Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Gemeenteraadsverkiezingen 21 maart 2018

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #91
    Er zijn meer standpunten waar er probleempunten liggen. Bijvoorbeeld het Landbouwbelang de andere onafhankelijke cultuurcentra. Daar heeft het CDA nogal ongezouten en ongefundeerde dingen over gezegd waar in ieder geval 23 van de nieuwe raadsleden het niet mee eens zouden zijn.
    En ik zwijg maar over de houding en intonatie van het CDA van de afgelopen 4 jaar. De Seniorenpartij is een stuk opener dan het CDA van nu. Een heel contrast met 20 jaar geleden. Ik zie daar nog veel cultuurverschillen. Maar ja, de vraag is hoe graag het CDA bijdraait voor wethouderspluche. Veel te eisen hebben ze iig niet, daarvoor zijn ze te makkelijk inwisselbaar.

    Opmerking


    • #92
      Daar zou u wel eens gelijk in kunnen hebben.

      Ik kwam nogal een( leuke )tegen op MO

      .Deze geplaats door iemand die ook nog wel wat van politiek afweet.
      • 29 maart 2014, 20:42
      Het CDA schaart zich achter de komst van de tram

      Maastricht dichtbij meldt

      Opmerking


      • #93
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • #94

          (M:OED in het college?..... dan verhuis ik!.)

          Zeg het maar niet te hard Pier.
          .Deze week zijn mijn achter buren verhuist..ivm studenten overlast....
          Hier een uitspraak van . M,oed op tv.m. Door van Rooi die zegt .(mensen die klagen over studenten overlast zijn azijn pissers )

          Inmiddels zijn er nog twee gezinnen die op zoek zijn naar een betaalbare woning . uit de buurt van studenten.

          Met deze uitspraak van M,oed die nu als volks vertegenwoordiger in de raad zit verwacht ik niet veel goeds.

          Helaas krijgen ca 16.000 studenten deze stempel door een kleine groep van lang leven de lol.

          Opmerking


          • #95
            Ik zie M:OED ook niet in het college komen. Dat komt niet vaak voor bij nieuwe partijen en zeker niet als het aantal zetels bescheiden is. Zij kunnen wel wat invloed hebben in de functie van reserve stemmen voor een centrum-links college. Dan zijn ze een soort van natuurlijke parnter mochten bijvoorbeeld 2-3 raadsleden van de coalitiepartijen afwezig zijn.

            Opmerking


            • #96
              Oorspronkelijk geplaatst door Ivo M Bekijk bericht
              (...). Zij kunnen wel wat invloed hebben in de functie van reserve stemmen voor een centrum-links college. (..)
              Ik betwijfel eerlijk gezegd of M:OED op alle gebied wel "centrum-links" zal stemmen.
              In de regel zijn studenten tegenwoordig niet meer zo traditioneel "links".
              Het "proletariaat" (lees: o.a. hardwerkende (alleenstaande) ouders en bijstandsmoeders/vaders) zal vermoedelijk niet op veel steun kunnen rekenen.
              Bovendien verwacht ik dat ze voor (nog meer) verruiming van de winkeltijden zijn en de 55-dagenregel voor evenementen op het Vrijthof zullen ze desgevraagd ook wel willen oprekken.
              Ik zie M:OED meer als een liberale-tikkeltje rechtse partij.
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • #97
                Op sociaal-economisch gebied verwacht ik inderdaad ook eerder een D66 achtige mening van Med. Op immaterieel gebied schat ik hun wel zeer progressief in.

                Opmerking


                • #98
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ivo M Bekijk bericht
                  Op sociaal-economisch gebied verwacht ik inderdaad ook eerder een D66 achtige mening van M:OED. Op immaterieel gebied schat ik hun wel zeer progressief in.
                  Op plek no. 3 van M:OED staat onze oude bekende Simona Maassen.
                  Die is echt niet progressief, althans dat was ze niet.
                  Mensen veranderen wellicht, maar ter herinnering wijs ik o.a. even op mijn oude posting van 21 november 2010.
                  http://forum.mestreechonline.nl/foru...4961#post24961

                  Grappig dat in die posting ook nog Alex Meij wordt genoemd.
                  Die zit inmiddels bij de PVM.
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • #99
                    Ja Pier de politiek kent vele kronkels .
                    En M.O. bewijs zijn waarde, ik haalde daar ook het stuk uit
                    Van CDA/ (Tegen /Voor) de tram. (zie posting no 92 )
                    Ben benieuwd hoe nu hun standpunt wordt om mee op de pluche te zitten.

                    Opmerking


                    • De uitslag. gemeente Maastricht.

                      Opmerking


                      • Uitslag Gemeenteraadsverkiezingen Maastricht 2018 https://www.gemeentemaastricht.nl/fi...jsten_2018.pdfhttps://www.gemeentemaastricht.nl/fileadmin/files/afbeelding/00_themas/verkiezingen_2018/Proces_verbaal_definitief_2018.pdf

                        Onderstand de wellicht meest interessante link. "Hoe werd op een kandidaat gestemd per stembureau?"
                        https://www.gemeentemaastricht.nl/fi...ngen_2018.xlsx

                        Als je waarde hecht aan deze formulieren/informatie is het aanbevelenswaardig deze formulieren te downloaden en zelf op te slaan.
                        De ervaring leert dat de vermeldde links over X-maanden/jaren niet meer werken.
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • Mijn dank Pier.
                          Als ik 2022 haal zijn deze gegevens waardevol.
                          Bijna net zo waardevol als al de verkiezingsbelofte .
                          dan weet je wie wel en wie niet je stem waard is.
                          deze keer hebben we op twee partijen gegokt.
                          beide zijn gekozen dus nu afwachten wat ze waard zijn.

                          Opmerking


                          • Bedankt Pier. Vooral de lijst van met voorkeursstemen gekozenen kan interesant worden in de toekomst.

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Ivo M Bekijk bericht
                              Bedankt Pier. Vooral de lijst van met voorkeursstemen gekozenen kan interesant worden in de toekomst.
                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking


                              • Mij gaat het meer om iets anders. Een kandidaat die met voorkeursstemmen in de raad komt wil zich vaak een stuk onafhankelijker gedragen dan een kandidaat die via de lijst z'n zetel gehaald heeft. Degene die veel voorkeursstemmen haalt heeft ook meer kans om over 4 jaar op de lijst te komen en dat levert wederom meer onafhankelijk gedrag op.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X