Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Stadsbestuur 2010 - 2014

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Hoe het werkelijk zit met de ingediende moties in 2011-2012

    Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
    (..)
    Sjak vergeet namelijk één fractie, de CVP, te benoemen!

    Nu heb ik helaas niet zo'n fijn statistisch overzicht als A&C media en heb ik ook geen inzage in de administratie van de CVP, maar ik mis zeker 2 door de CVP ingediende moties.

    Tijdens de raadsvergadering van 24 april 2012 diende de CVP een motie in over de tarieven van het nieuwe Geusseltbad.
    Deze motie werd uiteindelijk niet in stemming gebracht vanwege een fout in het raadsvoorstel.
    Dus in principe was het een nuttige motie die het college wees op een door hun gemaakte fout.

    Tijdens de behandeling van de kaderbrief bij de laatste raadsvergadering op 26 juni 2012, werd door de CVP een motie rond het WMO dossier ingediend.
    Deze motie werd door de coalitiepartijen, en dus een meerderheid, verworpen.
    Zoals Wim54 eerder ook al aangaf is niemand perfect.
    Ook heb ik Sjak Planthof inmiddels een mail gestuurd, maar heb ik helaas nog geen antwoord.
    Dat hoeft niet te betekenen dat Sjak niet wil reageren, maar misschien is hij gewoon met vakantie.

    Inmiddels heb ik wel nog wat aanvullende informatie.
    In het "raadsjaar" 2011-2012 heeft de CVP, buiten de al genoemde 2 moties, ook onderstaande moties nog ingediend.

    01-11-2011 vergoeding vervoerskosten Dierenambulance (verworpen)
    01-11-2011 betaalde fietsenstallingen (toezegging)
    22-11-2011 tegemoetkoming SMI Kinderopvang (ingetrokken)
    20-12-2011 afschaffen inkomensgrens WMO (verworpen)

    Dat brengt het totaal van deze éénmansfractie op 7 !!
    Per hoofd van de fractie de hoogste score dus. Ere wie ere toekomt

    Bovendien is het natuurlijk onzinnig om een coalitiepartij, zoals de PvdA, te vergelijken met een oppositiepartij, bijvoorbeeld het CDA.

    Achter de schermen heeft een coalitiepartij (meestal) al lang en breed met de coalitie EN de wethouder(s) gesproken over de haalbaarheid van de in te dienen motie(s).
    Daarom scoort een coalitiepartij per definitie veel hoger dan een oppositiepartij.

    Als er in Maastricht echt sprake van dualisme zou zijn, hetgeen wel de bedoeling is, dan zou de door Sjak Planthof aangedragen statistiek er vermoedelijk heel anders uit zien

    Dus, zonder dat Sjak het waarschijnlijk beseft, stelt hij hier wel het dualisme aan de kaak

    Gelukkig is er nog Mestreech Online om Sjak een beetje op weg te helpen
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • Of die Sjak Planthof op vakantie is betwijfel ik of
      het moet zijn dat vanaf zijn vakantieadres berichten plaats
      daar er vandaag nog berichten van hem verschenen op Maastricht Aktueel

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door wim54 Bekijk bericht
        Of die Sjak Planthof op vakantie is betwijfel ik of
        het moet zijn dat vanaf zijn vakantieadres berichten plaats
        daar er vandaag nog berichten van hem verschenen op Maastricht Aktueel
        Nou Wim54, dat is een hele goede!
        Het grappige is dat ik Sjak vandaag weer een mailtje stuurde op zijn (oud) A&C Media mailadres, maar dat ik het bericht kreeg dat het toen het navolgende bericht kreeg:

        This is an automatically generated Delivery Status Notification.

        Delivery to the following recipients failed.

        s(****)@aencmedia.nl

        Mogelijk dat het adres dus niet meer in gebruik.
        Zou Sjak van werkgever geswitched zijn?

        En wat is zijn nieuw adres dan?
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
          Nou Wim54, dat is een hele goede!
          Het grappige is dat ik Sjak vandaag weer een mailtje stuurde op zijn (oud) A&C Media mailadres, maar dat ik het bericht kreeg dat het toen het navolgende bericht kreeg:

          This is an automatically generated Delivery Status Notification.

          Delivery to the following recipients failed.

          s(****)@aencmedia.nl

          Mogelijk dat het adres dus niet meer in gebruik.
          Zou Sjak van werkgever geswitched zijn?

          En wat is zijn nieuw adres dan?
          Zou het niet weten Pier.
          misschien contact opnemen met Maastricht Aktueel en dan t.a.v Sjak Planthof
          redactie@maastrichtaktueel.nl

          Opmerking


          • Pier heb Laurens Bouvrie eens gevraagt hoe Sjak op mail bereikbaar is
            en kreeg het volgende via mail :

            Dank voor uw bericht.
            Reactie op artikelen in Maastricht Aktueel kunt u of via Facebook versturen. Dat is een rechtstreekse reactie op het artikel zelf.
            Reacties naar de schrijver van een stuk kunt u plaatsen via redactie@maastrichtaktueel.nl . Via die mail wordt gezorgd dat het bericht terecht komt bij de scribent.

            Opmerking


            • Vier maanden niet lunchen met Onno Hoes

              Geplaatst op 20 July 2012
              Tags: (Eu)Regio, column, culturele hoofdstad 2018, Global Culture Festival, jacques reiners, maastricht, Studium Generale, subsidie

              Stopzetten subsidie Global Cultural Festival: Gemeente en Maastricht & Euregio Maas-Rijn 2018 laten unieke kans liggen op terrein dat zich bij uitstek leent voor euregionale samenwerking

              Op 4 juli ontving het Studium Generale een brief van de gemeente met de mededeling dat de subsidie ten behoeve van het Global Culture Festival met ingang van 31 december 2012 wordt stopgezet. Dit als onderdeel van een totaal van cultuurbezuinigingen vanaf 2013 van 675.000 euro. Maastricht Culturele Hoofdstad 2018 staat vanaf diezelfde datum voor 1.000.000 euro op de begroting. Dat het SG, in 2011 goed voor bijna 20.000 deelnemers, en het Global Culture Festival volledig ontbreken in het bidbook van MCH 2018 eerder dit jaar gaf al te denken. Hiermee wordt volledig voorbij gegaan aan de jarenlange, bijzonder succesvolle bijdrage die het SG levert aan de ontwikkeling van een euregionale kennis- en cultuurinfrastructuur. En dat de gemeente en de kwartiermakers van Maastricht & Euregio Maas-Rijn 2018 een unieke kans laten liggen op een terrein dat zich bij uitstek leent voor euregionale samenwerking, namelijk dat van wereldmuziek, -film, -dans en gesproken woord is onvergeeflijk. En dat voor slechts 15.000,-, ofwel vier maanden niet lunchen met Onno Hoes.
              In zijn afscheidsrede van 29 juni jl. zei rector Mols over de relatie tussen universiteit en gemeente het volgende: “De universiteit is de plaats bij uitstek waar wereldburgers worden gevormd en waar belangrijke democratische waarden worden aangeleerd en aangescherpt. Ook dat is een wezenlijk onderdeel van de maatschappelijke betekenis van de universiteit. Ik heb de afgelopen jaren zeer tot mijn spijt niet steeds de indruk gehad dat deze wezenlijke onmisbare functies van de universiteit steeds door externe partijen, waar onder de overheid, op hun juiste waarde werden geschat. En ik zie nog niet, dat dat in de nabije toekomst wezenlijk gaat veranderen.” Na zijn rede kreeg Mols uit handen van Costongs, de Maastrichtse wethouder van cultuur, de dr. J.G.H. Tanspenning, de hoogste onderscheiding van de UM, vernoemd naar de grondlegger van de universiteit, Sjeng Tans. Het zou goed zijn als de gemeente zich blijft realiseren dat met de oprichting van de UM (toen nog RUL geheten) door Tans Maastricht sociaal, cultureel, intellectueel en economisch heeft kunnen herrijzen. Het ingedutte, verstofte, sterk vervallen provinciestadje uit de jaren ’70 is veranderd in een aantrekkelijke, fris ogende, vaak bruisende stad vol jonge wereldburgers. Maar helaas er is niets dat zo snel veroudert als dankbaarheid.
              Jacques Reiners
              Hoofd Studium Generale Maastricht
              ///////////////////////////////////////////////////////

              (Onno Hoes )Meneer Hoes aub.....

              Opmerking


              • Heel veel mensen (maastrichtenaren)
                zouden graag terug willen gaan naar de tijd voor 1970.

                Opmerking


                • Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
                  Heel veel mensen (maastrichtenaren)
                  zouden graag terug willen gaan naar de tijd voor 1970.
                  En dan de wetenschap van nu hebben!!!!!
                  Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
                    Heel veel mensen (maastrichtenaren)
                    zouden graag terug willen gaan naar de tijd voor 1970.
                    Veel Maastrichtenaren willen terug naar voor 1970? dat gelooft u zelf toch niet?
                    Veel Maastrichtenaren zijn rijk geworden met dank aan de komst van de Universiteit.
                    Ik vindt het ook jammer dat Studio Generale gekort wordt ging er graag naar toe.
                    Overigens wat verstaat u onder een 'Maastrichtenaar'

                    Opmerking


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Barbara Bekijk bericht
                      Veel Maastrichtenaren willen terug naar voor 1970? dat gelooft u zelf toch niet?
                      Veel Maastrichtenaren zijn rijk geworden met dank aan de komst van de Universiteit.
                      Ik vindt het ook jammer dat Studio Generale gekort wordt ging er graag naar toe.
                      Overigens wat verstaat u onder een 'Maastrichtenaar'
                      Helemaal mee eens
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                        Helemaal mee eens
                        Ook ik kan mij goed vinden in Barbara's opmerking. Zoals soms/vaak/bijna altijd ben ik het met Pier eens.

                        Opmerking


                        • Ik heb de afgelopen jaren zeer tot mijn spijt niet steeds de indruk gehad dat deze wezenlijke onmisbare functies van de universiteit steeds door externe partijen, waar onder de overheid, op hun juiste waarde werden geschat
                          Het zou een van de redenen moeten zijn om Maastricht niet de status van Culturele Hoofdstad te verlenen. De poltieke en economsiche elite is op weg van deze stad een soort mausoleum te maken. Het gaat m alleen om uitstraling ingegeven de succesjes als het Preuvenemint, de doodse toerisme propaganda van de VVV en een vleugje kleinsteeds chauvinisme. Vele burgers van de stad hebben geen behoefte aan culturele ontplooing of het aanleren van democratische waarden, enigszins ook wel te begrijpen, het volk wordt maar al te vaak op het verkeerde been gezet. Het culturele leven speelt zich hier het liefst in de buurt van een toog met een tapkraan, dat zit wel diep in de genen van deze stad. Daarvoor hoef je geen culturele hoofdstad te worden.
                          Last edited by ; 20 juli 2012, 12:11. Reden: Aanvulling

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
                            Vier maanden niet lunchen met Onno Hoes

                            Geplaatst op 20 July 2012
                            Tags: (Eu)Regio, column, culturele hoofdstad 2018, Global Culture Festival, jacques reiners, maastricht, Studium Generale, subsidie

                            Stopzetten subsidie Global Cultural Festival: Gemeente en Maastricht & Euregio Maas-Rijn 2018 laten unieke kans liggen op terrein dat zich bij uitstek leent voor euregionale samenwerking

                            . Het ingedutte, verstofte, sterk vervallen provinciestadje uit de jaren ’70 is veranderd in een aantrekkelijke, fris ogende, vaak bruisende stad vol jonge wereldburgers. Maar helaas er is niets dat zo snel veroudert als dankbaarheid.
                            Jacques Reiners
                            Hoofd Studium Generale Maastricht
                            ///////////////////////////////////////////////////////

                            (Onno Hoes )Meneer Hoes aub.....
                            Vooral niet aan de centjes komen daar is men gevoelig voor..

                            In de volgens de dhr Reiners
                            ingedutte enz enz stad..
                            daar..

                            Was ruimschoots werk.
                            dank zij de industrie.
                            woont men in een stenen huisje (Enci)
                            eet men nu van een bordje.(mosa)
                            kan men boeken lezen (knp).

                            enz enz.

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Kermit Bekijk bericht
                              Het zou een van de redenen moeten zijn om Maastricht niet de status van Culturele Hoofdstad te verlenen. De poltieke en economsiche elite is op weg van deze stad een soort mausoleum te maken. Het gaat m alleen om uitstraling ingegeven de succesjes als het Preuvenemint, de doodse toerisme propaganda van de VVV en een vleugje kleinsteeds chauvinisme. Vele burgers van de stad hebben geen behoefte aan culturele ontplooing of het aanleren van democratische waarden, enigszins ook wel te begrijpen, het volk wordt maar al te vaak op het verkeerde been gezet. Het culturele leven speelt zich hier het liefst in de buurt van een toog met een tapkraan, dat zit wel diep in de genen van deze stad. Daarvoor hoef je geen culturele hoofdstad te worden.
                              Juist je kon in die tijd nog een drankje op het terras bestellen in het maastrichts.
                              Nu is het( wat zegt u)

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door klaas Bekijk bericht
                                Juist je kon in die tijd nog een drankje op het terras bestellen in het maastrichts.
                                Nu is het( wat zegt u)
                                Ook een " Maastrichtenaar" ontwikkeld zich en spreekt vaak meerdere talen.
                                Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X