Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Verdwenen zaken in Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #46
    Mevrouw Pinxt (of juffrouw ?) is kennelijk een gezamenlijke herinnering.
    Als je van haar uitgaat zijn we beiden van respectabele leeftijd.
    En je actieradius zal in en rondom het Jekerkwartier gelegen hebben.
    Juffrouw Pinxt was een soort tante van mijn vriendinnetje. We wilden haar verrassen en aangezien zij een bloemenzaak had leek een bos bloemen ons - in de logica van destijds tienjarigen- een passend cadeau. Die bloemen plukten we in het park. Juffrouw Pinxt was blij maar ook een beetje ontdaan.
    De politie cq. parkwacht is hiervoor nog bij ons aan huis geweest om mijn ouders hierover aanvullende opvoedinstructies te geven.

    Opmerking


    • #47
      Ik weet nog dat mijn vader ieder weekend bloemen bestelde/haalde bij "echt" juffrouw Pinxt. Soms moesten wij ze halen. Daar had ik nooit een probleem mee, aardig mens! En inderdaad, als je Tongerseplein nog rekent tot het Jekerkwartier, heb je gelijk!
      Ik ben zelf lichting 1949!
      En vergeet kapper Kleijnen niet op de Tongerseweg!
      Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

      Opmerking


      • #48
        Leuk verhaal echte kinderlogica bloemen plukken voor een eigenaresse van een bloemenzaak.
        Ook grappig dat je man op Tafelstraat 28 en jij op 30 woonde en wat leuk delijst van bewoners, ontzettend leuk om te lezen
        Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

        Opmerking


        • #49
          Volgens mij had juffrouw Pinxt een ongetrouwde broer die de inkoop deed!
          Wie weet daar meer van?
          Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

          Opmerking


          • #50
            Waarschijnlijk zal hij ''mijnheer'' Pinxt hebben geheten.

            Is het dezelfde familie die nu in Eijsden het verhuisbedrijf heeft?


            Nu hebben we ongeveer alles gehad wat zich in het centrum en directe omgeving bevond qua nering. Maar hoe zit het met de buitenwijken?

            Ik nen helemaal niets van de winkels/horeca in bijvoorbeeld Heer, of Amby of Borgharen/Itteren/Limmel.
            I am not a complete idiot. Some parts are missing

            Opmerking


            • #51
              Waarschijnlijk wel mijnheer, zeker in mijn tijd!
              Maar weet ik absoluut niets van de buitenwijken, simpel, omdat ik daar toen, als kind/jongere niet kwam?
              Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

              Opmerking


              • #52
                Of ze bestonden in jouw kindertijd nog niet. Malperthuis, Malberg, Daalhof, Belfort, Pottenberg, Caberg/Oud-Caberg, De Heeg, Vroendaal.

                Is het dat waar Beppie over zong?


                Maar ook in die nieuwe wijken zijn er al dingen verdwenen, zoals bakker Mingels aan de Van Akenweg, of die kapper in dat minipandje in Heugemerveld.
                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                Opmerking


                • #53
                  Oorspronkelijk geplaatst door Haas Bekijk bericht
                  Of ze bestonden in jouw kindertijd nog niet. Malperthuis, Malberg, Daalhof, Belfort, Pottenberg, Caberg/Oud-Caberg, De Heeg, Vroendaal.

                  Is het dat waar Beppie over zong?


                  Maar ook in die nieuwe wijken zijn er al dingen verdwenen, zoals bakker Mingels aan de Van Akenweg, of die kapper in dat minipandje in Heugemerveld.
                  Chrit Mingels brengt nog altijd brood langs de deur, toen mijn moeder nog leefde kwam hij om de andere dag voor een halfje bruin
                  Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                  Opmerking


                  • #54
                    In mijn kindertijd bestond mijn belevingswereld uit de buurt waar ik woonde en de buurt waar ik naar school ging, St. Pieter.
                    Laat ik zeggen van mijn vierde tot mijn twaalfde.
                    Verder kwam ik niet, en mocht ook niet.
                    Pas veel later, na de middelbare school kreeg je pas door, dat Maastricht groter was dan de plek waar je woonde.
                    En ging ik toen naar de Randstad?
                    Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                    Opmerking


                    • #55
                      Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
                      In mijn kindertijd bestond mijn belevingswereld uit de buurt waar ik woonde en de buurt waar ik naar school ging, St. Pieter.
                      Laat ik zeggen van mijn vierde tot mijn twaalfde.
                      Verder kwam ik niet, en mocht ook niet.
                      Pas veel later, na de middelbare school kreeg je pas door, dat Maastricht groter was dan de plek waar je woonde.
                      En ging ik toen naar de Randstad?
                      Nu vraag je aan mij of je naar de Randstad ging ik wil je wel even op-weg helpen om je geheugen op te frissen.
                      Toe maar, heel rustig op je gemak, ik start nu

                      1- Ging je om te studeren zo ja wat?
                      2- Ging de hele familie met je mee, dan was het verhuizen
                      3- Ging je een vriendje achterna, dat was avontuur.

                      Nu rustig maar, alles valt op zijn plek niet te gehaast zijn, sterkte
                      Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                      Opmerking


                      • #56
                        Parel, ik ging studeren!
                        Jawel, eerst verpleegkunde, maar dat was na een jaar uiteindelijk niets voor mij
                        Dus ben ik na dat jaar textiele vormgeving en kunstgeschiedenis gaan studeren en ja, bekroond, na vier jaar met diploma!
                        En nee, mijn familie ging niet mee, die bleven hier!
                        En een vriendje heb ik daar opgedaan!
                        Ben je nu tevreden?
                        Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                        Opmerking


                        • #57
                          Ik heb als elfjarige een katapult verloren omgeving Statensingel. Ook trouwens een knijpkat.

                          Opmerking


                          • #58
                            Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
                            Parel, ik ging studeren!
                            Jawel, eerst verpleegkunde, maar dat was na een jaar uiteindelijk niets voor mij
                            Dus ben ik na dat jaar textiele vormgeving en kunstgeschiedenis gaan studeren en ja, bekroond, na vier jaar met diploma!
                            En nee, mijn familie ging niet mee, die bleven hier!
                            En een vriendje heb ik daar opgedaan!
                            Ben je nu tevreden?
                            Opgelucht dat ben ik, en erg trots op je dat je het nog allemaal zelf weet, ik was even geschrokken toen je vroeg, " ging ik naar de Randstad"?
                            Goed geheugen elletje
                            Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                            Opmerking


                            • #59
                              "Slijmbal" ! Niet verkeerd bedoeld hoor! Maar ik ken jou!
                              Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

                              Opmerking


                              • #60
                                Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                                Ik heb als elfjarige een katapult verloren omgeving Statensingel. Ook trouwens een knijpkat.
                                en heb je die inmiddels teruggevonden?
                                I am not a complete idiot. Some parts are missing

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X