Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Boe is dit?

Sluiten
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door Peter Scheele Bekijk bericht
    Wat is hier in Beeld?
    Vier kerken wellicht.

    Opmerking


    • Vier kerken wellicht.
      Geen kerken, wel hardsteen...

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door Peter Scheele Bekijk bericht
        Nu iets compleet anders. Ik geef toe dat het erg abstract is en zonder context, maar toch, voor wie de stad een beetje kent is dit niet moeilijk.

        Wat is hier in Beeld?

        Click image for larger version  Name:	Scherm.png Views:	0 Size:	7,5 KB ID:	103220
        In elk geval geen foto, en dat is wel de bedoeling op dit draadje. Punten verbinden (de stadsster?) kan een nieuw draadje zijn, maar ik heb er weinig fiducie in. Dus waar is de foto, Peter?

        Opmerking


        • Dus waar is de foto, Peter?

          Opmerking


          • Sorry hoor, maar dit is niet de bedoeling. Kunnen we het een beetje herkenbaar houden?

            Opmerking


            • In elk geval geen foto, en dat is wel de bedoeling op dit draadje.
              Tja... Dan maar een geshopte foto. Met het bewerken is ook de sjeu verloren gegaan.

              Wie de beurt wil, mag hem hebben.

              Click image for larger version

Name:	Twee.jpg
Views:	118
Size:	226,4 KB
ID:	103229

              Opmerking


              • Maar Peter toch en dat na een volle aflaat. OK, we gaan niet achter de geraniums zitten. Hier ging ooit iets verloren. Boe?

                Click image for larger version

Name:	Herkenbaar.jpg
Views:	125
Size:	236,2 KB
ID:	103231

                Opmerking


                • Lijkt wel een stukje van het eifel / sphinxgebouw.

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door gied Bekijk bericht
                    Lijkt wel een stukje van het eifel / sphinxgebouw.
                    Andere oever Gied.

                    Opmerking


                    • Ik zie de hoek Rechtstraat - Wycker Pastoorstraatje. Ooit met een prachtige, overkragende vakwerkgevel, jammerlijk vernield in de oorlog. De herbouw is niet helemaal gelukt.

                      Opmerking


                      • correct, maar vernield is een beetje lief uitgedrukt want daar is een Bom op gevallen en de bewoners zijn daarbij omgekomen.
                        In tegenstelling tot El Loco vind ik het wel een spannende oplossing die me altijd heeft geboeid sinds ik op de mariaschool ter school kwam en er vaak langs kwam. (toen ik op school zat was het een suikerbakker en patissier = altijd interessant voor kinderen )
                        Last edited by Antonius; 16 april 2021, 10:17. Reden: voetnoot
                        Iets te oud voor re-educatie
                        iets te jong voor afdanking
                        m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                        Opmerking


                        • Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
                          Ik zie de hoek Rechtstraat - Wycker Pastoorstraatje. Ooit met een prachtige, overkragende vakwerkgevel, jammerlijk vernield in de oorlog. De herbouw is niet helemaal gelukt.
                          De oplossing is dus wel gelukt beste El Loco.

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                            correct, maar vernield is een beetje lief uitgedrukt want daar is een Bom op gevallen en de bewoners zijn daarbij omgekomen.
                            In tegenstelling tot El Loco vind ik het wel een spannende oplossing die me altijd heeft geboeid sinds ik op de mariaschool ter school kwam en er vaak langs kwam. (toen ik op school zat was het een suikerbakker en patissier = altijd interessant voor kinderen )
                            Van die omgekomen bewoners wist ik niet, maar is eigenlijk wel logisch, gezien de verwoesting. Ik was in dit geval wel voor een getrouwe herbouw geweest, met een reconstructie van de vakwerkgevel. Mooi nep is niet lelijk

                            De volgende. Ik hoop niet dat ik mij nu ook buiten de regels begeef. Het is te zien vanaf de openbare ruimte. Boe is dit?

                            Click image for larger version  Name:	boe.jpg Views:	0 Size:	194,3 KB ID:	103238

                            Opmerking


                            • Opmerking


                              • Zo dat lijkt op het bolwerk de vijf koppen, maar ik mag daar eigenlijk niet komen.
                                Iets te oud voor re-educatie
                                iets te jong voor afdanking
                                m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X