Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Stadsbestuur 2010 - 2014

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
    Nu weet ik waarom Hoen de naam van zijn pol. partij heeft verandert in MVP, hij was toch voor de 'beerglaazerr' in de horéca.... Mestreech Veer Plakke.
    Wil heer Hoen mijn fietband komen plakken.
    Ut ummerke met water steit kloar.
    Ik denk dat Dhr. Hoen dat best zou doen, helpen bij een fietsband plakken.
    Wat mij opvalt is, dat in diverse berichten in de media weer de glaskwestie opduikt. Als ik mijn fototoestel pak en ik loop een willekeurige stad in, dan kan ik een zeer glas getinte reportage maken. Geen kunst. Is het zo dat burgemeester Dhr. Hoes probeert zijn gelijk te halen met indirecte middelen? Wat mij meer zorgen baart, is datgene wat mensen zelf meenemen als ze op stap gaan en dat overal achterlaten. Blikjes, lege flessen en kruiken voorheen gevuld met sterke drank en plastic zooi. De mensen van de horeca deden hun uiterste best om de glazen van hun eigen bedrijf en dat van hun collega's van de straat te halen.

    Opmerking


    • Ik stel voor om een belasting in te voeren aan troep, de kilo, die de carnavalsvieders met zich mee zeulen.
      • Op diverse punten in de stad staat 'handhaving' met weegschalen en tolpoortjes Ieder boven een aanvaardbaar geacht gewicht, wordt aangeslagen.
      .
      • Voor de kaaren en woonwagens, geldt een aparte wegenbelasting + APK en een kilometerheffing.

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
        De mensen van de horeca deden hun uiterste best om de glazen van hun eigen bedrijf en dat van hun collega's van de straat te halen.
        Niet helemaal waar. Personeel van 'n horecagelegenheid gooide glas, dat lieve carnavalsvierders in een van de bakken had verzameld, op straat. Alleen hun eigen glazen namen ze mee naar binnen. Ben benieuwd naar de kosten
        Goofyaanse groeten

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door Goofy Bekijk bericht
          Niet helemaal waar. Personeel van 'n horecagelegenheid gooide glas, dat lieve carnavalsvierders in een van de bakken had verzameld, op straat. Alleen hun eigen glazen namen ze mee naar binnen. Ben benieuwd naar de kosten
          Ja, ik kom alleen maar bij nette gelegenheden. Ben benieuwd of die vandalen echt beroepspersoneel zijn of ingehuurde bijwerkers. Kosten voor: de verantwoordelijke horecaondernemer, wat mij betreft.

          Opmerking


          • Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
            Ik stel voor om een belasting in te voeren aan troep, de kilo, die de carnavalsvieders met zich mee zeulen.
            • Op diverse punten in de stad staat 'handhaving' met weegschalen en tolpoortjes Ieder boven een aanvaardbaar geacht gewicht, wordt aangeslagen.
            .
            • Voor de kaaren en woonwagens, geldt een aparte wegenbelasting + APK en een kilometerheffing.
            En als je zo'n kar dan minder dan 200 meter verplaatst, speel je dan ook mee in "Jacques' Miljoenenspel!"? Meer Mestreechtenere 1 miljoen?

            Zelf ben ik trouwens tijdens de Vasteloavend ook geen 'glazengooiend' horecapersoneel tegen gekomen, maar wel een hoop volk met eigen flessen wijn, bier, Flügel en andere versnaperingen. Jammer dat een bepaald deel van de vastelaovendsvierders zo'n rommel ervan maken, het is toch zo een mooi feest ieder jaar weer!

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door Greune Bekijk bericht
              En als je zo'n kar dan minder dan 200 meter verplaatst, speel je dan ook mee in "Jacques' Miljoenenspel!"? Meer Mestreechtenere 1 miljoen?

              Zelf ben ik trouwens tijdens de Vasteloavend ook geen 'glazengooiend' horecapersoneel tegen gekomen, maar wel een hoop volk met eigen flessen wijn, bier, Flügel en andere versnaperingen. Jammer dat een bepaald deel van de vastelaovendsvierders zo'n rommel ervan maken, het is toch zo een mooi feest ieder jaar weer!
              >Bij Jacques zit je als woonwagenbezitter w.b. kilometervergoeding altijd goed, Jacques rekent met eigen maateenheden zelfverzonnen. Het wordt ook tijd in dit kader voor invoering een Jacquesmunt, de jacky, ipv. harde valuta's die richting de Karosseer worden geloodst. Het hoeft maar te blinken.

              >Zelfs 10 glaazer bier voor 15 euro is ook niet een echte prijzenknaller, de gang naar de supermarkt getuigt van een groot besef van prijsbewust inkopen.

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                SP: gemeente besteelt burger na diefstal paspoort
                Of het woord "besteelt" terecht is, is discutabel. Ook de link naar het niet meer doen van aangifte is kristallenbolkijken. Zonder aangifte geen nieuw paspoort/rijbewijs is toch een redelijke eis?

                Opmerking


                • Vooruitziende blik.

                  Gemeente Maastricht is toch slimmer dan ik dacht.

                  Zonnepanelen blijken nog niet van de juiste kwaliteit te zijn. Niet duurzaam! Nu hopen we maar dat de panelen op het Eiffelgebouw van een deskundige fabrikant afkomstig zijn ...

                  Duurzaam is ook het indertijd aangebrachte straatnamenbord: Willem Alexanderweg. Als men er toen Prins voor had gezet, was dat niet duurzaam geweest.

                  Opmerking


                  • Raadsvergadering 19 febr. 2013 begonnen.

                    De raadsvergadering van vanavond, 19 febr. 2013, is punctueel om 17.00 uur begonnen.
                    De voorzitter, burgemeester Hoes, gaat zeer voortvarend te werk, want nu, om 17.06 uur, zijn we al aan agendapunt 6.2!

                    Als we zo doorgaan, kunnen we om 17.30 uur naar huis

                    Overigens zal dat niet gaan gebeuren.....

                    De agenda is overigens HIER te vinden.
                    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                    Opmerking


                    • Motie voor meer blauw op straat en spreiding coffeeshops Köbbesweg

                      De MVP (voorheen CVP) komt bij agendapunt 6.3 met een motie voor meer politie op straat i.h.k.v. de bestrijding van de overlast en de illegale handel rond de wietpas.

                      De Burgemeester deelt mee dat hij deze motie zal overnemen.
                      Om die reden werd er niet gestemd over deze motie.

                      Er werd wel gestemd over het raadsvoorstel "Spreiding Maastrichtse coffeeshops Köbbesweg".

                      Dit voorstel werd met een ruime meerderheid aangenomen.
                      Enkel het CDA en de MVP stemden tegen.
                      Beiden gaven in een stemverklaring aan tegen coffeeshops te zijn en te pleiten voor een algemeen verbod op coffeeshops. Logischerwijs zijn ze dus ook tegen de spreiding van de coffeeshops.

                      RECTIFICATIE 20 febr. 2013
                      Vandaag ontving ik een mail van de MVP, voorheen CVP, waarin mij terecht werd uitgelegd dat ik de stemverklaring van fractievoorzitter Jan Hoen verkeerd had geïnterpreteerd.
                      De MVP is vóór de wietpas en dus niet voor een algemeen verbod op coffeeshops.
                      De MVP is echter wel tegen het spreidingsplan.
                      Waarvan akte!
                      Last edited by Pier; 20 februari 2013, 12:52. Reden: Rectificatie
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • Agendapunt rapport Rekenkamer buurtgelden.

                        Inmiddels zijn we dus bij agendapunt 6.4, dat ik al in de thread "buurtgelden" aankondigde.

                        De Seniorenpartij komt met een niet geheel onlogisch amendement dat hier is te vinden.
                        Dit amendement wordt overigens gesteund door de LPM, PVM, het CDA en de VVD.

                        GroenLinks, D66 en de PvdA komen met een motie.
                        Persoonlijk vind ik deze motie, die volledig is gestoeld op een groot vertrouwen op de bpf's een beetje naïf.
                        Laat voorop staan dat bijna alle bpf's, en hopelijk alle bpf's, ter goeder trouw zijn.
                        Maar stel dat er één bpf is dat dit niet is?
                        Of zoals dhr. M. Moers van de VVD in een reactie ook zegt.
                        "Vertrouwen is goed, controle is beter".
                        Last edited by Pier; 19 februari 2013, 18:29.
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • De stemmen staken.....

                          Het zal absoluut niet de eerste keer zijn, maar ik kan mij niet heugen dat de stemmen tijdens een raadsvergadering ooit staakten.

                          Er is zojuist gestemd voor de bovenstaande motie en amendement.
                          Eerste kwam de motie in stemming.
                          Overigens is dat vlgs. mij de verkeerde volgorde, maar zeker weet ik dat niet. Dit werd even ter sprake gebracht, maar de voorzitter van de raad, burgemeester Hoes, hield toch deze volgorde aan. Dus ik zal het wel fout hebben.
                          De motie werd alleen gesteund door de PvdA, GL, D66 en SBM.
                          Dit betekende dat 16 aanwezige raadsleden vóór stemden en 18 raadsleden tegen. De motie werd dus verworpen.
                          Hierbij dient te worden aangemerkt dat 5 raadsleden afwezig waren.

                          I.c. waren dus "slechts" 34 raadsleden aanwezig.
                          Vervolgens werd gestemd over het amendement.
                          Vóór het amendement stemden CDA, SPM, VVD, SP en de PVM.
                          Deze partijen vertegenwoordigden 17 aanwezige raadsleden!
                          Dus was de uitslag 17 voor en 17 raadsleden tegen. De stemmen staakten.

                          Wat nu?
                          Procedureel is het zo dat wanneer niet alle raadsleden aanwezig zijn en de stemmen staken, dan dient dit agendapunt opnieuw behandeld te worden bij de volgende raadsvergadering.
                          Dus we weten al minstens één agendapunt voor de volgende raadsvergadering

                          Kan ieder (afwezig) raadslid nog enkele nachtjes slapen over deze stemming.
                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • Twitter: Mat Brüll @MatBrull
                            Motie Groenlinks, PVDA en D66 voor geen financiële verantwoording buurtkaders haalt het niet.

                            Opmerking


                            • Twitter: MijnMaastricht@MijnMaastricht
                              Opvallend: stemmen staken bij voorstel financiën buurtkaders beter te controleren, stemming komt volgende maand terug.

                              Opmerking


                              • Dat betekent dat Pier prima verslag doet .

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X