Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Gemeenteraadsverkiezingen 21 maart 2018

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Gemeenteraadsverkiezingen 21 maart 2018

    Het lijkt nog zover weg, 21 maart 2018.
    Die dag gaat Nederland weer massaal naar de stembus om dan nieuwe gemeenteraden te kiezen. Dus ook in Maastricht.

    De (lokale) politieke partijen zijn - achter de schermen maar nauwelijks onzichtbaar - hier al maanden mee bezig.
    Het is voor de partijen noodzaak dat ze uiterlijk oktober 2017 een (concept) verkiezingslijst hebben en het duidelijk is wie hun lijsttrekker zal zijn.

    D66 bijt de spits af.

    In een persbericht van 8 juni 2017 maakt D66 Maastricht bekend dat de leden het zittende raadslid Franca Eurlings-Tonnaer hebben gekozen als lijsttrekker voor de aanstaande gemeenteraadsverkiezingen.

    Franca Eurings zit sinds 2010 in de Maastrichtse gemeenteraad.
    Het persbericht vermeldt dat de huidige fractievoorzitter, Richard Schoffeleers, heeft besloten dat het in maart 2018 mooi is geweest.
    Hij stelt zich, aldus een toegevoegde quote van Richard, niet meer herkiesbaar. Hij zou begin 2017 bij zichzelf de vraag hebben gesteld of hij nog genoeg commitment had om nog 4 jaar door te gaan. Daarbij kwam hij tot de conclusie dat hij elf jaar actief was voor D66, waarvan 8 jaar als raadslid, en dat het genoeg is geweest.

    Politiek-watcher is een prachtige hobby.
    Politici (al dan niet terecht afgeserveerd) proberen vaak - heel begrijpelijk - met geheven hoofd de politieke arena te verlaten.
    Je vraagt je soms wel af of die politici, dan wel de partij die hen (on)terecht heeft afgeserveerd, echt geloven dat "de burgers" daar niet doorheen prikken.

    Mocht D66 in maart 2018 een goede verkiezingsuitslag behalen en weer toetreden tot het college, ben ik wel benieuwd wie de beoogd wethouder zal zijn.
    Het zal zeker niet meer Mieke Damsma - de huidige wethouder - zijn.
    Daar is iedereen nu wel (openlijk) klaar mee.
    Voor de hand ligt uiteraard Franca Eurlings. Dat zou niet slecht staan op het politieke CV.
    Franca Eurlings, die zich eerder dit jaar verkiesbaar stelde voor de Tweede kamer, heeft het laatste jaar aangetoond dat zij veel, zo niet alles, aanpakt om haar CV op te poetsen.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

  • #2
    Oud VVD-fractievoorzitter Alex Meij stapt over naar de PVM

    De partij Veilig Maastricht (PVM) maakte eerder deze week in een persbericht bekend dat oud VVD-fractievoorzitter Alex Meij per direct is overgestapt naar de PVM.
    Hij zal zich vooral gaan bezighouden met de portefeuilles Economie, Werkgelegenheid, Sociale zaken en Integratie.

    Alex Meij was van 2010 tot november 2013 de fractievoorzitter van de VVD.

    Met Alex Meij, die momenteel bestuurssecretaris is bij Servatius Wonen en Vastgoed heeft de PVM een ervaren (oud)raadslid weten te strikken.
    Alex Meij zal op korte termijn door de partij worden voorgedragen als burger-raadslid.



    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • #3
      Lang gemist Pier uw verslaggeving o.a. gemeenteraad. hopelijk kunnen we weer genieten
      van uw kennis en inzicht omtrent de gemeente vergaderingen.
      Waarvan ik.( met name ik..) soms denk dat deze beter dan de muppet show.
      Ik zelf denk dat de komende verkiezingen best interessant kunnen worden..
      Zeker als enkele van het huidige college vertrekken./of niet meer terug komen.?

      Opmerking


      • #4
        Vandaag in de Limburger .
        Wethouder Mevr. Damsma stop na de gemeenteraad verkiezingen 2018.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Ton.2014 Bekijk bericht
          Vandaag in de Limburger .
          Wethouder Mevr. Damsma stop na de gemeenteraad verkiezingen 2018.
          Dat is nauwelijks een verrassing te noemen.
          Laten we - uit respect - het hier maar bij houden.
          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

          Opmerking


          • #6
            Tja, eerlijk gezegd ...

            Hopelijk komt er binnen afzienbare tijd een eind aan de uitverkoop van vierhonderdvijftig (450) en meer jaar Maastrichtse cultuur. HIer geldt niet alleen 'Limburg op zijn smalst' (GS), maar evenzeer 'Maastricht op zijn smalst' (gemeenteraad Maastricht).

            Cultuur is niet alleen HAFA (niets te na gesproken), maar ook historische ontwikkeling. Kennis, waardering en behoud daarvan vragen tijd, zorg, energie en ja, ook geld. Toen het vroegere Bonnefantencollege nog huisde in de voormalige kweekschool van de Broeders van de Beyart aan de Tongerseweg 135, hebben de leerlingen dat met de paplepel meegekregen. In de aula/ toneelzaal/ gymzaal/ examenruimte konden zij het op de voormuur lezen: 'Alles van waarde is kwetsbaar'. Een prachtige regel van Lucebert, die in de raadszaal van ons gemeentebestuur niet zou misstaan.
            Last edited by Clio; 17 juni 2017, 03:11.

            Opmerking


            • #7
              Beste Clio
              helaas blijf het bij hoop..
              De Maastrichtse cultuur is er ingebrand ook in maart 2018 zal daar geen verandering inbrengen..
              We hoeven alleen al maar te kijken.naar het tram gebeuren.
              Hoe de jassen in de periode 2010/2014 en nu 2014/2018 gedraaid worden als men wel of niet de coalitie zit.
              gr ton.

              Opmerking


              • #8
                Onderbouwing van bovenstaande
                .2010/2014 in coalitie C.D.A. en P.V.D.A. voor de tram ,,Nu 2014/2018 tegen de tram.

                SP. in verkiezingstijd 2014 .tegen de tram. nu op de pluche voor de tram.

                En zo zijn in de afgelopen jaren nog meerdere voorbeelden te noemen. o.a. timmerfabriek enz. enz.
                Ik denk dat men er goed aan doet om terug te kijken alvorens men gaat stemmen in 2018.
                Ook naar de zetelroof, (vertrek naar een andere partij)

                Opmerking


                • #9
                  Vivanne Heijnen Lijsttrekker van het CDA Maastricht

                  Vorige week maandag is Vivanne Heijnen door het CDA Maastricht gekozen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018.

                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • #10
                    Jos Gorren verlaat het CDA en wordt lijsttrekker bij S.A.P.

                    Bron: CDA MaastrichtBij het CDA geldt een twee-termijnen regel, inmiddels ben ik al een stuk langer actief. Graag maak ik daarom plaats voor nieuwe gezichten binnen de CDA-fractie. Mijn politieke loopbaan is voor mij echter nog niet ten einde. De komende jaren wil ik me graag namens Sociaal Actief Plus (SAP) inzetten voor de stad en de Maastrichtenaren. Ik verlaat de CDA-fractie met een goed gevoel en kijk terug op een fijne tijd
                    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                    Opmerking


                    • #11
                      Mat Brull heeft zijn plek zeker verdient hij miste namelijk de boot (2014) op 4 stemmen na
                      Door het politieke spel van CDA het plaatsen van (stemmen trekkers) in plaats kwaliteit.
                      Ik wens Mat dan ook veel succes.
                      .

                      Opmerking


                      • #12
                        Bij het CDA geldt een twee-termijnen regel, inmiddels ben ik al een stuk langer actief. Graag maak ik daarom plaats voor nieuwe gezichten binnen de CDA-fractie. ))

                        Zover ik weet is Peter Geelen AL heel lang bij CDA.

                        Onze buurt heeft zelfs een beroep op hem gedaan in 2003/2004 (kommelkwartier)
                        Met resultaat ....

                        IVB met het doseer beleid van de Dhr Aarts op de hertogsingel met betrekking vrijthof garage.
                        Last edited by Pier; 16 september 2017, 12:34.

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Ton.2014 Bekijk bericht
                          Bij het CDA geldt een twee-termijnen regel, inmiddels ben ik al een stuk langer actief. Graag maak ik daarom plaats voor nieuwe gezichten binnen de CDA-fractie. ))

                          Zover ik weet is Peter Geelen AL heel lang bij CDA. (....)
                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • #14
                            Wat mij opvalt is dat steeds meer (Met name in Maastricht)
                            Partijen gaan hengelen in de vijver van de senioren
                            o.a. SPM ..SAP..50 PLUS..
                            Terwijl de ouderen er steeds meer bekaaid er van af komen
                            Zeker de groep die een klein pensioen /OF geen pensioen hebben.

                            Opmerking


                            • #15
                              D66 zoekt input verkiezingsprogramma
                              (Bron: Persbericht D66)

                              D66 Maastricht gaat aan de slag met het nieuwe verkiezingsprogramma.
                              De partij wil daarbij inwoners van Maastricht betrekken. De Democraten willen weten waar volgens inwoners de komende vier jaar de prioriteiten moeten liggen, waar in genvesteerd dient te worden of juist waarop bezuinigd zou kunnen worden.
                              Woensdag 27 september a.s. vindt een bijeenkomst plaats bij De Brandweer, Capucijnenstraat 21 in Maastricht. Daar kunnen leden, maar zeker ook niet-leden hun ideen, wensen en suggesties inbrengen. De avond duurt van 19.30-22.00 uur en is voor iedereen toegankelijk​
                              Last edited by Pier; 12 september 2023, 10:37.
                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X