Het herdenkingsmonument staat ingetekend (binnen rode cirkel) voor de nieuw aan te leggen rotonde "kruising" Scharnerweg N2 en komt zo geïsoleerd te liggen tussen verkeerswegen en verwordt tot standbeeld. Inmiddels is een klankbordwerkgroep opgericht ter realisering van schets naar uiteindelijke inrichting.
"Hierbij richten wij ons op kansen en mogelijkheden". Bron: Gemeente Maastricht.
Aankondiging
Sluiten
No announcement yet.
A2 tunnel Maastricht
Sluiten
X
-
Kruising Scharnerweg weer open. Onderloper.
Sedert afgelopen weekend is de kruising A2/Scharnerweg weer geopend voor het verkeer. Afslaand verkeer is nog altijd een probleem, dus het blijft oppassen bij het oversteken.
Leave a comment:
-
dag van de bouw - zaterdag 24 mei 2014, 10.00 tot 16.00 uur
Altijd al een kijkje willen nemen in de tunnelbouwkuip? Is de tunneltrein een echt trein? Hoe wordt beton gestort? Wat is wapening? Wilt u graag antwoord op deze vragen of heeft u andere vragen, kom dan naar de Dag van de Bouw op zaterdag 24 mei. Tussen 10.00 uur en 16.00 uur is bouwplaats Geusselt toegankelijk voor bezoekers. Tijdens een wandeltocht door de noordelijke toerit van de tunnel komt u van alles te weten over de
bouw, maar ook over de bijbehorende viaducten, bruggen en krijgt u een eerste impressie van de bovengrondse herinrichting. Daarnaast zijn er verschillende machines aanwezig die u van dichtbij kunt bekijken. Denk hierbij aan een betonpomp, vrachtwagen of shovel. De andere projectlocaties zijn niet toegankelijk. Aanmelden voor deze dag is niet nodig.
Er is geen leeftijdsgrens gesteld. Iedereen is welkom. Houdt u er wel rekening mee dat er diverse trappen in het traject zijn.
Leave a comment:
-
Openheid van zaken gevraagd.
Volgens Maastricht dichtbij heeft Wethouder Albert Nuss (PvdA, Mobiliteit) tunnelbouwer Avenue2 gesommeerd om openheid van zaken te geven over het ontslag van acht Portugese werknemers die vorig jaar tegenover Dagblad de Limburger hun beklag deden over vermeende misstanden bij de uitbetaling. Daarnaast heeft hij als voorzitter van de stuurgroep A2 de partijen bij elkaar geroepen in het kader van wat hij noemt ‘hoor en wederhoor’, zo verklaart hij tegenover dichtbij.nl en Telegraaf TV.
Leave a comment:
-
Van werkterrein naar depot
Van werkterrein naar depot
Maastricht, 31 januari 2014
Van werkterrein naar depot
Geachte heer/mevrouw,
Als omwonende heeft u dagelijks te maken met het A2-tunnelwerk. Zo bevindt zich ter hoogte van de
ANWB-flat sinds enkele jaren een ketenpark. Tot eind 2013 was dit vooral in gebruik door en voor
Züblin en de grote, gele bentonietsilo’s. Momenteel worden de keten en groene loods nog gebruikt
door Avenue2. Maar dat gaat veranderen.
Wat gaat er gebeuren?
Het werkterrein langs de Noormannensingel krijgt een nieuwe bestemming. De groene loods blijft
staan, maar de keten verdwijnen begin volgende week. Daarmee komt er ruimte vrij. Naar huidige
inzichten met name voor opslag van uitgehard bentoniet, dat bestaat uit water, kleideeltjes en cement.
Wanneer
In de loop van volgende week – maandag 3 tot en met zaterdag 9 februari – komen de eerste
transporten op gang. Deze gaan door totdat de bouwkuip is uitgegraven, medio april 2014. In de loop
van 2014 voeren we het bentoniet geleidelijk weer af.
Route voor vrachtverkeer
Bouwverkeer rijdt vooral via de N2 van en naar het ANWB-terrein, maar transporten via andere routes zijn niet uitgesloten.
Gevolgen
Stof
Bentoniet is – eenmaal uitgehard – een vast materiaal. Stofhinder blijft naar verwachting dan ook tot een minimum beperkt.
Geluid
Vrachtverkeer moet, tijdens het achteruit rijden, voortdurend een signaal afgeven, de zogenaamde ‘achteruitrij-piep’. Maar ook het lossen van bentoniet kan hinder opleveren, door het klepperen van de laadbak.
Meer informatie
Wilt u meer weten over onze werkzaamheden? Kijk dan op www.a2maastricht.nl voor actuele
informatie. Wekelijks informeren wij u over de voortgang van het A2-werk via huis-aanhuisblad
De Ster en A2 Actueel op L1, elke zondagavond na het L1NWS. U kunt ook een bezoek
brengen aan het Informatiecentrum A2 Maastricht dat elke dinsdag en woensdag geopend is
van 10.00-16.00 uur. Dinsdag 4 februari a.s. is het Informatiecentrum geopend tot 20.00 uur.
Voor vragen, klachten of meldingen kunt u terecht bij de Servicelijn Maastricht Oost via 043 –
350 7150 of servicelijnmaastrichtoost@maastricht.nl.
Met vriendelijke groet,
Communicatie A2 Maastricht
Let op: planningen kunnen altijd veranderen. Alle genoemde datums zijn volgens huidige inzichten, bij
benadering en afhankelijk van de voortgang van werkzaamheden. Kijk voor een actuele stand van zaken op
www.a2maastricht.nl.
Breur:
Overigens was het niet verstandig alleen de bewoners van de ANWB-flat actief te informeren over deze belasting. Ook andere bewoners in diverse straten kunnen en ondervinden overlast van de keuze van deze plek.
Leave a comment:
-
Het is inderdaad een groot project.
Ik heb de documentatie op http://www.a2maastricht.nl/ bekeken in relatie tot de weinig gepraktiseerde, maar aangename manier van reizen die liften heet.
Liften is goedkoop, het is sociaal en het zorgt voor vulling van auto's die zowiezo al rijden. Daardoor is liften ook schoon voor het milieu.
Ik heb recht van spreken. Er zullen deze eeuw weinigen zijn geweest die Maastricht vaker liftend verlieten dan ik. Dat gebeurde ruim honderd keer, waarvan 70 keer vanaf de voormalige officiele liftersplaats.
Op basis van de plannen en mijn eigen inzicht in liften (hoe en waar) ziet het plan er voor een lifter niet verkeerd uit richting Eindhoven of Heerlen.
Ik schets bij deze conclusie kort de toekomstige mogelijkheden op basis van de kaarten, van noord naar zuid.
1. Nieuwe op- en afrit Maastricht Noord (gereed eind 2014 !). De opritten zijn in alle richtingen (Eindhoven, Heerlen en Maastricht/Luik) voorzien van vluchtstroken. Bereikbaar met bussen die bij Kruispunt Rothem of de laatste halte van de buslijn naar Amby stoppen. Te voet zijn de opritten ri. Eindhoven en Heerlen bereikbaar omdat er een (reeds bestaand) fietspad langs ligt.
2. Oprit Terblijterweg in noordelijke richting, bij De Geusselt (richting Eindhoven en Heerlen). De oprit heeft een vluchtstrook. Te voet zal deze hoogstwaarschijnlijk bereikbaar zijn vanuit het Geusseltpark / het parkeerterrein voor het voetbalstadion. Dit laatste was voorheen ook het geval bij de officiele liftplaats. De oprit heeft 1 rijstrook, waardoor op die strook verkeer naar zowel richting Eindhoven als richting Heerlen zal rijden. Ten opzichte van de vroegere liftplaats is dit mogelijk zelfs gunstiger. Die lag langs drie rijstroken, waarbij het verkeer op de rechter strook niet of nauwelijks richting Heerlen zou rijden. Het verkeer naar Heerlen sorteerde dan al eerder voor op de linker rijstrook van de N2, die naar de A79 leidde. Ook reden op de rechter strook langs de voormalige liftplaats veel vrachtwagens, wat voor een lifter meestal niet interessant is.
3. Oprit Europaplein richting Luik. Vluchtstrook aan het begin van de oprit, dus geschikt. De bereikbaarheid voor een voetganger (lifter) is, afgaand op het kaartbeeld matig. Om de oprit te voet te bereiken is mogelijk enig klauterwerk nodig (vanaf de kantoorgebouwen van Servatius en Rabobank). Een vluchtstrook is er ook bij de oprit richting Eindhoven, maar die ligt verder van de N278 af, waardoor de bereikbaarheid minder goed zal zijn en/of auto's mogelijk vrij snel voorbij rijden.
Leave a comment:
-
Sjieke foto's, het is me wel een project maar broodnodig voor de ontwikkeling van de stad
Leave a comment:
Leave a comment: