Aankondiging

Sluiten

Financiële situatie van ons forum (april 2025)


Beste lezers, volgers en leden van MestreechOnline,

Tijdens de vergadering van 9 april 2025 hebben wij als stichtingsbestuur van MestreechOnline helaas weer moeten vaststellen dat de financiële situatie van ons forum verre van rooskleurig is.
We hebben eerder, in september 2021, een soortgelijk bericht de wereld ingestuurd.

In 2021 konden wij een crisis afwenden door ruimhartige donaties van leden en sympathisanten.
Voor de exploitatie en het online houden van ons forum was rond de € 300,- per jaar nodig.
Inmiddels - en dat zal niemand verbazen - zijn alle prijzen en rekeningen drastisch gestegen.
Om ons forum anno 2025 in de lucht te houden hebben we minstens € 650,- per jaar nodig en dan is het nog passen en meten.
In de komende jaren zullen de exploitatiekosten waarschijnlijk alleen maar oplopen.

Gelet op onze huidige financiële positie kunnen wij t/m september 2025 aan onze betalingsverplichtingen voldoen.
Tot nu toe hebben wij als stichting sponsoring en/of reclame van ons forum afgewezen.
Dit is overigens altijd in overleg geweest met de leden.
In 2024 zijn we wel een samenwerkingsverband aangegaan met De Nieuwe Ster.
Dit heeft ons enige financiële ruimte gegeven, maar dit samenwerkingsverband is inmiddels weer beëindigd.

Concreet betekent dit, dat onze data vanaf september 2025 niet meer online opvraagbaar zijn en dat feitelijk het forum MestreechOnline moet stoppen.
Uiteraard is dit niet wat wij willen!

Om ons forum voort te zetten zullen wij, vier jaar later, helaas weer een beroep moeten doen op donaties van leden, lezers en volgers.
Iedere donatie is uiteraard welkom, dit kan eenmalig, jaarlijks of maandelijks.
Enkele leden doneren tot op de dag van vandaag maandelijks (automatisch) een klein bedrag, laten we zeggen een kopje koffie per maand, dit waarderen wij enorm.

In de tussentijd gaan we als bestuur uiteraard ook op zoek naar wellicht een oplossing, zodat we hopelijk niet jaarlijks deze boodschap moeten verkondigen.

Uiteraard staan we ook open voor andere ideeën.
Los daarvan zijn wij als bestuur, dat nu uit 4 leden bestaat, op zoek naar uitbreiding en frisse impulsen.
Dus als u interesse heeft horen wij dit graag.

Als u wilt doneren kan dat via bankrekening (IBAN): NL73 ABNA 0615 0242 54 o.n.v. Stichting MestreechOnline Maastricht.

Als u een donatie wenst te doen en reeds een geregistreerd lid bent van MestreechOnline, kunt u uw gebruikersnaam, indien u dat wenst, vermelden bij de overschrijving.
U krijgt dan bij uw avatar de toevoeging “Vriend van M.O.” vermeld.

Het stichtingsbestuur MestreechOnline

Klik hier om naar het artikel (posting) te gaan

Meer lezen
Minder zien

A2 tunnel Maastricht

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
    Ook toevallig. Ben ik niet trouwens!

    Op het forum Skyscrapercity bestaat een draadje over alle A2-werkzaamheden van Amsterdam tot Maastricht. Maar over de Maastrichtse tunnel lees je vrijwel nooit iets. Ik heb helaas momenteel weinig tijd, maar misschien iets voor Equinoxske om de rest van het land op de hoogte te houden van de werkzaamheden hier?
    Zal ik die eer op mij nemen, morgen eens kijken voor registratie.

    Misschien is Equinoxtunnel wel een mooie naam..

    Opmerking


    • Beetje hoogmoedig Knokske!
      Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

      Opmerking


      • Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
        Beetje hoogmoedig Knokske!
        Ik heb mijn naam ontleed aan iets moois uit het heelal dus niks persoonlijks en ook niet hoogmoedig

        Opmerking


        • Oké, daar ben ik het mee eens!
          Elletjes-tunnel klinkt niet echt hé?
          Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

          Opmerking


          • Oorspronkelijk geplaatst door elletje Bekijk bericht
            Oké, daar ben ik het mee eens!
            Elletjes-tunnel klinkt niet echt hé?
            Op zich wel mooi en een pure MO-naam.

            Opmerking


            • Laat maar Knokske, Roosevelttunnel heeft mijn voorkeur!
              Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

              Opmerking


              • Wat denken jullie van de 'Maastricht Onderdoor Tunnel' (MO Tunnel) ?
                Mestreechter Geis mage beleve
                en dat door te kinne geve.
                God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                Opmerking


                • Oorspronkelijk geplaatst door Wigo Bekijk bericht
                  Wat denken jullie van de 'Maastricht Onderdoor Tunnel' (MO Tunnel) ?
                  We zijn er uit!

                  Opmerking


                  • De Piertunnel

                    Beste MO'ers,

                    Het overleg kan gestaakt worden!

                    Welke dier en welke MO'er wroet zich nu altijd dor de ondergrond heen....?

                    Dus ze zijn het er over eens?

                    De Piertunnel
                    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                    Opmerking


                    • Een pier, ofwel regenworm heeft (regen/grond) water nodig om te bestaan.

                      Omdat ik niet hoop dat er water, ofwel regen in de tunnel komt is bij deze die naam afgekeurd.

                      Opmerking


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Equinox Bekijk bericht
                        Een pier, ofwel regenworm heeft (regen/grond) water nodig om te bestaan.

                        Omdat ik niet hoop dat er water, ofwel regen in de tunnel komt is bij deze die naam afgekeurd.
                        :(:(...... een motie om Nokske als MO-lid te royeren is in de maak en zo goed als onderweg naar de moderatoren......
                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • Begin augustus start Avenue2 met de eerste voorbereidingen voor de fiets- en voetgangerstunnel Geusselt, als toekomstige verbinding tussen de wijken Nazareth en Wyckerpoort-Noord.

                          Wat gaat gebeuren?

                          Voorbereidende werkzaamheden Ongeveer op de plek van de oude tunnel onder de Viaductweg komt in de definitieve situatie ook een fiets- en voetgangerstunnel. De bouw daarvan start in augustus dit jaar. Maar daarvoor moet eerst het werkterrein (zie foto aan bovenkant van deze pagina) vrij worden gemaakt. Dat gebeurt vanaf begin augustus 2012. Een gedeelte van het asfalt van de ‘oude Viaductweg’ – dat er nu nog ligt – wordt dan opgebroken. Ook vindt grondwerk plaats. Binnen het werkterrein worden keten geplaatst en twee in-/uitritten voor werkverkeer aangelegd.

                          Start bouw noordelijk deel fietstunnel Geusselt De daadwerkelijke bouw van de fiets- en voetgangerstunnel Geusselt start medio augustus 2012. Dat bouwen gebeurt in twee fasen: eerst wordt gewerkt aan het noordelijke deel van de tunnel. Pas later – in de loop van 2013 - is het zuidelijke deel aan de beurt. Op die manier kan het verkeer op de Viaductweg gewoon doorgaan en ervaren weggebruikers zo min mogelijk overlast.

                          Aan de noordkant van de huidige Viaductweg brengt Avenue2 een stukje damwand aan, net zoals dat eerder is gedaan voor de bouwkuip van de A2-tunnel bij Geuselt-Noord. Die damwand ontstaat door losse planken van staal één voor éen de grond in te trillen. Samen zorgen ze voor een stevige en veilige afscherming. Het werkterrein van het noordelijke gedeelte van de fiets- en voetgangerstunnel Geusselt grenst namelijk direct aan de bestaande Viaductweg, waarover verkeer rijdt.

                          Zodra de damwand staat, wordt begonnen met het graafwerk. Voor de tunnel Geusselt moet ongeveer 4,5 meter diep worden gegraven. Is de bouwkuip eenmaal op diepte, dan start het betonwerk voor de vloer, de wanden en uiteindelijk het dak.

                          Waar en wanneer? Het vrijmaken en inrichten van het noordelijke werkterrein gebeurt na de bouwvak -vanaf 6 augustus 2012. Het intrillen van de damwandplanken gebeurt overdag in de week van 13 augustus. Aansluitend start het graafwerk voor de tunnel. Het eerste betonwerk speelt naar verwachting in het najaar van 2012. Werktijden zijn van 07.00-18.00 uur. Als dat nodig is, wordt ’s avonds doorgewerkt.

                          Hoe? Voor het intrillen van de damwandplanken en het ontgraven van de bouwkuip, worden grote kranen en graafmachines ingezet. Daarnaast zijn vrachtauto’s en dumpers nodig voor de aan- en afvoer van grond en materialen.

                          Wat zijn gevolgen?

                          Hinder voor omwonenden Omdat wordt gewerkt met machines, ondervinden omwonenden geluidsoverlast. Bijvoorbeeld tijdens het opbreken van asfalt of het aanbrengen van de damwand. Het intrillen van de damwandplanken kan ook trillingshinder met zich meebrengen. Avenue2 houdt de hoeveelheid trillingen in de gaten via zogenaamde trillingsmeters. Tot slot kunnen omwonenden last hebben van bouwverkeer. A2maastricht.nl

                          Hinder voor verkeer Tijdens het aanbrengen van de damwand voor het noordelijk deel van de fietstunnel medio augustus 2012, gelden verkeersmaatregelen. Verkeer vanaf de A2 (komende vanuit Eindhoven), N2 (komende vanuit Luik) of Terblijterweg richting Viaductweg moet op maandag 13 en dinsdag 14 augustus (reservedag) tussen 9.30 uur en 15.30 uur rekening houden met rijstrookafzettingen, maar kan wel gewoon door. Ook verkeer vanuit de Viaductweg blijft mogelijk.

                          Vooruitblik De bouw van het noordelijke deel van de fietstunnel Geusselt duurt naar verwachting tot april 2013. Op dat moment kan de Viaductweg over dit stuk fietstunnel heen worden gelegd. Precies zoals dat eerder gebeurde met de Terblijterweg over de Paardentunnel. Zo ontstaat ruimte om te kunnen werken aan het zuidelijke deel van de fietstunnel, tot ongeveer eind 2013. Daarna kan kruispunt Geusselt opnieuw worden aangepast en kan de fiets- en voetgangerstunnel Geusselt in gebruik worden gesteld.

                          Opmerking


                          • Oorspronkelijk geplaatst door klaas
                            Wacht even met die motie,
                            Tot/Dat eerst de tunnel klaar is anders missen we al die mooie foto,s
                            @klaas, merci voor de steun

                            @Pier, troost je, er komt nog regen genoeg in Maastricht om in te badderen

                            Opmerking


                            • Naamgeving tunnel

                              Ik ga eens voor chique en niet politiek: De Talpa Europaea .

                              Opmerking


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk bericht
                                Ik ga eens voor chique en niet politiek: De Talpa Europaea .
                                Oké Breur,

                                We gaan voor chique!

                                Ik stel dan De Lumbricidae Trajectum voor!!!
                                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X