die onze 'mestreechse'stem in de tweede kamer gaat vertegenwoordigen.
                        Nog teveel worden wij Limburgers buiten spel gezet en ik moet er niet aan denken dat straks de 'tomatengooiers' van Roemer en dictator Rutte aan de macht komen!
                        Barbara er zijn in het verleden al veel limbugers plaats genomen in de tweede kamer en om nu
                        te zeggen dat er EEN geweldig werk heeft verzet kan niet echt zeggen,
                        ook niet de dame die bij sleuteloverdracht er altijd bij was .

                        En ook een echte "echte Sjeng" zal dat niet gaan doen want ook hij zal naar de pijpen moeten dansen van zijn partij en anders is hij snel uitgescheten daar .

                        Opmerking


                        • #72
                          Nog teveel worden wij Limburgers buiten spel gezet en ik moet er niet aan denken dat straks de 'tomatengooiers' van Roemer en dictator Rutte aan de macht komen!
                          Dit sentiment doet het ook nog steeds erg goed, straks bij de standjes op de Markt en op het gemoed van het lokale kiesvolk."U laat ons Limburg toch zeker niet in de steek als u in het stemhokje staat"?....
                          Als straks diezelfde Limburgse politicus aan tafel zit in een of andere landelijke talkshow is zijn afkomst allang weggewaaid en heeft deze plaatsgemaakt voor Haagse stupide urgentie ingegeven door een anbtelijke fluisteraar.

                          Opmerking


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
                            Lees het aardige stukje op MaastrichtDichtbij over de Blonde God uit Venlo, met bijbehorend filmpje
                            Brrrrrrrr als die foto zie lopen me de koude rillingen me over rug.
                            Eerts waren het de moslims toen de Polen en nu weer Europa.
                            Twee limburgers die ik graag als mogelijk was het limburgerschap zou afnemen

                            Opmerking


                            • #74
                              Iik zie al die Europeese instituten hier al wegtrekken. De Bijenkorf falliet en de halve Ceramique leeg. Paspoortcontrole bij Canne en Blonde Greet is gelukkig.

                              Opmerking


                              • #75
                                ZakelijkTweede Kamerverkiezingen: Han Hoogma (CDA) gaat campagne voeren over de grens

                                Geplaatst op 20 July 2012
                                Tags: cda, den haag, expats, Han Hoogma, tweede kamer, tweede kamerverkiezingen, verkiezingen

                                Maastrichtenaar ziet kansen om met voldoende voorkeursstemmen – van onder meer expats wonend in Belgisch-Limburg – voor de Tweede Kamer te worden verkozen
                                Van de half miljoen expats hebben begin juli pas 32.000 een stembiljet aangevraagd
                                Han Hoogma (CDA)

                                Voormalig Maastrichts CDA wethouder Han Hoogma staat voor zijn partij op de kandidatenlijst voor de komende Tweede Kamerverkiezingen op de 38ste plaats. Niet direct een positie die hem een garantie geeft het pluche van Den Haag na 12 september te gaan bezetten. Zoveel mogelijk voorkeursstemmen halen om op eigen kracht gekozen te worden als Tweede Kamerlid is het parool. De komende weken gaat Hoogma zich dan ook intensief melden bij in Belgisch-Limburg wonende Nederlanders. In deze zogenaamde groep Nederbelgen verkeren veel mensen die van oorsprong in de regio Zuid-Limburg en Maastricht woonachtig waren. Een wereld (lees: stemmen) te winnen voor de CDA’er.
                                Hoogma gaf bij zijn kandidaatstelling al aan dat hij graag zitting neemt in de Tweede Kamer vanuit en voor de regio Maastricht. De kracht van de (Eu)regio staat, zo laat hij weten in een persbericht, bij hem voorop. Hoogma is met zijn over de grens activiteiten van plan de daad bij het woord te voegen door kiezers uit de regio rondom Maastricht daadwerkelijk te betrekken bij zijn kandidatuur.
                                Hoogma: “Er wonen heel wat Maastrichtenaren in Belgisch-Limburg. Zij mogen stemmen voor de Tweede Kamerverkiezingen, maar weten dat veelal niet. Ik wil die stemmen graag te gelde maken met een goed inhoudelijk verhaal. Ik wil deze Maastrichtenaren duidelijk maken dat ik óók in hun belang naar Den Haag wil. Aangezien we als regio’s aan elkaar grenzen, is het voor beiden van groot belang om te weten wat er speelt aan de andere zijde van de grens. Er zijn op dat punt nog veel verbeteringen mogelijk”.
                                De wijze van campagne voeren over de grens zal op een andere wijze plaatsvinden dan op eigen bodem. Hoogma: “In België kunnen we geen verkiezingsborden plaatsen of andere vormen van directe publiciteit. Toch zijn er voldoende middelen om ook deze groep te bereiken.”
                                Aangezien Nederlanders die in België wonen een speciale procedure moeten doorlopen om te mogen stemmen, is voor Han Hoogma wel enige haast geboden. De uiterste datum daarvoor is 1 augustus 2012. Op www.overheid.nl staat deze procedure uitvoerig beschreven.
                                Hoogma: “Het is opvallend dat de Nederlandse overheid expats niet nadrukkelijk wijst op hun stemrecht. Dat kan duidelijk beter.” De CDA’er, samen met Manon Fokke van de PvdA de enige twee Maastrichtse kandidaten voor een Tweede Kamerzetel, doelt hiermee op het feit dat slechts 32.000 van de ongeveer 500.000 expats hadden zich (peildatum begin juli) hebben geregistreerd* om te kunnen stemmen.
                                *Bron: Radio Nederland Wereldomroep

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X