Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Boe is dit?

Sluiten
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.Evers Bekijk bericht
    Ik meende dat die huizen met voordeurtrapjes gesloopt zijn?
    Neen, de foto is pakweg 7-8 dagen geleden genomen.
    Het kippenhok dateert van ongeveer augustus 2020, zo heb ik mij laten vertellen door een (voormalige) buurtbewoner.
    Er schijnt nogal wat publiciteit rond de bouw te zijn geweest.......
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
      (...)

      Nu dus maar de volgende opdracht.


      Ik noem het maar het kippenhok, maar denk niet dat het die functie heeft.
      Wellicht verraden de huizen op de achtergrond al direct de wijk waar je moet zoeken!
      Beste MO'ers,

      Zo moeilijk is het echt niet.
      Een beetje googelen met bovenstaande aanwijzing i.c.m. de buurt die Breur meende te herkennen en het is zo gevonden!
      Was in augustus 2020 lokaal nieuws!
      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

      Opmerking


      • Thuis in Maastricht, waaruit bleek dat drie in de wijk wonende studenten voor de uitvoering van het ontwerp van een 15x15 m metend kippenhok 4.000 euro hadden gewonnen. Dat was in december 2019 (https://www.thuisinmaastricht.nl/kip...voor-de-buurt/). Het archief van De Limburger leverde ook niets op (1 augustus 2020 tot 31 november 2020).Sinds september 2020 is er een Wijkkrant Mariaberg (bravo!), maar ook daar kwam ik niet verder.

        Misschien had ik moeten zoeken in Blauwdorp? Tja, niet aan gedacht.
        Of moet men voor Piers puzzeltje misschien de hele wijk door lopen aan de hand van Google Maps / Streetview?

        Wat mij betreft is het wel mooi geweest, Pier. Streetview is niet echt my cup of tea. Ik laat het verder graag over aan een andere detective.? Ik moet aan het werk.
        Last edited by Ingrid M.H.Evers; 6 januari 2021, 15:44. Reden: redactie

        Opmerking


        • Ik ga regelmatig de buurten in, wat wandelen en fotograferen. Vaak leuker dan naar het scherm turen. https://www.thuisinmaastricht.nl/wp-.../Chicken-2.jpg

          Opmerking


          • Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.Evers Bekijk bericht
            I(...)
            Wel vond ik een bericht op Thuis in Maastricht, waaruit bleek dat drie in de wijk wonende studenten voor de uitvoering van het ontwerp van een 15x15 m metend kippenhok 4.000 euro hadden gewonnen. Dat was in december 2019 (https://www.thuisinmaastricht.nl/kip...voor-de-buurt/).(...).
            Mevr. Evers en Breur zitten er zooooo dichtbij!
            In een reportage van RTV Maastricht van augustus 2020 zie je waar en hoe het kippenhok is gemaakt en tegenover het gebouw waar het hok ontstaan is, staat het ook!

            Dus enkel de straatnaam nog en we zijn klaar.
            Mijn verontschuldigingen dat deze zoekvraag zo moeilijk was. Ik had verwacht dat het binnen 2-3 uurtjes wel gevonden was!
            En ik denk dat 15x15 meter wel 1,5x 1,5m moet zijn.
            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

            Opmerking


            • Iets te oud voor re-educatie
              iets te jong voor afdanking
              m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

              Opmerking


              • Ik gooi het "Mariaparkje" in de groep.

                Opmerking


                • In deze coronatijd is wandelen heel belangrijk.
                  Wat..... we hebben een winnaar!!!
                  Helemaal correct Antonius

                  Je mag de nieuwe 'Boe is dit?' vraag posten
                  Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                  Opmerking


                  • Als je een wandelaar bent kom je deze plek tegen in Maastricht
                    boe is ut
                    Bestanden bijvoegen
                    Iets te oud voor re-educatie
                    iets te jong voor afdanking
                    m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                    Opmerking


                    • Prachtig, die treurwilgen. Een beetje geaccidenteerd terrein, maar dat is er op veel plaatsen in Maastricht. Ergens tussen Dousberg en Daalhof? Die huizen met platte daken zitten me wel dwars.

                      Opmerking


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ingrid M.H.Evers Bekijk bericht
                        Prachtig
                        Die huizen met platte daken zitten me wel dwars.
                        die zijn in de achtergrond heel markant

                        er wonen in de nabijheid van deze foto locatie heel veel oude Maastrichtenaren. ( dat als tip )
                        Last edited by Antonius; 9 januari 2021, 12:37. Reden: tip
                        Iets te oud voor re-educatie
                        iets te jong voor afdanking
                        m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                        Opmerking


                        • Een mooie foto en een intrigerende "boe is dit?"

                          De treurwilgen zijn inderdaad prachtig, maar ook weer niet zo heel oud.
                          Schat ze rond de 20-25 jaar.
                          De huizen op de achtergrond zijn markant en de lantaarnpalen zijn typisch en verraden (waarschijnlijk!) een wandelpad achter de glooiing.
                          Ik vermoed ergens rond de Chablislaan of Pommardlaan in Campagne.
                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • Neen helaas verkeerd vermoed.
                            En een behoorlijk aantal kilometers uit de buurt.

                            er goed doorheen kijkende is er een andere bomenlaan achter de treurwilg, maar dat zul je ter plekke hebben gezien
                            Last edited by Antonius; 9 januari 2021, 13:32. Reden: nog meer hintjes
                            Iets te oud voor re-educatie
                            iets te jong voor afdanking
                            m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                              Als je een wandelaar bent kom je deze plek tegen in Maastricht
                              boe is ut
                              Het was niet gemakkelijk Antonius, maar ik heb hem gevonden.
                              De foto is genomen bij of vanaf de Velijndonk in Maastricht.

                              De huizen op de achtergrond liggen met hun tuin aan de Papyrussingel en rechts (niet zichtbaar) ligt Scharwyerveld.

                              Dankzij deze zoekvraag ben ik wel een beetje 'expert' lichtmasten in Maastricht geworden.
                              De vorm van de lichtmasten brachten mij uiteindelijk op de juiste plek.
                              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                              Opmerking


                              • Helemaal GOED Pier

                                Naast het Verzorgingstehuis kijkende richting Papyrussingel

                                respect voor de Lantaarnen expert
                                en voor anderen op het forum, een mooi gebied richting de grens om eens te gaan wandelen
                                Last edited by Antonius; 12 januari 2021, 08:07.
                                Iets te oud voor re-educatie
                                iets te jong voor afdanking
                                m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X