Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Boe is dit?

Sluiten
This topic has been answered.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Breur, ik heb behoefte aan wat uitleg. Waarom gingen die Maastrichtse notarissen met hun aktes naar een kroeg buiten de stadspoort?

    Opmerking


    • zou het met de overdrachtsbelasting te maken hebben en het ontduiken daarvan?
      Iets te oud voor re-educatie
      iets te jong voor afdanking
      m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door Peter Scheele Bekijk bericht
        Breur, ik heb behoefte aan wat uitleg. Waarom gingen die Maastrichtse notarissen met hun aktes naar een kroeg buiten de stadspoort?
        Wellicht omdat de accijnzen buiten Maastricht lager waren? De boel werd natuurlijk niet droog getekend. Soms is het ook zo dat meerdere notarissen bij een lening, huwelijksvoorwaarden, erfenis etc. betrokken zijn. Kiest men dan voor neutraal terrein? M.a.w. ik weet het gewoon niet.

        Opmerking


        • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht

          Wellicht omdat de accijnzen buiten Maastricht lager waren? De boel werd natuurlijk niet droog getekend. Soms is het ook zo dat meerdere notarissen bij een lening, huwelijksvoorwaarden, erfenis etc. betrokken zijn. Kiest men dan voor neutraal terrein? M.a.w. ik weet het gewoon niet.
          Ik heb ook geen idee. Maar de volgende Boe dient zich aan. De vlag heenk oet. Boe is dit?

          Click image for larger version

Name:	boe.jpg
Views:	119
Size:	121,7 KB
ID:	103265

          Opmerking


          • ik ken het wel maar weet niet meer BOE
            Iets te oud voor re-educatie
            iets te jong voor afdanking
            m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

            Opmerking


            • Je bent er vast wel eens langs gelopen. Rijden is verboden hier.

              Opmerking


              • Geen idee in welke straat een ladder op het dak ligt. Het inpandig balkon lijkt mij wel veilig. De ladder zal wel zijn om de dakgoot te kunnen ontdoen van bladeren.

                Opmerking


                • Die ladder had ik niet eens gezien. Hoe veilig het in dit buurtje is, weet ik ook niet. Het rode pand staat min of meer op de plek van een kruithuis, waarnaar de straat en het hele buurtje is genoemd (hoewel het boek De straatnamen van Maastricht iets anders beweert).

                  Opmerking


                  • Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
                    Die ladder had ik niet eens gezien. Hoe veilig het in dit buurtje is, weet ik ook niet. Het rode pand staat min of meer op de plek van een kruithuis, waarnaar de straat en het hele buurtje is genoemd (hoewel het boek De straatnamen van Maastricht iets anders beweert).
                    Aha, via de ingang Lage Barakken?

                    Opmerking


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht

                      Aha, via de ingang Lage Barakken?
                      Je kunt er van vier kanten in, ook via de Lage Barakken! En de naam is....?

                      Opmerking


                      • Bourgogneplein naargeestig stuk bouwgeschiedenis

                        Ik zou het niet gezien hebben want daar kom ik NOOIT
                        de eer aan iemand anders
                        Bestanden bijvoegen
                        Iets te oud voor re-educatie
                        iets te jong voor afdanking
                        m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                        Opmerking


                        • Bourgogneplein is goed, dus de eer is aan jou, Antonius. Ik liep er ook altijd met een boog omheen, maar vorige week een keertje niet en toen zag ik toch wel een paar bijzondere hoekjes. zoals deze.

                          Click image for larger version

Name:	640px-2021_Maastricht%2C_Bourgogneplein_%2807%29.jpg
Views:	94
Size:	116,9 KB
ID:	103285

                          Click image for larger version

Name:	640px-2021_Maastricht%2C_Bourgogneplein_%2812%29.jpg
Views:	91
Size:	175,0 KB
ID:	103284

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk bericht
                            Bourgogneplein naargeestig stuk bouwgeschiedenis

                            Ik zou het niet gezien hebben want daar kom ik NOOIT
                            de eer aan iemand anders
                            Ik ging bij glashandel Cuypers altijd glas halen. Bij gewoon glas kreeg je de stopverf cadeau. Links in de ingang was de toegang tot het kantoortje van de baas.

                            Opmerking


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht

                              Ik ging bij glashandel Cuypers altijd glas halen. Bij gewoon glas kreeg je de stopverf cadeau. Links in de ingang was de toegang tot het kantoortje van de baas.
                              Ja wij kwamen daar ook voor die ik weer eens had stuk gegooid en voor m'n oud nieuwe aquarium met maanvissen en guppys.
                              Iets te oud voor re-educatie
                              iets te jong voor afdanking
                              m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                              Opmerking


                              • Bestanden bijvoegen
                                Iets te oud voor re-educatie
                                iets te jong voor afdanking
                                m.a.w. een stoer Mestreechter joonk

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X