Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Landelijke verkiezingen 12 sept. 2012

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Van Haersma Buma

    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    Ik kan mij echter niet voorstellen dat Van Haersma Buma in Limburg kiezers zal trekken.
    Wat hem positief kan worden aangerekend is zijn 100-procent-inzet bij de voorbereiding van het Kunduz-akkoord. Het belang van het land kreeg toen bij hem - en anderen - voorrang boven dat van de partij. Dat getuigt van karakter en die eigenschap kan met name zwevende kiezers trekken. Een deel van het contigent van 20 procent zwevende kiezers gaat voor de persoon en minder voor de inhoud.

    Dat het Kunduz-akkoord weinig waardering oogst bij circa de helft van de Nederlandse bevolking doet daar niets aan af.
    Last edited by Clio; 20 mei 2012, 11:15.

    Opmerking


    • #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
      Wat hem positief kan worden aangerekend is zijn 100-procent-inzet bij de voorbereiding van het Kunduz-akkoord. Het belang van het land kreeg toen bij hem - en anderen - voorrang boven dat van de partij. Dat getuigt van karakter en die eigenschap kan met name zwevende kiezers trekken. Een deel van het contigent van 20 procent zwevende kiezers gaat voor de persoon en minder voor de inhoud.

      Dat het Kunduz-akkoord weinig waardering oogst bij circa de helft van de Nederlandse bevolking doet daar niets aan af.
      Ik heb toch iets andere mening.
      Ik zal zeker niet stemmen op een partij die alleen het geld weg haalt bij de minst bedeelde
      Men kan de mond wel vol hebben met bijvoorbeeld iedereen levert 3 % in.
      maar 3% van 10.000
      of
      3% van 100.000 klinkt allemaal leuk
      doch ik denk dat die van die 10.000 euro sneller bij de voedelsbank terecht komt.
      buitendat 350 euro exstra bijdrage ziekenfonds daar komen in het algemeen de ouderen heel snel bij.
      ook de ouderen(aowers enz) hebben in de paar laatste jaren al ruim 8 % ingeleverd:(

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Clio Bekijk bericht
        Dat het Kunduz-akkoord weinig waardering oogst bij circa de helft van de Nederlandse bevolking doet daar niets aan af.
        De helft maar ?
        Hopenlijk wordt het snel 12-9 dan zal pas blijkken
        hoe groot de afkeer van dit lentepakketje is .

        Ik zie tot op heden geen eerlijke lastenverzwaring in het hele "pakketje"

        Uit zijn peiling blijkt ook dat het enthousiasme over het begrotingsakkoord dat VVD, CDA, D66, GroenLinks en de ChristenUnie eind april sloten verder daalt, nu deze week de details ervan bekend werden. Eerder was 50 procent van de mensen positief en 30 procent negatief, inmiddels is het andersom.
        http://www.telegraaf.nl/binnenland/1..._zetels__.html

        Opmerking


        • #19
          Mensen lijken altijd te vragen om 'krachtdadige leiding' en 'stevige besluitvorming'. Anders wordt politiek al snel 'dat slap geouwehoer uit Den Haag wat toch niets veranderd'. Aan de andere kant mag dat gevraagde krachtdadig optreden alleen bestaan als het geheel in lijn ligt met datgene wat diezelfde mensen wensen.

          Ik steun het Kunduz akkoord.

          Overigens, Pier, wellicht win ik nog die fles wijn. Geheel tegen mijn zin.
          Last edited by burgemeester; 21 mei 2012, 08:07.

          Opmerking


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
            Ik heb toch iets andere mening. Ik zal zeker niet stemmen op een partij die alleen het geld weg haalt bij de minst bedeelden.
            Ik probeer alleen uit te leggen dat de nieuwe lijsttrekker van het CDA zeker bij een deel van de kiezers stemmen zal winnen, ook bij de zogenaamde zwevende kiezers.
            Last edited by Clio; 20 mei 2012, 23:14.

            Opmerking


            • #21
              Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
              Ik steun het Kunduz akkoord.
              Bravo, heer burgemeester!

              Opmerking


              • #22
                Oorspronkelijk geplaatst door burgemeester Bekijk bericht
                (..)
                Ik steun het Kunduz akkoord.
                (...)
                Ik heb geen flauw idee!
                Als ik de voorstanders hoor dan denk ik iedere keer "Tja, daar zit wat in. Is wellicht een goed akkoord".
                Maar dan komen de tegenstanders aan het woord en dat denk ik weer "Neen, het is toch niet zo goed op de (middel)lange termijn voor onze economie".

                Zo bedacht ikzelf het navolgende.
                Een dagje ziekenhuis kost, althans dat hebben ze mij altijd verteld, ongeveer € 250,00.
                Nu moet ik daar dus € 7,50 zelf van gaan betalen.
                Redt dit bedrag, 3% toevallig!, dan nu de Nederlandse economie?
                Natuurlijk, ieder klein beetje helpt, maar we hebben het hier dus niet over een besparing op mijn behandeling, maar uitsluitend over het liggeld, zeg maar de "hotel"kosten.
                Dat kleine bedrag redt "ons" echt niet, maar brengt sommige mensen wel enorm in de problemen.

                Een ander ding.
                Afgelopen week was Jort Kelder bij Knevel & Van den Brink.
                Tegenover hem zat overigens Van Haersma Buma. Maar dat terzijde.
                Jort Kelder gaf het navolgende voorbeeld en werd niet tegengesproken door Van Haersma Buma.
                I.v.m. een of andere Europese afspraak moet NL volgende week of zo, 10 miljard euro overmaken aan "Europa" voor een of ander stabiliteitsfonds.
                Over die 10 miljard hebben we geen zeggenschap meer.
                Dat stabiliteitsfonds, overigens ook door de ander EU-landen met miljarden aangevuld, is bedoeld om (stabiliteits)problemen op te vangen.
                Zo dreigt de Spaanse bank Bankia om te vallen o.a. omdat de Spaanse burgers de afgelopen week voor meer dan 1 miljard euro hebben opgenomen van deze bank.
                Bankia krijgt nu van dat Stabiliteitsfonds waarschijnlijk 1 miljard euro toegestopt!
                Dus.... "Wij", burgers van Nederland, bezuinigen en geven 10 miljard aan Europa, die dat geld op haar beurt (deels) doorgeeft aan Bankia, zodat de Spaanse burgers 1 miljard aan banktegoeden kunnen opnemen!?!

                Zondermeer zal dit Bankia-voorbeeld wel wat kort door de bocht zijn, maar feit is dat "wij" flink korten op onze sociale voorzieningen, terwijl met (een deel van) ons geld elders in Europa banken overeind gehouden worden die er zelf een zootje van hebben gemaakt.

                Wat ik alleen maar wil zeggen, is dat IK het niet meer begrijp en het geheel erg ingewikkeld is.
                Dus durf ik niet te zeggen dat het Kunduz-akkoord goed/slecht is.

                Wat ik wel zie is dat het democratisch gehalte steeds verder afbrokkelt en we, bij wijze van spreken met een pistool op ons hoofd gericht, vaak alleen nog maar "JA" mogen zeggen.
                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                Opmerking


                • #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                  Wat ik wel zie is dat het democratisch gehalte steeds verder afbrokkelt en we, bij wijze van spreken met een pistool op ons hoofd gericht, vaak alleen nog maar "JA" mogen zeggen.
                  Binnenkort mag iedereen 'nee' zeggen. Het Kunduz-akkoord heeft ons gered van een (inter)nationaal debacle, maar het is nog steeds niet helemaal 'afgetimmerd'.

                  Tussen de vele maatregelen zitten er inderdaad enkele waarvan je je kunt afvragen of ze op de lange termijn wel zo positief zijn. De kortingen in de gezondheidszorg zijn zorgelijk, ook al zullen de lage inkomens en chronisch zieken via de zorgtoelage tegemoet gekomen worden. Maar in hoeverre? Ik verwacht dat het laatste woord hierover nog niet is gesproken.

                  En dat brengt ons bij het 'democratisch gehalte'. Het zijn onze volksvertegenwoordigers die namens ons regeren. We hebben ze zelf gekozen en dat is democratie. Dat de partij waarop ieder van ons stemde niet aan regeren toekwam, of juist wel (maar niet volgens onze ideeën handelde), dat is eveneens inherent aan de democratie. Jammer dan, volgende keer beter!

                  En die volgende keer zal in september zijn. Stem naar het u goeddunkt, maar ga in elk geval stemmen, desnoods blanco. Wie niet stemt, heeft geen recht van spreken en moet niet kümen als het eens niet naar zijn zin gaat.

                  Wat betreft het stabiliteitsfonds: geen rozen zonder doornen. Er zijn zonder meer voorwaarden verbonden aan Europese ondersteuning, en bindende afspraken nakomen en onderlinge solidariteit betrachten zijn principes die men niet overboord mag zetten als het water eens een beetje wild wordt. Dat ondermijnt eerst recht de democratie.

                  En wat betreft dat Kunduz-akkoord: wat deze vijf redelijk moedige partijen ook uitwerken, het moet allemaal nog worden goedgekeurd door de Kamers. Voorstellen van het Kabinet zijn geen besluiten. En ook dat is democratie.
                  Last edited by Clio; 21 mei 2012, 08:12. Reden: aanvulling

                  Opmerking


                  • #24
                    Misschien een tip.
                    Verhuizen naar Griekenland of Spanje.
                    Ons geld is al daar.
                    Als het zo door gaat dan komen wij ook aan de beurt.
                    Helaas dan een lege sok.:(

                    Opmerking


                    • #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
                      Misschien een tip. Verhuizen naar Griekenland of Spanje. Ons geld is al daar.
                      Wel een beetje vervelend dat ze daar helemaal niet dankbaar lijken te zijn en niets vermoedende 78-jarige pensionado's in elkaar slaan omdat ze Duitser of Nederlander zijn ('even erg'). Maar ach, heethoofden heb je overal...

                      Opmerking


                      • #26
                        De grootste vijand voor onze portemonai is niet Griekenland maar een verlies aan vertrouwen, daar draait onze economie op, daar is alle 'waarde' op gebaseerd. Het wantrouwen wordt gevoed door politici en media, politici die ons wijs maken dat we mogen kiezen en media die van elke mug een olifant weten te maken.

                        Opmerking


                        • #27
                          Eindelijk eens iemand die NIET blind achter ''hem wiens naam op MO niet genoemd mag worden'' aanloopt.

                          Klaas, je uitspraak is een van de stokpaardjes van die uit Venlo, en het is ZO gemakkelijk om daar onnadenkend achteraan te lopen.

                          Jammergenoeg ken ik veel mensen die dat ook doen. Waarom eigenlijk?


                          Vertel mij nou eens wat DAN de oplossing is? Ik stel die vraag zo vaak, en als er dan een sputterig antwoord komt, weet ik genoeg. Die uit Venlo HEEFT geen oplossing.
                          I am not a complete idiot. Some parts are missing

                          Opmerking


                          • #28
                            Even voor de duidelijkheid Haas!!

                            Je hebt het, neem ik aan, over de mannelijke persoon van ''hem wiens naam op MO niet genoemd mag worden'' uit Venlo?

                            Vergeet niet dat we tegenwoordig ook een vrouwelijke persoon hebben van (vind ik!) "haar wiens naam op MO niet genoemd mag worden'' uit Venlo hebben!
                            Zij verkwanselt alle oorspronkelijke doelstellingen van "haar" partij en is tegenwoordig ook alleen maar uit op "Grachtengordel" pluche.

                            De SP, bij monde van Jan Marijnissen afgelopen zondag in de Nieuwe Nor in Heerlen, heeft haar zelfs in de ban gedaan.

                            Overigens ben ik het wel met je eens dat "HIJ" geen oplossing heeft!
                            Ik hoop, samen waarschijnlijk met jou, ook dat hij na 12 sept. 2012 niet de kans krijgt om over een oplossing mee te mogen praten.

                            Grote vraag is overigens wel of iemand überhaupt de oplossing weet?
                            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                            Opmerking


                            • #29
                              Het is de HEM-versie die ik bedoel, gij gewormd schepsel......
                              I am not a complete idiot. Some parts are missing

                              Opmerking


                              • #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                                Eindelijk eens iemand die NIET blind achter ''hem wiens naam op MO niet genoemd mag worden'' aanloopt.

                                Klaas, je uitspraak is een van de stokpaardjes van die uit Venlo, en het is ZO gemakkelijk om daar onnadenkend achteraan te lopen.

                                Jammergenoeg ken ik veel mensen die dat ook doen. Waarom eigenlijk?


                                Vertel mij nou eens wat DAN de oplossing is? Ik stel die vraag zo vaak, en als er dan een sputterig antwoord komt, weet ik genoeg. Die uit Venlo HEEFT geen oplossing.
                                Hallo Haas.
                                Ik heb geen boodschap aan die uit venlo..
                                Hoewel ik me in sommige dingen kan vinden.
                                De werkelijke oplossing zullen we nooit krijgen.
                                namelijk het geld weg halen waar het zit.
                                (de nieuwe president in frankrijk heeft al een voorbeeld gegeven )

                                het probleem is de kleine man/vrouw betaalt)
                                De kleine man/vrouw in griekenland mag het terug betalen..
                                (En ziet er niks van vandaar die frustrasie)

                                Ben vorig jaar nog in griekenland geweest die arme sloebers verdienen het zout nog niet op hun boterham met name de restaurantjes/bediening enz enz.

                                iemand die echt iets wilt doen voor zijn land en die geld genoeg heeft
                                geeft een voorbeeld.

                                Zeker die personen met hun bonusjes..

                                Dit zal ook wel een prutterig antwoord zijn.
                                En mocht het zo zijn intereert het me geen bal het is mijn mening.

                                Zoals u recht heeft op uw mening.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X