Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Krimp? Nu is het afgelopen!

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #61
    Helaas Loco, niet te zien!
    Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

    Opmerking


    • #62
      Toch even de linkjes aanpassen:

      http://statline.cbs.nl/StatWeb/Downl...20111113055518

      http://statline.cbs.nl/StatWeb/Downl...20111113054042

      Opmerking


      • #63
        Daanke Breur!
        Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

        Opmerking


        • #64
          Link hersteld. Zo zou het zichtbaar moeten zijn voor iedereen, hoop ik.

          Opmerking


          • #65
            Nu wel, daanke Loco!
            Ik ben bij vlagen geniaal, alleen is het nu windstil!

            Opmerking


            • #66
              Deze is trouwens ook nog wel leuk: het staafdiagram laat zien met hoeveel de bevolking tussen 1 januari en 1 september van een bepaald jaar is toegenomen. Het lijkt erop dat de groei dit jaar sneller gaat dan vorig jaar. We zullen zien wat daarvan is overgebleven in januari 2012.

              Opmerking


              • #67
                Nog eentje. Deze grafiek laat zien dat het aantal sterfgevallen de laatste jaren permanent hoger ligt dan het aantal geboorten. Het negatieve geboorteoverschot is echter relatief klein in vergelijking met het vestigingsoverschot. Hierdoor groeit de totale bevolkingsomvang. Opvallend detail: normaal ligt de groeipiek in september; dit jaar begon de piek al in augustus.

                Opmerking


                • #68
                  En de laatste. Uit dit staafdiagram blijkt dat zich steeds meer mensen vanuit het buitenland in Maastricht vestigen. Met name in augustus, september en oktober. Internationale studenten dus.

                  Opmerking


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
                    Link hersteld. Zo zou het zichtbaar moeten zijn voor iedereen, hoop ik.
                    Daanke Hier Loco.

                    Opmerking


                    • #70
                      Limburg na Amsterdam meest aantrekkelijke vestigingsplaats

                      Nog een goed nieuws bericht uit DDL van 1 november 2011.



                      Misschien dat al die zwartkijkers over de krimp in Maastricht en de rest van (Zuid)Limburg nu eindelijk stoppen met die negatieve aandacht en de schouders er eens onder zetten.
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • #71
                        De groei is wel fors dit jaar, eind oktober was het inwoneraantal 121.164

                        Opmerking


                        • #72
                          Trouwens welkom op het forum Joker!

                          Als dat getal van 121.164 klopt, zit de vaart er wel in.
                          Op 13 november 2011 gaf je nog een tussenstand van 120.426 (eind sept. '11).

                          Dat zijn in 2 maanden dus ruim 700 nieuwe inwoners.
                          Goed dat je ons de tussenstanden meldt

                          Kun je ook nog achterhalen uit welke landen deze "nieuwe Maastrichternaren" hoofdzakelijk komen?
                          Spreken we hier, afgezien van de geboorten natuurlijk, van een nationale een euregionale of van internationale aantrekkingskracht?
                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • #73
                            Ik hoop wel dat iemand de "nieuwe Maastrichtenaren" wijst op MestreechOnline !!

                            Of zouden wij de reden zijn van........ Het zal toch niet?
                            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                            Opmerking


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk bericht
                              Ik hoop wel dat iemand de "nieuwe Maastrichtenaren" wijst op MestreechOnline !!

                              Of zouden wij de reden zijn van........ Het zal toch niet?
                              IS dit niet een vertekend beeld. pier.
                              DEZE groei wordt die niet veroorzaak door de buitenlandse studenten
                              zover ik weet zijn hier al ca 6000 duitse studenten.
                              dan de vraag hebben ze tijd voor ons mestreech forum
                              met hun studie en (studenten cafe,s)

                              Opmerking


                              • #75
                                Dank, ik lees hier wel al een tijdje mee. CBS statline is niet zo specifiek dat je afkomst kan zien, echter je kan wel met de gegevens spelen.

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X