Indien dit uw eerste bezoek is, vergeet dan niet de FAQ te lezen door op de bovenstaande verwijzing te klikken. U dient zich te registreren voordat u kunt gaan posten. Klik op de registreer verwijzing hierboven om te vervolgen. Om te beginnen met het tonen van de berichten selecteert u het forumdeel welke u wil gaan bezoeken middels gebruikmaking van de onderstaande selectie.
Ter info:
Mocht er zich onverhoopt een probleem en/of fout voordoen tijdens uw aanmelding, meldt deze dan aub. aan ons (door op de onderstaande gekleurde tekst te klikken).
Wij zullen u dan via email contacteren en zorg dragen voor uw aanmelding zodat u gebruik kunt maken van het forum! Registreren lukt niet, ik kan mij niet aanmelden!
Nou, vergeet het maar. Zo'n gebundeld overzicht is heel welkom, chapeau! Maar inderdaad, er gebeurt zo geweldig veel tegelijkertijd en er is zoveel informatie, dat het moeilijk kiezen zal zijn geweest.
Wat het informatiecentrum betreft dat wordt geleid door onze vroegere gemeentesecretaris Ad Lutters: het is haast on-Maastrichts hoe behulpzaam, voorkomend en geïnformeerd men daar is. Elke Maastrichtenaar zou tenminste één keer per jaar een bezoek moeten brengen aan het informatiecentrum, dat rolstoeltoegankelijk is en gevestigd op de derde verdieping van het Geusselt-stadion, gebouw D. Ik meen mij te herinneren dat zelfs de koffie gratis is. Maar wat vooral imponeert is de enorme maquette van het hele project, en de audiovisuele presentaties.
Een mooie diapresentatie en het geeft een goede indruk weer van alle werkzaamheden die er al verricht zijn in de loop van de tijd en welke er nog moeten plaatsvinden.
Persoonlijk vind ik het nog altijd ongelofelijk dat al die bouwkuipen straks op elkaar gaan aansluiten en tevoorschijn komen als wegen en paden.
Van de tunnel is nu al goed te zien hoe het er uiteindelijk allemaal gaat uitzien.
Voor MO'ers natuurlijk 'gesneden koek'. Ik heb geprobeerd om veel aspecten van dit unieke project eens te bundelen naar de stand van zaken per ultimo 2013. Aandacht voor verleden, heden en toekomst van de 'Groene Loper'. De communicatie van het projectbureau is zonder meer goed en uitvoerig. Het was moeilijk kiezen uit de veel beschikbare foto's. Hopelijk interessant genoeg voor MO.
Is dat dan de bovenste of de onderste tunnel? En hoe gaat de andere heten?
Het is één tunnel met dubbele lagen... dus één naam. Je benoemt ook niet een linker of rechter rijstrook op een brug/in een tunnelbuis anders. Dus het bouwwerk (de tunnel zelf) als geheel krijgt één naam.
Wel lekker origineel deze naam (not, even popie jopie doen en dan komt Koning WimLex eens een lintje doorknippen), ik had liever een andere naam gezien die meer binding heeft met de stad/omgeving zelf. Maar goed, de wedstrijd voor een naam onder de bevolking van Maastricht e.o. is geschrapt door deze bekendmaking van Hoes. Ikzelf vond Euregiotunnel een betere naam.
Gelukkig zijn de tunnelmonden wel voorlopig vernoemd - in het plan althans zie plannen a2maastricht - naar de stad zelf als zijnde
- Hertog van Brabant
- Bisschop van Luik.
Rond de knooppunten Geusselt en Europaplein, de entrees van de stad, ontmoeten stad en snelweg elkaar. De entrees zijn herkenbaar als twee glooiende, groen beboste gebieden, waarin de tunnelmonden verdwijnen. De knooppunten Geusselt en Europaplein krijgen een herkenbare naam, die bijvoorbeeld naar de Tweeherigheid kan verwijzen: de Hertog van Brabant als poort naar het noorden en de Prins-bisschop van Luik als poort naar het zuiden. Bij de knooppunten komen markante kantoorvilla’s en een woontoren als herkenningspunt: een passende skyline voor Maastricht.
a2maastricht.nl
We moeten het er dus maar mee doen, helaas. Gemiste kans!
De A2-tunnel in Maastricht gaat Koning Willem-Alexandertunnel heten.
Dat twitterde burgemeester Onno Hoes van Maastricht dinsdagmiddag.
De tunnel, die deel uitmaakt van het Avenue2-project, moet eind 2016 klaar zijn. De Willem-Alexandertunnel gaat onder de stad door. Er bovenop komt een park te liggen.
Leave a comment: