Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Boe is dit?

Sluiten
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
    Zo dat lijkt op het bolwerk de vijf koppen, maar ik mag daar eigenlijk niet komen.
    Geen bolwerk, Antonius. Waar deze foto gemaakt is, mag je wel komen. Er zijn kort geleden bomen aangeplant.

    Opmerking


    • Volgens mij is het de schoorsteen langs de Cabergerweg ter hoogte van de cokesfabriek. De foto is door de opening genomen, tussen de spijlen door. Daar zijn inderdaad veel bomen aangeplant, veel bamboe. Samen met de opvallende rode kleur van het gebouw, krijgt het een heel bijzondere uitstraling.

      Opmerking


      • Helemaal goed, Peter. Dit is die opening. Ik mag aannemen dat er ooit een echte deur in gezeten heeft. Rond de schoorsteen staan kastanjes, of zoiets. Ben nooit zo'n kei geweest met bomen. De bamboes staan aan de noordkant, langs de aanlanding van de Noorderbrug. Krijgt die weg eigenlijk nog een echte naam?

        De Cokesfabriek is nu al een parel aan de kroon van Maastricht. En de eigenaar, Valentin Loellmann, is nog maar op de helft. De tuin met enorme vijvers en prachtige exotische bomen is nu in aanleg. En er komt nog een grote kas. Ik was er eergisteren en heb er hier wat over gepost.

        Click image for larger version  Name:	372px-Maastricht%2C_Radium_schoorsteen%2C_2021_%281%29.jpg Views:	0 Size:	85,8 KB ID:	103244

        Opmerking


        • Als je door een schoorsteen naar boven kijkt, zie je de nachthemel met sterren. Zo vertelde tenminste een oom in mijn jeugd. De verklaring is dat daglicht niet door de schacht komt. Ik zou er een keer een camera aan statief naar binnen moeten schuiven om te zien of het klopt.

          Ik vind de cokesfabriek inmiddels ook zo fantastisch. Bedacht door iemand met visie. Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat.

          Opmerking


          • Ik ben er duizenden keren langs gefietst en gisteren heb ik het voor het eerst opgemerkt. De foto is ietwat gedramatiseerd. Boe is dit?

            Click image for larger version

Name:	P1002678.jpg
Views:	196
Size:	504,5 KB
ID:	103248
            Bestanden bijvoegen

            Opmerking


            • Oorspronkelijk geplaatst door Peter Scheele Bekijk bericht
              Ik ben er duizenden keren langs gefietst en gisteren heb ik het voor het eerst opgemerkt. De foto is ietwat gedramatiseerd. Boe is dit?
              Zusterkes (Ursulinen) Capucijnenstraat.

              Opmerking


              • Zusterkes (Ursulinen) Capucijnenstraat.
                Ik had het kunnen weten, je bent er pas nog geweest voor die aflaat. Maar precies goed, Breur, aan jou de eer.

                Opmerking


                • Click image for larger version

Name:	DSCF3690.JPG
Views:	107
Size:	237,0 KB
ID:	103252

                  Opmerking


                  • Moeten we dit binnen of buiten de stadswallen zoeken, Breur?

                    Opmerking


                    • Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
                      Moeten we dit binnen of buiten de stadswallen zoeken, Breur?
                      "buyten OLvre Poorte" . Groetjes Breur.

                      Opmerking


                      • Ik ga nog eens kijken wat er in de "franchise Saint-Pierre" te vinden is, alhoewel een eerdere virtuele wandeling langs de Lage Kanaaldijk niks opleverde.

                        Opmerking


                        • Volgens mij heb ik 'm: Sint Pieterskade 23. Met een mooie gevelsteen.

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
                            Ik ga nog eens kijken wat er in de "franchise Saint-Pierre" te vinden is, alhoewel een eerdere virtuele wandeling langs de Lage Kanaaldijk niks opleverde.
                            In de gevelsteen is o.a. een kroon afgebeeld.

                            Opmerking


                            • Ik was je net voor! En de gevelsteen heb ik gezien.

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
                                Ik was je net voor! En de gevelsteen heb ik gezien.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X