Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Gemeenteraadsverkiezingen 21 maart 2018

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #76
    De verkiezingslijst van LPM .2018... de eerste 5. van de 16.... no 1.Kitty Nuyts no 2. Nanette Canisius no 3. Margo Decker no 4. Marco van den heuvel

    en no 5 . Arnout van den Bergh

    Opmerking


    • #77
      50 plus verkiezing kandidaten.

      Voor plekken in de Maastrichtse raad gaan Willy Bronckers en Math Korpershoek actief aan de slag.

      Opmerking


      • #78
        Nol BECKERS (CDA) stopt met onmiddellijke ingang
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • #79
          Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
          Nol BECKERS (CDA) stopt met onmiddellijke ingang
          )))

          dat een overkomer van een ander partij (Met medeneming van zijn zetel ) dat deze VOOR hem geplaats werd op de verkiezing lijst.

          Dan kijkend naar Jos Gorren deze vertrok en gaf netjes zijn zetel af aan Matt Brull ook een werkpaard voor het CDA..
          maar ja dat ik het niet begrijp, is niet vreemd

          ik begrijp de hele Maastrichtse politiek niet.

          Opmerking


          • #80
            Inleveren kandidatenlijsten voor de gemeenteraadsverkiezing van maart 2018.

            Aanstaande maandag, 5 februari 2018, om uiterlijk 17.00 uur, moeten alle definitieve kandidatenlijsten zijn ingeleverd
            Op deze lijsten staan namen van personen die zich kandidaat stellen voor de gemeenteraadsverkiezingen.
            ( https://www.kiesraad.nl/verkiezingen...didaatstelling )

            Het hebben van de Nederlandse nationaliteit is geen voorwaarde voor de kandidaatstelling voor de gemeenteraadsverkiezingen.
            ( https://www.kiesraad.nl/verkiezingen...ing/kandidatenhttps://www.kiesraad.nl/verkiezingen...en-naam-partij )

            Onderstaand een stroomschema (.PDF-file) hoe de registratie voor een partij in zijn werk gaat.
            ( https://www.kiesraad.nl/binaries/kie...rkiezingen.pdf )
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • #81
              De top 10 van de PVV Maastricht
              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • #82
                Die namen zeggen me niks totdat ik de Maastricht gezien las.
                de tekst..
                Ook daar staan twee namen in waar vraagtekens bij geplaatst worden. Een daarvan is de Maastrichtenaar John Naus. Zijn bedrijven Taxi 043 en NOMAAS werden door de civiele rechter veroordeeld voor het betalen van respectievelijk 82.000 euro en ruim twee ton vanwege te weinig loon uitbetalen aan zijn personeel en niet compenseren van feestdagen.

                Opmerking


                • #83
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ton.2014 Bekijk bericht
                  Lijst Senioren partij... 2018.
                  voert de lijst met de eerste 13 kandidaten aan, gevolgd door Jim Janssen, Frans Bastiaens, John Steijns, Imgriet Habets, Jan Meertens, Henny Willems, Jos Martin, Halil Mermi, Jos Boelen, Samantha Rodolf Lejeune, Harry Sprenger, Math Courbois. De lijst telt verder nog 17 steunkandidaten met veel bekende namen.
                  Kleine wijziging


                  Jim Janssen voert de lijst met de eerste 12 kandidaten aan, gevolgd door Frans Bastiaens, John Steijns, Imgriet Habets, Jan Meertens, Henny Willems, Jos Martin, Halil Mermi, Jos Boelen, Samantha Rodolf Lejeune, Harry Sprenger, Math Courbois. De lijst telt verder nog een aantal steunkandidaten met veel bekende namen.

                  Opmerking


                  • #84
                    Vandaag in de Limburger in Maart 2018 doen 14 partijen mee voor een plaatsje in de gemeenteraad.

                    Opmerking


                    • #85
                      Doordat er morgen gemeenteraadsverkiezingen zijn, zal het aantal stemmers mbt. het raadgevend referendum omtrent Wiv2017 ook vrij hoog liggen.
                      Ik ben best benieuwd naar de opkomst in de diverse gemeenten voor zowel de Wiv2017 en de gemeenteraadsverkiezingen 2018 en hoe deze zich verhouden ten opzichte van Maastricht

                      Logic will get you from A to Z,
                      Imagination will get you everywhere !

                      Opmerking


                      • #86
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • #87











                          ca 35 % en maar jammeren er zijn tot nu toe 4 partijen die al en zetel binnen hebben

                          Opmerking


                          • #88
                            Jan Hoen mag gaan rusten.

                            Opmerking


                            • #89
                              Er mogen dan een aantal nieuwe partijen zijn, de stad is zeker niet onbestuurbaar. Ik ben even gaan cijferen.

                              De huidige coalitie houdt de meerderheid: SPM-D66-SP-GL-VVD 21

                              Als we de partijen gaan groeperen op de klassieke manier dan kom ik tot de volgende clusters:

                              Links: D66-GL-PvdA-SP-Moed 18
                              Midden; Senioren-CDA-50Plus-SAB 12
                              Rechts: VVD-PVM 5
                              extreem: PVV 2

                              Maar die indeling werkt niet echt handig omdat in Maastricht de verhoudingen soms wat anders zijn. Met name in de laatste periode is het CDA in Maastricht toch meer naar rechts geschoven, dat terwijl het 'oude' CDA van eind jaren '90 toch een duidelijke progressieve vleugel had. Ik kom daarmee op een meer lokaal getinte verdeling:

                              GL-PvdA-SP 13
                              Senioren-D'66-Moed 12
                              CDA-VVD-PVM-SAB 12
                              PVV 2

                              Het CDA zal het voortouw nemen in de onderhandelingen maar of dit ook een wethouderszitje oplevert waag ik te betwijfelen. Het CDA zal veel water in de wijn moeten doen zeker omdat er een logischer alternatief is, de VVD in de coalitie inruilen voor de PvdA. Dan krijg je een behoorlijk homogene coalitie die in geval van nood nog kan rekenen op gedoogsteun van MOED.

                              Opmerking


                              • #90
                                Och, daar hoeft je niet voor de cijferen .

                                Als CDA haar standpunt (Tram ) veranderd dan kunnen ze maandag al beginnen.
                                Met de nieuwe raad.
                                Last edited by Ton.2014; 22 maart 2018, 15:15. Reden: een woordje vergeten.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X