Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Verdwenen zaken in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Prick

    Ik kan me geen sigarenzaak met de naam Prick herinneren.
    Wel een slagerij Prick in de Boullionstraat recht tegenover de oude GGD.

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
      Was die sigarenzaak op de hoek van het Vrijthof en de Bredestraat niet van Prick?
      Nee die was van een familie Depondt
      Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

      Opmerking


      • De Skoda autodealer (ben z'n naam vergeten, maar 't ligt op het puntje van mijn tong...) vlak naast de tunnel onder het spoor op de Scharnerweg. Hij had een mooie old timer in de etalage staan !

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door Harrie Bekijk bericht
          De Skoda autodealer (ben z'n naam vergeten, maar 't ligt op het puntje van mijn tong...) vlak naast de tunnel onder het spoor op de Scharnerweg. Hij had een mooie old timer in de etalage staan !
          Volgens mij Fissette.

          Opmerking


          • Later Jan Jacob.

            Opmerking


            • Computerzaak Vobis, in het stationsgebouw, naast de oude fietsenstalling.

              Opmerking


              • De oude doe-het-zelfzaak Caspar Vliegen aan de Mockstraat (tegenover Novotel).
                later werd dit Formido en nog later verhuisde Formido naar de huidige lokatie en werden de appartementen aan de Mockstraat gebouwd op de plek van Vliegen.

                Opmerking


                • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                  Later Jan Jacob.
                  Klopt, het was Jan Jacobs...!

                  Nog een verdwenen zaak ( sjaom diech deep Ekwinnokske...en wach mer tot ze 't oppe aander forum huure totste dees neet wis of hei ieder plaotste...)

                  de glaszaak van Jo Tonnaer op de Kommel,waar hij nog een leuk vierkant plaatje met een voetbal en een ruit van 10 bij 10 cm in het venster had staan.

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Harrie Bekijk bericht
                    sjaom diech deep Ekwinnokske...
                    Boerum, umtot iech nog neet zoe aajt bin wie diech? En daorum die ganse awwe zaake neet weet en heij eg väöl lier?

                    Ach jeh Harrie, este oppe aandere forum mer zörregs veur get "versnaperingen" daan is 't goot , zien veer us dao oppe tjset

                    wis diech dee vaan Caspar Vliegen?

                    Opmerking


                    • De ambulante handel van Roei Tina in de Stokstraat

                      Opmerking


                      • Garage's Scharnerweg

                        Volgens mij lagen er op de Scharnerweg tussen de koepelkerk en de kruising met het Oranjeplein 2 garage's.
                        Volgens mij is er destijds 1 van de 2 naar de Fr. Romanusweg verhuisd.

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Harry Veenhof Bekijk bericht
                          Volgens mij lagen er op de Scharnerweg tussen de koepelkerk en de kruising met het Oranjeplein 2 garage's.
                          Volgens mij is er destijds 1 van de 2 naar de Fr. Romanusweg verhuisd.
                          Daar is later, meen ik, een videotheek in gevestigt. De dealer was dat niet Opel?

                          Op de hoek bij het tankstationg op de Cabergerweg lag een andere Opel dealer, Cartigny.

                          Opmerking


                          • Op de Muntstraat

                            Ben er geboren op nr 24... Vermeeren luxe en huishoudelijke spullen, Ernaast zat Aarts en Co en aan de andere kant De Jongh Tilmans (drogist) Later kwam hier Wimpy's in.
                            Aan de overkant Mabro (brood) en Boels (gereedschappen)
                            Op de hoek van markt en Muntstraat Mulkens (dranken)
                            Groete

                            Erik

                            Opmerking


                            • Hoi
                              Bedankt voor het warme welkom. Ik weet er nog twee wijnhandel Theunissen (was vader van vriendje) in de Jodenstraat en slagerij Prick die hadden lekker paardenvlees. o ja nog een ook woninginrichting Kengen op het amorplein. Kapsalon Cimmermans in de Wolfstraat.
                              Groet
                              Erik
                              Groete

                              Erik

                              Opmerking


                              • Ouderlijk huis

                                Is al hele oude denk rond 1965
                                Zicht op Muntstraat 24 vanuit Mariastraat.
                                Bestanden bijvoegen
                                Groete

                                Erik

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X