Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Boe is dit?

Sluiten
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Uitsnede in de foto is mij te vervreemdend.
    Er zijn drie dingen die het zo moeilijk maken:
    1 de foto is een reflectie in een ruit, de werkelijkheid is dus horizontaal gespiegeld. Omdat de foto vrijwel symmetrisch is, levert spiegelen geen extra inzicht op.
    2 de ruit ver(drie)dubbelt het beeld, zeker dat van de muur. Het verstoort het ritme van de stenen, waardoor rare vertekeningen ontstaan, hoewel het ook op plaatsen goed samenvalt.
    3 de uitsnede is zo klein ten opzichte van het geheel, dat er verder geen houvast te vinden is.

    De woorden duur en Wikipedia laten bij mij geen lampje branden en ik heb ook geen idee waar dit metselwerk staat: ik geef het op.

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door Peter Scheele Bekijk bericht
      De woorden duur en Wikipedia laten bij mij geen lampje branden en ik heb ook geen idee waar dit metselwerk staat: ik geef het op.
      Niet opgeven! Lees even Antonius' laatste post.

      Opmerking


      • En intussen tikken de uren van de dag voorbij...

        Opmerking


        • En intussen tikken de uren van de dag voorbij...
          Richard Serra, The Hours of the Day (1990)

          Het is een sculptuur op een van de terrassen van het Bonnefantenmuseum.

          Opmerking


          • Helemaal goed, Peter!
            Op naar de volgende!

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door Peter Scheele Bekijk bericht

              Richard Serra, The Hours of the Day (1990)

              Het is een sculptuur op een van de terrassen van het Bonnefantenmuseum.
              Dikkeme, wist het ook. Nu hoef ik gelukkig niet terug te komen met een sleutelgat

              Opmerking


              • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht

                Dikkeme, wist het ook. Nu hoef ik gelukkig niet terug te komen met een sleutelgat
                Of 1 baksteen
                Alhoewel, Antonius kan je zo vertellen welk metselverband het is en waarschijnlijk ook nog uit welke fabriek die komt!

                Opmerking


                • Ik ben gek op ornamenten, Maastricht zit er eivol mee. Hier een detail van (ontluikende) bloemen, dat past wel bij de lente.

                  Boe, in welke straat, is dit?

                  Click image for larger version  Name:	file051417.jpg Views:	0 Size:	541,5 KB ID:	102865

                  Opmerking


                  • Dit is inderdaad niet veel groter dan een baksteen... Ik zie een geprofileerde deur- of vensteromlijsting van Naamse steen. Een schelpmotief, wellicht Lodewijk-XV-stijl. Brusselsestraat?

                    Opmerking


                    • Nee, El Loco, niet de Brusselsestraat.

                      De plant werd rond 1926 uit de grond gerukt, kwam op een braakliggend terrein en rond 1960 kreeg die weer een fraai plaatsje waar die helemaal opbloeide. Precies in de stijl die je noemde.

                      Opmerking


                      • Wat als we de foto een kwartslag draaien?

                        Opmerking


                        • Kwam dit ornament in het Stokstraatkwartier terecht?

                          Opmerking


                          • En moest die pui in 1926 soms wijken voor de nieuwbouw van Vroom & Dreesmann?

                            Opmerking


                            • Wat als we de foto een kwartslag draaien?
                              Heb je daar een reden voor, Ingrid?

                              Kwam dit ornament in het Stokstraatkwartier terecht?
                              Ja

                              En moest die pui in 1926 soms wijken voor de nieuwbouw van Vroom & Dreesmann?
                              Ja

                              Vanaf nu is het een snelheidswedstrijd Bedenk wel: de schildpad wint de race terwijl de haas slaapt

                              Opmerking


                              • Zal ik het zeggen? Zal ik het zeggen? Stokstraat 17.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X