Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Buurtbudgetten, maar wat steekt daar achter...?

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Tja wat zegt één zin? De rekenkamer heeft weer eens uitstekend haar best gedaan! Daar mag je als gemeenteraad best verheugd over zijn! Als je bovenstaande quote leest en niet over meer informatie beschikt, dan zou je denken dat alles helemaal in orde is. Als je echter het rapport bekijkt dan blijkt dat het rapport niet eens compleet is en dat er naast adviezen de nodige kritische aanmerking in staan. Aanmerkingen waar je beslist niet verheugt over mag zijn.

    Het zal nog interessanter worden als het rapport (ooit) compleet is. In het bijzonder lijkt me de conclusie rond de nog nauwelijks onderzochte G40 gelden interessant. Wellicht dan weer een aanleiding om "verheugd" te zijn!
    Last edited by Pier; 16 december 2014, 21:06. Reden: Quote/Foto verwijderd ivm ontbreken auteursrechten

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
      Haha zo'n Dichtbij redacteur doet zich natuurlijk niet even de moeite even zelf zijn neus in het rapport te steken, daarvoor hebben we een voorgekookt persbericht en zo krijgt de Gemeente precies de beeldvorming die ze wil hebben.
      Strategie! Kermit

      Opmerking


      • Maria Essers, voorzitter van het Argos-buurtplatform (Statenkwartier) is eveneens blij met de uitkomsten van het onderzoek. ,,Hieruit blijkt maar weer eens dat de verdachtmakingen en insinuaties die wij als buurtplatforms over ons heen hebben gekregen, nergens op gesteld zijn.”
        - maastricht dichtbij
        Helaas, het rapoort roept daarvoor te veel vragen op om zich nu al de bekende slachtofferrol aan te meten. Als men nu eens schoon schip zou maken met het verleden in plaats van kritiek uit de weg te gaan. Het vertrouwen lijkt me in ieder geval diep geschaad. Gelukkig heeft iedere burger het recht om kritiek te leveren en om voor zijn belangen op te komen, hoewel het er in Maastricht wel eens op lijkt dat dit recht alleen door een bepaalde elite gebezigd mag worden.

        Opmerking


        • Uit de limburger van vandaag

          Opmerking


          • Buurtbudgetten, maar wat steekt daar achter...? Volgens mij hetzelfde raadsel als, wat ruist er door het struikgewas ...? (Een oud Duits soldatenliedje oorspronkelijk).

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
              Buurtbudgetten, maar wat steekt daar achter...? Volgens mij hetzelfde raadsel als, wat ruist er door het struikgewas ...? (Een oud Duits soldatenliedje oorspronkelijk).
              ik denk dat het de komende dagen duidelijker word.

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                Buurtbudgetten, maar wat steekt daar achter...? Volgens mij hetzelfde raadsel als, wat ruist er door het struikgewas ...? (Een oud Duits soldatenliedje oorspronkelijk).
                Volgende vraag is nog veel interessanter, niet wat maar WAAROM?

                Dat er iets niet klopt met de Buurtbudgetten zal wel duidelijk worden, maar waarom probeert de Gemeente de hele affaire te bagatelliseren waarom wil men niet overgaan tot (verscherpte) controle of wellicht tot het helemaal afschaffen van de buurtbudgetten. Dat laatste is wellicht helemaal niet zo'n slecht idee in een tijd waar men in Maastricht 45 miljoen wil bezuinigen op sociale voorzieningen.

                Het ene raadsel roept het andere op!

                Opmerking


                • Buurtbudgetten, maar wat steekt daar achter...? Volgens mij hetzelfde raadsel als, wat ruist er door het struikgewas ...? (Een oud Duits soldatenliedje oorspronkelijk).



                  ik denk dat het de komende dagen duidelijker word.
                  Aha er is nog hoop in bange dagen...

                  Dat er iets niet klopt met de Buurtbudgetten zal wel duidelijk worden, maar waarom probeert de Gemeente de hele affaire te bagatelliseren waarom wil men niet overgaan tot (verscherpte) controle of wellicht tot het helemaal afschaffen van de buurtbudgetten. Dat laatste is wellicht helemaal niet zo'n slecht idee in een tijd waar men in Maastricht 45 miljoen wil bezuinigen op sociale voorzieningen.
                  Ik had graag de discussie in het college hierover meemaken. Mij viel het gezegde in, 'niet onder zijn eigen duiven willen schieten'. Ik denk dat er puur politieke redenen achter zouden kunnen zitten... lijfsbehoud...
                  Last edited by ; 29 november 2012, 18:51.

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht




                    Aha er is nog hoop in bange dagen...



                    Ik had graag de discussie in het college hierover meemaken. Mij viel het gezegde in, 'niet onder zijn eigen duiven willen schieten'. Ik denk dat er puur politieke redenen achter zouden kunnen zitten... lijfsbehoud...
                    Hallo Dhr. Kermit.
                    Ik heb het hele rapport door gespit
                    moet je ook eens doen ik heb diverse blz genotuleerd.

                    Wat ook een leuk stukje is blz 40,
                    en dan moet je beginnen te lezen bij Geachte heer Mennen (6 NOV)

                    Opmerking


                    • Hallo Dhr. Kermit.
                      Ik heb het hele rapport door gespit
                      Op zich al lovenswaardig heer Klaas.
                      Hoog Kafka gehalte, welkom in het universum van de ambtelijke verdichtsels en pogingen om de waarheid om de tuin te leiden.

                      Opmerking


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Painterartist Bekijk bericht
                        Volgende vraag is nog veel interessanter, niet wat maar WAAROM?
                        Daar weten sommige het antwoord op Painterartist ,trouwens u ook hoe alles tot stand is gekomen,alles heeft een oorzaak en men moet altijd bij de aanvang van iets(probleem) beginnen anders krijgt men een scheef beeld!

                        Er zijn zo maar een kleine 11.000 € van ons burgers in Maastricht de prullebak in gegaan .(dat is mijn mening er over )

                        Opmerking


                        • Uit de krant van vandaag door John Hoofs nav rapport rekenkamer.

                          Opmerking


                          • Nav de krant van vandaag...

                            Reactie Damsma typerend; Altijd door politici dat verweer over de informatievoorziening, terwijl er nou net broddelwerk is afgeleverd en mensen bewust zijn misleidt met de verkeerde informatie.
                            Dat het 'hartstikke' goed gaat met enkele buurtplatforms gelukkig maar.

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
                              Nav de krant van vandaag...

                              Reactie Damsma typerend; Altijd door politici dat verweer over de informatievoorziening, terwijl er nou net broddelwerk is afgeleverd en mensen bewust zijn misleidt met de verkeerde informatie.
                              Dat het 'hartstikke' goed gaat met enkele buurtplatforms gelukkig maar.
                              Mevr Damsma wordt ook goed ondersteunt,door de ex voorzitster van ons buurtplatform.

                              En gelukkig we hebben veel goede buurtplatforms

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
                                Mevr Damsma wordt ook goed ondersteunt,door de ex voorzitster van ons buurtplatform.

                                En gelukkig we hebben veel goede buurtplatforms
                                Wat zijn beloftes waard welke toch niet
                                na worden gekomen ?!!!!

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X