Oorspronkelijk geplaatst door El Loco
Bekijk bericht
Aankondiging
Sluiten
No announcement yet.
Idee Maastricht 2025: de High Line
Sluiten
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk berichtik kan als "niet de Limburger abonnee" overigens helemaal niets zien van en over de gepresenteerde plannen beste El Loco.
Opmerking
-
Ik meen dat G. Kleuren al gezegd heeft; Gut geklaut ist halb gebaut. Het is iets saaier dan verwacht. Kijk eens op de website vanbureauVerbeek > https://www.bureauverbeek.nl/projecten/spoor-20-2/
Iets te oud voor re-educatie
iets te jong voor afdanking
m.a.w. een stoer Mestreechter joonk
Opmerking
-
Ik zie de trompetbloem al de bruggen kleuren. Wat ik mij afvraag is, hoe je nog de corrosie van de brugdelen kunt voorkomen, indien vergroend. En dan zitten we nog met de plannen nieuwbouw (200 appartementen, inclusief verticale tuinen) Landbouwbelang. Enfin, water is er genoeg in de buurt.
Opmerking
-
Breur, ik denk dat je Rijkswaterstaat moet vragen inzake corrosie bescherming. Die brug is enkele jaren geleden weer eens in de nieuwe verf gezet en dat zal toch bij regelmaat moeten gebeuren. Dus met bomen en boomgrond aggregaat en ook nog een voetpad/fietspad niet echt een haalbaar prentje wat ze ons voorschotelen.
Het Landbouwbelang is met die nieuwbouw plannen veel interessanter. Zijn er links te vinden naar die plannen van die nieuwbouw?Iets te oud voor re-educatie
iets te jong voor afdanking
m.a.w. een stoer Mestreechter joonk
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Antonius Bekijk berichtBreur, ik denk dat je Rijkswaterstaat moet vragen inzake corrosie bescherming. Die brug is enkele jaren geleden weer eens in de nieuwe verf gezet en dat zal toch bij regelmaat moeten gebeuren. Dus met bomen en boomgrond aggregaat en ook nog een voetpad/fietspad niet echt een haalbaar prentje wat ze ons voorschotelen.
Het Landbouwbelang is met die nieuwbouw plannen veel interessanter. Zijn er links te vinden naar die plannen van die nieuwbouw?
Deze "folder" is ook wel aardig: https://www.mijngroeneloper.nl/appli...MBITIENOTA.pdf
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Breur Bekijk berichtIets te oud voor re-educatie
iets te jong voor afdanking
m.a.w. een stoer Mestreechter joonk
Opmerking
-
Vrijwel exact 11 jaar geleden (2 januari 2011) kwam El Loco met zijn High-line idee terug uit New York en schreef hij hierover op MestreechOnline.
(Zie de start van deze topic)
Nu lijkt het erop dat de spoorbrug over de Maas op (korte) termijn gesloopt gaat worden.
Alleen de D66-fractie in onze gemeenteraad, zo maak ik op uit het krantenartikel van vandaag in DDL, spartelt (terecht!) nog wat tegen.
Het idee van een Maastrichtse High-line, met de High-line van New York als voorbeeld, is op een prachtige manier door El Loco verwoord cq gefotografeerd (zie o.a. posting # 3, https://forum.mestreechonline.nl/for...6658#post26658).
Zou dit idee ooit gezien zijn door de D66-fractie?
Ik ben zo vrij om deze topic maar eens onder de aandacht te brengen van D66.
Ik vrees dat het uiteindelijk niet veel zal uitmaken, maar niet geschoten is altijd mis, toch??
Los van het High-line concept - wat ik overigens prachtig vind - betekent het slopen van de spoorbrug ook dat alle ambities om ooit een fatsoenlijke goederen/personen-spoorlijn tussen Maastricht en Vlaanderen te realiseren definitief in de ijskast kunnen.
Persoonlijk zie ik dat als de belangrijkste optie, al wil ik dit ook wel inruilen voor de High-line.
Hebben we niet toevallig een bekende Maastrichtse staatssecretaris in Den Haag die over infrastructuur en Waterstaat gaat?Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
Opmerking
-
Oorspronkelijk geplaatst door Pier Bekijk berichtHebben we niet toevallig een bekende Maastrichtse staatssecretaris in Den Haag die over infrastructuur en Waterstaat gaat?
PvdA-Tweede Kamerleden Lilianne Ploumen en Habtamu de Hoop willen opheldering van staatssecretaris Vivianne Heijnen van Infrastructuur en Waterstaat.
Bron: https://www.limburger.nl/cnt/dmf20220126_94398374
Opmerking
-
In de gemeenteraad hebben zich voorlopig al 3 partijen geroerd.
Naast D66, zoals reeds eerder gemeld, hebben vandaag, 26 januari 2022, ook de PVM en de PvdA vragen ex. art. 47 RvO (Reglement van Orde) gesteld over de sloopaanvraag van de Spoorwegbrug over de Maas.
Ik ben benieuwd naar het antwoord van de portefeuillehouder in deze, Gert-Jan Krabbendam (GL).
Ik vrees dat dit wel even op zich zal laten wachten.
Helaas lukt het niet om een directe link te kopieeren naar deze vragen afzonderlijk.
Dus helaas moet ik verwijzen naar de algemene link met alle schriftelijke vragen: https://www.gemeentemaastricht.nl/fo...lijke%20Vragen
De dossiersnummers van deze vragen zijn:
D66: no. 2022.02058 d.d. 24 jan. 2022
PvdA: no. 2022.02307 d.d. 26 jan. 2022 en
PVM: no. 2022.02305 d.d. 26 jan. 2022
Ik wil nog even een stuk publiceren uit de brief van de PvdA zoals hierboven vermeld:
" "
Ik denk dat dit nog een vervolg krijgtEen dag niet gelachen, is een dag niet geleefd
Opmerking
-
Ja dat zal zeker nog wat Maaswater verdragen dat voorbij moet stromen.
Je ziet echter dat men heel snel verkeerde aannames doet en/of maakt.
Wie is de eigenaar van die brug? De Gemeente die het als Monument confisqueert?
De plannenmakers die zomaar een groene brug ervan maken? (Bruls en Verbeek)
De Politieke fracties?
Prorail zou zo maar de Gemeente kunnen uitlokken dat stuk staal te kopen.
Het is echt niet zo fotogeniek als de Eifeltoren El LocoIets te oud voor re-educatie
iets te jong voor afdanking
m.a.w. een stoer Mestreechter joonk
Opmerking
Opmerking