Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Boe is dit?

Sluiten
This topic has been answered.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Bemelerweg in Maastricht.

Opmerking

• And we have a winner! Het huis blijkt 't Weike te heten. https://www.google.com/maps/@50.8471...7i16384!8i8192
      Gied mag een nieuwe plaatsen.

Opmerking

• Dan nu een uit het midden van de jaren '70 van de vorige eeuw.
        Waar staat deze kruier uit te rusten?

Click image for larger version

Name:	boe5.png
Views:	108
Size:	997,5 KB
ID:	103411

Opmerking

• Opmerking

• Markt 66 is niet goed.

Opmerking

• Opmerking

• Een ding kan ik me nog herinneren, de foto is niet gemaakt vanuit een bus, maar waarschijn wel met een telelens.

Opmerking

• Je stelt ons voor een groot raadsel, Gied. Bestaat de pui nog in de huidige vorm?

Opmerking

• De pui is in de loop der jaren "stevig" veranderd. De mooie witte deuren zijn een klein stukje verderop hergebruikt. In augustus 2012 is het pand al eens vermeld in MestreechOnline.

Opmerking

• Dan vermoed ik dat het Markt 16 is, inderdaad met een stevig gewijzigde pui. Zo zag het er in de jaren 70 uit:

Name:	Overzicht_van_de_gevelwand_gezien_vanaf_het_bordes_met_siervaas_van_het_stadhuis_-_Maastricht_-_20382920_-_RCE (1).jpg
Views:	89
Size:	25,9 KB
ID:	103421

Opmerking

• Helemaal goed. Op jouw foto is de witte deur ook zichbaar. De naam van het restaurant was 't Stadhoes. Op no 16/18 zit momenteel Kookhuis aan de Maes. En met "stevig" bedoelde ik dat de gevel indertijd aangepast is voor geldautomaten.
                        Last edited by gied; 5 mei 2021, 22:21.

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door gied Bekijk bericht
                          Helemaal goed. Op jouw foto is de witte deur ook zichbaar. De naam van het restaurant was 't Stadhoes. Op no 16/18 zit momenteel Kookhuis aan de Maes. En met "stevig" bedoelde ik dat de gevel indertijd aangepast is voor geldautomaten.
                          Inderdaad, oppervlakkig beschouwd zou je denken dat de huidige pui met al die Naamse steen juist een van de weinige originele is aan de Markt, maar het tegendeel is waar.

De volgende. Weet niet of ik met dit interieur de spelregels overtreed, maar iedereen kan hier naar binnen gluren als je er langs wandelt. Boe is dit?

Name:	boe.jpg
Views:	83
Size:	110,9 KB
ID:	103424

Opmerking

• Zou het Loods 5 zijn?

Opmerking

• De volgende. Weet niet of ik met dit interieur de spelregels overtreed, maar iedereen kan hier naar binnen gluren als je er langs wandelt. Boe is dit?

Name:	P1002511.jpg
Views:	188
Size:	130,8 KB
ID:	103428Click image for larger version

Name:	P1002504.jpg
Views:	185
Size:	196,5 KB
ID:	103429

Opmerking

• Oorspronkelijk geplaatst door gied Bekijk bericht
                                Zou het Loods 5 zijn?
                                Daar heeft het wel wat van weg, althans voordat de funshoppers daar bezit van namen. Deze foto is minder dan een jaar geleden gemaakt en het ziet er bij mijn weten nog precies zo uit.

Opmerking

Bezig...
                                X